2014-06-03, 13:54
Medlem
Minimois avatar
Blt.se har lagt upp kommunens egen Lex Sarah-utredning. Läs den innan den blir "plus".

Enligt utredningen hade handläggaren inte avslutat dokumentationen i ett tidigare ärende rörande Yara. Därför såg det ut som ett pågående ärende. Hade det avslutats även på papperet hade rutinen varit att socialtjänsten var tvungen att göra en förhandsbedömning. Nu gjordes ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
– Nu ser jag bara fram emot att få hålla om min dotter och begrava henne på torsdag. Min fru, som inte följde med, vet ännu inte vem som mördade Yara – det tänker jag inte berätta förrän efter begravningen, säger Mohammed Alnajjar.

FUP ger oss svaret. Notera att svensk polis/åklagare tidigare inte var intresserade av att tala med föräldrarna. Efter uppgiften om FB-chat (det skrevs knappast öppet på FB) ville väl åklagaren att de skulle höras, men det var problem med att få höra föräldrarna på plats i Gaza. Kan han höras nu?
Senast redigerad av Minimoi 2014-06-03 kl. 13:58.
Citera
2014-06-03, 13:59
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Expressen är inte kända för att hålla sig till sanningen men så här står det i artikeln:

Mohammed Alnajjar vet vem som misstänks ha mördat hans dotter.

Han vet alltså inte vem som mördade flickan. Vilket du påstår.
Klart att expressen överdriver något men

– Nu ser jag bara fram emot att få hålla om min dotter och begrava henne på torsdag. Min fru, som inte följde med, vet ännu inte vem som mördade Yara – det tänker jag inte berätta förrän efter begravningen, säger Mohammed Alnajjar.
Citera
2014-06-03, 14:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan

Det är alltså hans fru - inte vi - som får veta vem som är misstänkt.

Edit:
Och nej - jag tror inte pappan känner något behov av hålla öppet för att en eller båda kan vara oskyldiga till mordet.
Citera
2014-06-03, 14:02
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså hans fru - inte vi - som får veta vem som är misstänkt.
Går nog snabbt ut i etern sen..
Citera
2014-06-03, 14:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Går nog snabbt ut i etern sen..
Vi vet redan vilka som misstänks - mamman har däremot tydligen inte informerat om det.
Citera
2014-06-03, 14:07
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet redan vilka som misstänks - mamman har däremot tydligen inte informerat om det.
Jaa det vet väl dom flesta med. Men vem var det av dom 2 som gjorde det dödande slaget..
Tycker det nästan låter som Mu vet det nu..
Citera
2014-06-03, 14:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/
Jag tar ytterligare ett exempel direkt från verkligheten: min egen far dog för många år sedan när han var på resande fot.
Möjligheten att han skulle begravas där han befann sig fanns inte i vår familjs tanke. När hans döda kropp äntligen kom sa min mor lugnt " nu är han hemma"
Det är riktigt dyrt att frakta lik med flyg.
Det finns massor med föreskrifter om hur det ska ske.
Svenskar har i allmänhet försäkringar som täcker dessa kostnader.
Citera
2014-06-03, 14:19
Medlem
Citat:

KVÄLLSPOSTEN skriver: Min fru,som inte följde med,vet ännu inte vem som mördade Yara-det tänker jag inte berätta förrän efter begravningen! Kan vara felöversättningar också av kvällstidningarna
Citera
2014-06-03, 14:28
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Kan vara felöversättningar också av kvällstidningarna
Joo måste vara det
Citera
2014-06-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är riktigt dyrt att frakta lik med flyg.
Det finns massor med föreskrifter om hur det ska ske.
Svenskar har i allmänhet försäkringar som täcker dessa kostnader.

Kremering är ett betydligt billigare alternativ. En urna kan man i princip ta med sig som handbagage. Men kremering finns inte i en muslims sinnesvärld. Inte i Karlskrona kommuns sinnesvärld heller. Det här kalaset kommer att kosta oss skattebetalare.

Vad har pengarna tagit vägen sa skattebetalarna.
Det är en formsak sa kommundirektören. Som är sekretessbelagd.
Citera
2014-06-03, 14:50
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Blt.se har lagt upp kommunens egen Lex Sarah-utredning. Läs den innan den blir "plus".

Tack för att du tipsade om att kommunens Lex Sarah-utredning finns att läsa på blt.se. Än så länge finns där också en länk till utredningen som PDF-fil för nedladdning. Kan ju vara värt att göra innan hela rubbet blir "plus"...
Citera
2014-06-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Kremering är ett betydligt billigare alternativ. En urna kan man i princip ta med sig som handbagage. Men kremering finns inte i en muslims sinnesvärld. Inte i Karlskrona kommuns sinnesvärld heller. Det här kalaset kommer att kosta oss skattebetalare.

Vad har pengarna tagit vägen sa skattebetalarna.
Det är en formsak sa kommundirektören. Som är sekretessbelagd.
Du är då den mest känslokalla människa jag "stöt" på. En flicka har bragta om livet av sina släktingar och hit kommer hennes far som har minimal info om vad som har hänt, mitt i sin sorg för att begrava sin dotter och du sitter och gråter över några tusenlappar som du påstår är dina?! Hur patetisk får man vara? Det är inte dina pengar, det är allas VÅRA skattepengar som vi betalat in och oavsett om denna händelsen hade inträffat eller inte så hade du fått betala lika mycket i skatt. Jag förstår mig verkligen inte på sånna bittra patetiska människor som dig. Visa lite empati för fan!!!

Lägg istället din energi på de kommunpolitiker som åker till solkusten och super skallen av sig. DET, det är något som du borde hetsa upp dig på.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-06-03 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in