2014-06-02, 23:10
Medlem
bernad_laws avatar
Oneliners och trams raderat, fortsätter detta blir det varningar. /Mod
2014-06-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vilket genom ruttet samhälle vi lever i!

Undrar hur Carl Bildt skulle förklarat det inträffade:

-Hon sprängde sönder sina ben i frustration över att kaffeautomaten inte fungerade och samtidigt var det givetvis ett psykops, ett försök att svärta ner den fina demokratin Urinkaina och indirekt EU/ USA....

Samhällen som infiltreras, undergrävs och slutligen domineras nästan helt av "utvalda" intressen blir alltid ruttna.
2014-06-02, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vilket genom ruttet samhälle vi lever i!

Undrar hur Carl Bildt skulle förklarat det inträffade:

-Hon sprängde sönder sina ben i frustration över att kaffeautomaten inte fungerade och samtidigt var det givetvis ett psykops, ett försök att svärta ner den fina demokratin Urinkaina och indirekt EU/ USA....
Hahaha du gav mig ett gott skratt även om det hela är både hemskt och träffsäkert rätt. Vidrigt att vi kan ha en sån amerikaknullad utrikesminister som öppet säljer vårt land.
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vad din kamrat Putin anser sig ha för skäl kommer inte omvärlden att acceptera.

"Det nazistiska överfallet"...
ryska propagandahögkvarterets ordval vet inga gränser..
Ryssland behöver inte propagandahögkvarter, övergreppen ser vilken svensson som helst och hur Obama fortfarande kan vara "fredspristagare" är för mig ett hån, det är dags att Nobelgänget tar tillbaka priset eller skickar Obama till Haag för att sitta av resten av sitt liv i en fängelsecell tillsammans med oligarken i Kiev och fjanten Bildt.
2014-06-02, 23:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Som ren information till dig: det nationalbolsjevistiska partiet i Ryssland har Kamrat Vladimir Putin varit med om att förbjuda. I Ryssland finns inte plats för nazister. Dessa skall tas om hand på samma sätt som Kamrat Stalin gjorde på sin tid.

Men låt oss inte gå off-topic, för är du dålig i ukrainafrågan, misstänker jag att din förmåga att diskutera politisk ideologi med mig är tämligen begränsad.

Det är sant att nationalbolsjevikerna, officiellt, är förbjudna i Ryssland.

Men det är också sant att Putler, i princip, omfattar samma ideologi som just nationalbolsjevikerna.

Varför tror du annars att Dugin har inflytande i Kreml?

Citat:
Men var inte du med på 1980-talet och grundade Nationalbolsjevikerna, som hade tydliga naziliknande symboler, även om hammaren och skäran ersatte hakkorset?

– Det var ett slags skämt, som liberala vänner till partiets medgrundare Eduard Limonov gjorde. Jag var emot det.

Har Putin blivit mer ideologisk på sistone?

– Jag tror att han reagerar på händelser, och är i den meningen pragmatiker. Men verkligheten är inte pragmatisk! Putin följer samma ideologiska mönster som jag har gjort. Så han går i mina fotspår, även om min drivkraft är ideologisk, mot den liberala agendan. Men Putin upptäcker mer och mer att de värden som han står för, ett återupprättande av Ryssland som en suverän makt, har stöd av just europeiska ultrahöger- och i någon mån ultravänsterpartier som nu har blivit alltmer framgångsrika.

Citat:
Är du ett slags chefsideolog och rådgivare i Kreml?

– Det är svårt att mäta. Mitt personliga inflytande är nog begränsat, och det finns mäktigare grupperingar i Kreml. En av dessa grupper är liberalerna, dit hör Dmitrij Medvedev, men deras inflytande är på tillbakagång. En annan grupp som har bakgrund i säkerhetstjänsterna har närmare relation till Putin, men de saknar hjärna, de är bara ute *efter makt och pengar för egen del. De enda som har en ideologi, och förståelse för internationell politik, det är vår grupp. Och Kreml behöver en nationell idé för Ryssland, som skiljer sig från liberalernas globaliseringsagenda. Den idén är inte nationalism, för ren nationalism passar inte i vårt multietniska land. Det gör däremot den plan som vi utvecklade redan under Jeltsins epok: eurasiatismen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hans-ideer-starker-putins-imperiedrom/
2014-06-02, 23:20
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Ryssland behöver inte propagandahögkvarter, övergreppen ser vilken svensson som helst och hur Obama fortfarande kan vara "fredspristagare" är för mig ett hån, det är dags att Nobelgänget tar tillbaka priset eller skickar Obama till Haag för att sitta av resten av sitt liv i en fängelsecell tillsammans med oligarken i Kiev och fjanten Bildt.

