2014-06-02, 23:22
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag syftar inte på det bråket. Utan på de meddelanden VB skrev i den öppna gruppen på fb vilka gjorde att hon blev utesluten ur gruppen av MB.

Ok ja jag tror att det bråket var lite närmare mordet i tid.
Citera
2014-06-02, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Bloggen har kommit med några fler förslag på vad fibern kan vara. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-06-02, 23:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det var inget hot, han pratade om säkerheten på Öjebyn.

Hon som "hotades" heter dock Berg i efternamn.

Kanske även KJ blivit mordhotad på samma sätt som Alexande F, Vatchareeya och Camilla R

Fup 1129
Hon sa till Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det, men då är det de sista du gör".

Fup 1010
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A och begrava honom.
A försökte spela in hoten men ljudet var för högt så det gick inte. A säger att han blev chockad och lite rädd, han visste inte om Mikael var kapabel att verkställa hoten.

Fup 971
HOT MOT VATCHAREEYA Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i samband med Vatchareeyas minnesstunda att AN hotat ta ihjäl Vatchareeya. Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan Vatchareeya försvinner.

Fup 1097
hmm har inte pappa berattat att han hotade mig till li...
(Så synd att åklagarna censurerade resten av meningen, man ser prickar i dokumentet på att dom klistrat över delar av meddelandet.)

Angående det påstådda hotet mot VB: Fup s 991, förhör med MB "Ploy har aldrig hotat att avslöja allt för Mickes hustru.
Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. Det kan vara på Facebook eller SMS, Micke kommer inte ihåg. Detta skedde cirka
fyra veckor innan hon försvann."

Kan det vara så att MB blandar sanning och lögn här? VB ringer upp alt sms:ar AN, som i sin tur hotar VB till livet? En månad innan...
Citera
2014-06-03, 00:14
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggen har kommit med några fler förslag på vad fibern kan vara. http://falletvatchareeya.blogg.se/

Intressanta uppslag där... silonät verkade mer troligt än vindnät i allafall.

Blir kul att se vad de nya videoklippen handlar om.
Citera
2014-06-03, 04:39
Medlem
MBoudines avatar
Förundersökningen i sitt nuvarande skick är bristfällig och ofullständig och bör göras om eller kompletteras. Om HD beviljar Massi Fritz prövningstillstånd ligger det i luften att någon annan hovrätt än Hovrätten för Övre Norrland tilldelas uppgiften att köra "Fallet Vatchareeya Bangsuan" i mål. Svea Hovrätt ligger bra till antar jag.
Citera
2014-06-03, 06:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förundersökningen i sitt nuvarande skick är bristfällig och ofullständig och bör göras om eller kompletteras. Om HD beviljar Massi Fritz prövningstillstånd ligger det i luften att någon annan hovrätt än Hovrätten för Övre Norrland tilldelas uppgiften att köra "Fallet Vatchareeya Bangsuan" i mål. Svea Hovrätt ligger bra till antar jag.
HD ligger bättre till. Då slipper man ändra lagen.
Citera
2014-06-03, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja.

Tycker att man utifrån dessa rader skrivna den 3 maj, kan utläsa att MB´s fru faktiskt visste om deras affär eller åtminstone delar av den:

"ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig"
Är det korrekt citerat eller är AN ihop med VB? Gjort slut som vänner, eller vad?
Citera
2014-06-03, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Bråket två mån innan handlade om VB som delade ut samhällsinformation till R Berg som blev så arg att han ringer 112

Fup 1050
Conny säger också att Ploj vid något tillfälle varit avstängd från träningslokalen av denna MB . Det kan vara 2 till 2 1⁄2 månader sedan enligt Conny. MB hade bett henne " dra åt helvete ". Conny säger att MB har ett hetsigt humör ibland och kan uppfattas som nyckfull. Denna avstängning hade något med att göra att Ploj delar ut reklam. Hon hade blivit tillsagd av sin arbetsgivare om att dela ut reklamen till alla oavsett skyltar med nej tack till reklam. I vart fall hade hon stoppat in reklam till en person som Conny tror heter R Berg vilken är morbror eller farbror till MB. Denne ville inte ha denna reklam och det hade slutat med att MB blivit inblandad på något sätt. Conny uppfattade att Ploj endast var borta från träningslokalen under 1 – 1 1⁄2 vecka i samband med denna avstängning.
Kan det vara denna händelse som VB refererar till när hon nämner för sin vän att hon har gjort någonting dumt?
Citera
2014-06-03, 06:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Är det korrekt citerat eller är AN ihop med VB? Gjort slut som vänner, eller vad?
Det är korrekt citerat från sid 902.
Citera
2014-06-03, 07:45
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Kan det vara denna händelse som VB refererar till när hon nämner för sin vän att hon har gjort någonting dumt?

Nej det är en senare händelse.
Citera
2014-06-03, 09:38
Medlem
Quarrels avatar
Det lades upp två nya filmer på bloggen inatt: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-06-03, 09:47
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

VB skriver "mig" istället för "dig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in