2014-06-02, 22:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Sluta vara så jävla blind, amerikarunkare!

Jag skulle verkligen vilja att ryssarna gick in med så mycket våld de besitter för att krossa terroristerna och folkmördardarna i Kiev och jag skulle med glädje avrätta de vidriga as som stöder detta massmord på oskyldiga ukrainare. Helst skulle jag vilja skära halsen av dom med en slö kniv men eftersom jag aldrig skulle fixa det så skulle jag lätt kunna ta ögonkontakt med dom fega asen och sen avrätta dom med ett skott i huvudet, precis som man avrättar quistlingar som dessa empatilösa svin.

Stackars civilbefolkning som får lida för att terrorister och kapitalistiska svin med våld tar makten med vapen och behandlar befolkningen som Hitler behandlade judarna. Det är en skam för EU och USA att sponsra detta mördande!

Här visar en Putlers fan verkligen sitt rätta ansikte.

Man kan kritisera EU och USA för mycket, men inte vad gäller Ukraina frågan. Snarare har väst varit alldeles för mjäkiga, precis som väst de västliga demokratierna var emot Hitler en gång i tiden, tills han, av prestigeskäl valde att starta ett krig emot Polen den första september, istället för att vänta några veckor och håva in Danzig och korridoren.

Putler kunde heller inte vara smart och tillåta att Ukraina närmade sig EU och samtidigt hade goda förbindelser med Ryssland. Hade han tillåtit detta så hade han säkert kunna åstadkomma följande:

Att Ukraina blev ett neutralt land i förhållande till NATO

Att en internationellt erkänd folkomröstning på Krim, kanske, skulle ha resulterat i en anslutning till Ryssland på sikt.

Att väst fortsatt att handla utan hinder med Ryssland, samtidigt som Putler utvecklade förbindelserna med Kina.
2014-06-02, 22:53
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det absolut enda som intresserar honom är makt och prestige. Att han sedan är driven av den nationalbolsjevistiska hatideologin för knappast det hela bättre. Dessa drivfjädrar står inte i motsatsförhållande till varandra, utan kompletterar istället varandra.

Som ren information till dig: det nationalbolsjevistiska partiet i Ryssland har Kamrat Vladimir Putin varit med om att förbjuda. I Ryssland finns inte plats för nazister. Dessa skall tas om hand på samma sätt som Kamrat Stalin gjorde på sin tid.

Men låt oss inte gå off-topic, för är du dålig i ukrainafrågan, misstänker jag att din förmåga att diskutera politisk ideologi med mig är tämligen begränsad.
2014-06-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo men demokrati, om än svag, är ju bättre än ingen demokrati alls, eller hur. Därför är Ukraina ett bättre val än Ryssland och Putins femtekolonnare i östra Ukraina där demokratin kvävdes av banditgäng med ryska vapen. Nu har Kiev mandat att agera genom ett första helt demokratiskt val, ett sådant val som Ryssland så väl skulle behöva innan landet sjunker alltför djupt ner i gamla tiders synder.

Jag vet ju att du är en propagandist för "det utvalda folket" men det är ändå ganska fräckt att hävda att ett val där en stor del av befolkningen varken kunde eller ville delta och där kandidater/partier som tidigare haft stöd av en majoritet av den ukrainska befolkningen hindrades från att delta. Fast å andra sidan så är det ju precis så "demokrati" av västerländsk modell fungerar...
2014-06-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Om ryssarna skjuter ner ukrainska flygplan på ukrainskt territorium så är det ett militärt angrepp på Ukraina, oavsett vilken ursäkt ryssarna kommer fram med. Sedan är förstås frågan hur starka USA och EU kan vara - om de klarar att visa stake eller bara mesa sig med fördömanden.
Om ryssarna skjuter ner ukrainska flygplan på ukrainsk mark så beror det helt på att ukrainska terrorister sitter vid makten i Kiev och inget annat. Ryssland har all rätt att försvara sitt grannland från terrorister betalda av USA. USA äger inte världen även om du inbillat dig det.
2014-06-02, 22:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jo men demokrati, om än svag, är ju bättre än ingen demokrati alls, eller hur. Därför är Ukraina ett bättre val än Ryssland och Putins femtekolonnare i östra Ukraina där demokratin kvävdes av banditgäng med ryska vapen. Nu har Kiev mandat att agera genom ett första helt demokratiskt val, ett sådant val som Ryssland så väl skulle behöva innan landet sjunker alltför djupt ner i gamla tiders synder.