Ja, Rysslands övergrepp på Ukraina ser vilken Svensson som helst.

Bildt är en av de främsta politiker vi har haft i detta land. Sedan får du tycka som du vill om det.

Min gissning är att nästa års fredspris går till en ukrainsk politiker.
2014-06-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Otäcka bilder ja, hoppas de blir fråntagna sina vapen, de lär inte få avfyra luftvärnsrobotar inifrån staden i fortsättningen !

Nu var det ju inte en luftvärnsrobot utan en terrorattack från en ukrainsk SU-25:a som lade en knippe attackraketer över ett gäng civila och dödade minst 5 personer mitt i stan. Ren terror. Har du inte fattat det än, eller är det svårt att erkänna när du är lurad?

Bara för sakens skull, hur många gånger tror du en luftvärnsrobot kan explodera? 7-8 gånger kanske? Se på filmen så ser du ren terror från Kiev. Och det sker varje, varje dag numer. Varje dag.
2014-06-02, 23:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hans-ideer-starker-putins-imperiedrom/

Väldigt intressant artikel, tack för den.
2014-06-02, 23:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
SVT beskriver flyganfallen som en explosion i en byggnad där sju människor dog och fokuserar på anfallet på gränsstationen. Påstod att om rebellerna är så många som uppgivet så är Ukrainas reguljära styrkor "hopplöst underlägsna".
2014-06-02, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, Rysslands övergrepp på Ukraina ser vilken Svensson som helst.

Bildt är en av de främsta politiker vi har haft i detta land. Sedan får du tycka som du vill om det.

Min gissning är att nästa års fredspris går till en ukrainsk politiker.
Du har humor åtminstone, det kan jag ge dig! Alla ser övergreppen från världen mest imperialistiska stat USA och alla ser hur oligarken i Ukraina våldför sig på befolkningen i landet.

Bildt är en Quistling och borde avrättas och nej, han är absolut inte i närheten av att vara "den främste" han är däremot en landsförrädare av rang. Ett nackskott är han nästan värd. Bara nästan eftersom kulan är värd mer än Bildt.

Nobels fredspris ska gå till Putin, han förtjänar ett efter att norrmännen gett folkmördaren och imperialisten Obama ett.
2014-06-02, 23:35
Bannlyst
Flygattacken fångades av en övervakningskamera intill parken.

http://www.youtube.com/watch?v=7rE5uIsWDb0
2014-06-02, 23:38
Medlem
naturtvåls avatar
Flyganfallet mot civilbefolkningen i Lugansk från en annan vinkel och aftermath scener med många sårade:

http://www.liveleak.com/view?i=14a_1401735495

Andra videos idag (VARNING FRUKTANSVÄRT CIVILT LIDANDE!!!)

Bästa krigshetsare i tråden ta och studera nu dessa videos riktigt noga och föreställ dig att detta kunde vara din egen mamma!!!!!

Den röd klädda unga kvinnas sista stund i livet med benen helt söndertrasade:
http://www.liveleak.com/view?i=cba_1401732635

Röd klädd ung kvinna nu död, tillsammans med andra oskyldiga civila:

http://www.liveleak.com/view?i=0bd_1401733101

DERAS ENDA BROTT VAR ATT DE VAR RYSKATALANDE OCH DE INTE VILLE LEVA I FASCIST- OCH NAZIST-STATEN URINKAINA......

RIP
2014-06-02, 23:39
Medlem
Hur kommer det sig att det är så tyst i media nu när oligarken Petro Poroshenko gått bärsärk och börjat massakrera oskyldiga medborgare titt som tätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in