2014-06-03, 12:13
Medlem
€rics avatar
Skönt att Janmark försöker kräva ut så mycket pengar som möjligt! Bara han inte går till skellefteå så bryr jag mig inte nämnvärt vart han hamnar.

Sedan så var han väldigt annorlunda efter skadan i knät förra året i landskampen, ja och inte i positiv bemärkelse.

Men det som gör Janmark eftertraktad är också att han har en förmåga att göra situationer till sig själv. Han kan skapa något ur ingenting, vilket de inte finns många utav i Sverige längre.
2014-06-03, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Förra året gjorde ca 35 spelare 30p eller mer. Då ska man inte ha en lön på 250k om man inte är den bästa defensiva forwarden i ligan också. Men Janmarks sista halva förra året va inte alls imponerande.
Vad ska man ha för lön om man flera år i rad har producerat så många poäng i ligans absolut sämsta lag?

Du måste väl fatta att det är skillnad på att producera det snitt i AIK jämfört med Skaik osv...
2014-06-03, 12:19
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Förra året gjorde ca 35 spelare 30p eller mer. Då ska man inte ha en lön på 250k om man inte är den bästa defensiva forwarden i ligan också. Men Janmarks sista halva förra året va inte alls imponerande.

Håller med dig om att den inte var imponerande men han hade väl skadebekymmer. Samtidigt sög väl gnaget rejält under den perioden. Jobbigt som 21-åring att dra ett så stort lass.
Klart att inte är värd 250k, snarare 150k. Men hans unga ålder(alltså stora utvecklingsmöjligheter),landslagsmeriter och en av få svenska kvalitetsspelare på marknaden trissar såklart upp priset.
Han borde kunna göra runt 40 poäng en säsong i ett bättre lag. Fast å andra sidan sög han rejält i kvalserien. Så han kanske inte har det när det verkligen gäller.
Rätt av saik om de nu inte är med i leken att inte gå högre än 200k iaf.

Han verkar dock ha dålig karaktär.
2014-06-03, 12:24
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Vad ska man ha för lön om man flera år i rad har producerat så många poäng i ligans absolut sämsta lag?

Du måste väl fatta att det är skillnad på att producera det snitt i AIK jämfört med Skaik osv...

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Håller med dig om att den inte var imponerande men han hade väl skadebekymmer. Samtidigt sög väl gnaget rejält under den perioden. Jobbigt som 21-åring att dra ett så stort lass.
Klart att inte är värd 250k, snarare 150k. Men hans unga ålder(alltså stora utvecklingsmöjligheter),landslagsmeriter och en av få svenska kvalitetsspelare på marknaden trissar såklart upp priset.
Han borde kunna göra runt 40 poäng en säsong i ett bättre lag. Fast å andra sidan sög han rejält i kvalserien. Så han kanske inte har det när det verkligen gäller.
Rätt av saik om de nu inte är med i leken att inte gå högre än 200k iaf.

Han verkar dock ha dålig karaktär.

Jag säger inte att han är en dålig hockeyspelare, det som diskuteras är hans lön och det finns inga argument för att han är värd över 150-170k i månaden. Att säga att han kan göra 40-45p är ett riktigt dåligt argument. Alla kan det! Hade han gjort det ett par år irad så hade jag inte sagt emot. Men nu har han inte det och jag tror inte han gör mer än 30p nästa år då han inte alls kommer få en så stor roll som han hade i AIK.
2014-06-03, 12:30
Medlem
von_Ss avatar
Janmark är ett jävla troll. Patetiskt om en 21-åring som aldrig gjort något annat än två bra säsonger i AIK ska få 250k i nån annan klubb. Något mer ska man väl ändå uträtta för att förtjäna det.
2014-06-03, 12:42
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Fans till laget som värvar Janmark - Bra värvning kanske lite dyr, men det blir nog bra.

Fans till lagen som inte värvade Janmark (Frölunda, HV, Färjestad, Linköping, Luleå och Skellefteå)
- Jävla köpelag * är tur att vi inte la ut 400k!! i månaden på en hypad mupp från AIK som kommer floppa så jävla hårt.
2014-06-03, 12:51
Bannlyst
Citat:
Jag säger inte att han är en dålig hockeyspelare, det som diskuteras är hans lön och det finns inga argument för att han är värd över 150-170k i månaden. Att säga att han kan göra 40-45p är ett riktigt dåligt argument. Alla kan det! Hade han gjort det ett par år irad så hade jag inte sagt emot. Men nu har han inte det och jag tror inte han gör mer än 30p nästa år då han inte alls kommer få en så stor roll som han hade i AIK.
Nej, jag har inte sagt att du sagt att han är en dålig hockeyspelare.

Jag vet inte hur många poäng han kan göra men om man ser till att han varit AIK:s poängkung och i princip förstalirare så torde det finnas kapacitet där.

Sedan får du ju se till hur många svenska spelare av hans kaliber, på hans plats som finns tillgängliga och då ger jag fan så mycket hellre 250 papp till honom än de transatlantstjärnor HV71 plockade in under förra säsongen.
2014-06-03, 12:56
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Kan också tilläggas "väljer han min klubb så går han hit för att utvecklas, väljer han någon av era klubbar så går han bara för pengarna".

2014-06-03, 12:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Sedan får du ju se till hur många svenska spelare av hans kaliber, på hans plats som finns tillgängliga och då ger jag fan så mycket hellre 250 papp till honom än de transatlantstjärnor HV71 plockade in under förra säsongen.
Bara att instämma.
2014-06-03, 13:00
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Fans till laget som värvar Janmark - Bra värvning kanske lite dyr, men det blir nog bra.

Fans till lagen som inte värvade Janmark (Frölunda, HV, Färjestad, Linköping, Luleå och Skellefteå)
- Jävla köpelag * är tur att vi inte la ut 400k!! i månaden på en hypad mupp från AIK som kommer floppa så jävla hårt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Kan också tilläggas "väljer han min klubb så går han hit för att utvecklas, väljer han någon av era klubbar så går han bara för pengarna".

Sägs att de är frölunda, så nu får du säga det du ska säga så får resten klaga på att ni pungar ut pengar
2014-06-03, 13:19
Medlem
tcfmogs avatar
Janmark går till Frölunda för att han tror att han utvecklas bäst där.
2014-06-03, 13:31
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Aldrig riktigt förstått hatet mot Boork. Oftast ganska bra resonemang och kan sporten. På vilket sätt har han stött svenska folket?

Bra fråga, det enkla svaret är förmodligen att vissa personer blir hatobjekt som folk gillar att kasta skit på. Med största sannolikhet hoppar de flesta bara på hatet utan att veta varför. Tragiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in