Ja men Tsar Putin vill dö på sin post och sedan ligga som Lenin i ett mausoleum. Hans botox kanske bevarar honom bra?

Hur ska det lyckas komma kandidater till presidentposten? Den oligark som försöker blir fängslad eller utvisad, de med mindre förmögenheter är ännu lättare och få bort genom "olyckor" om de mot förmodan har råd att lyckas göra sig kända. Media styrs helt av Putin. Ukraina är ett under av demokrati i jämförelse men som alla andra före detta sovjetstater så är korruptionen så genomgående att det kommer ta lång tid innan det blir ordning. Bara Putin kunde låta Ukraina vara ifred men han är rädd för en framtid med fria och lyckliga ukrainare som ryssarna kommer se som förebild och vilja ha ett fritt Ryssland utan Putin.
2014-06-02, 22:58
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Om ryssarna skjuter ner ukrainska flygplan på ukrainskt territorium så är det ett militärt angrepp på Ukraina, oavsett vilken ursäkt ryssarna kommer fram med. Sedan är förstås frågan hur starka USA och EU kan vara - om de klarar att visa stake eller bara mesa sig med fördömanden.

Att hindra terror mot civilbefolkning är i enlighet med FN-stadgan. Om sådant flygförbud införs - vilket jag skulle hylla Kamrat Putin för - är det helt i linje med den humanitära linje som Ryssland i denna konflikt har drivit ända sedan dag ett.

Någon måste ta ansvar för civilbefolkningen då det nazistiska överfallet fortsätter med förstärkt kraft efter presidentvalet. Om denna någon är Putin, så skall jag sända honom röda rosor.
2014-06-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Judarna som styr Youtube är inte sena att censurera nyheter som framställer USA och NWO i dålig dager. Nyligen så stängde de ner ANNA news också har jag för mig.
Japp, öppet brev till Youtube adm, längre ner-på engelska:
http://anna-news.info/node/16361
Ny länk:
http://rutube.ru/video/person/640016/
2014-06-02, 23:00
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Mer info om terroristernas desperata kamp om gränsstationen de måste ta för att få in mer rysk materiel och militär: http://www.cnn.com/2014/06/02/world/europe/ukraine-crisis/index.html?c=world

Som jag postade länk om förut så gömde de sig senare i bostadskvarter på känt fegt terroristdåd för att fortsätta beskjutningen vilket militären inte kunde besvara pga de mänskliga sköldarna som terroristerna tagit.

Ja, det där är äkta terrorkrigföring från tok-ryssarna och Putinstödda tjetjenska trupper. Så oerhört fegt att låta civilbefolkningen komma till skada för sina egna bisarra syften. Man får väl hoppas att terroristerna lemlästas en efter en och skickas tillbaka i lådor till Ryssland.
2014-06-02, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Här visar en Putlers fan verkligen sitt rätta ansikte.

Man kan kritisera EU och USA för mycket, men inte vad gäller Ukraina frågan. Snarare har väst varit alldeles för mjäkiga, precis som väst de västliga demokratierna var emot Hitler en gång i tiden, tills han, av prestigeskäl valde att starta ett krig emot Polen den första september, istället för att vänta några veckor och håva in Danzig och korridoren.

Putler kunde heller inte vara smart och tillåta att Ukraina närmade sig EU och samtidigt hade goda förbindelser med Ryssland. Hade han tillåtit detta så hade han säkert kunna åstadkomma följande:

Att Ukraina blev ett neutralt land i förhållande till NATO

Att en internationellt erkänd folkomröstning på Krim, kanske, skulle ha resulterat i en anslutning till Ryssland på sikt.

Att väst fortsatt att handla utan hinder med Ryssland, samtidigt som Putler utvecklade förbindelserna med Kina.
Finns inget som heter Putler. Däremot finns det något som heter Ola Stördbert och det är en person med mycket svåra psykiska problem.

Hela världen har drabbats av Obama och Bush och du är ändå så blind att du tror att USA är världens vänaste stat? Och här är det till och med så USA erkänt sitt bidrag i folkmorden i Ukraina och ändå så vägrar du likt en åsna (och Bildt såklart) att erkänna dina fel och brister? Tala om dåre..

Ukraina kan och kommer aldrig vara ett neutralt land. Det ingår i Rysslands intressesfär precis som större delen av världen ingår i det imperialistiska USAs intressesfär. Vi måste göra vårt val och du har valt att bli knullad i röven av Obama. Stördbert, du är så rövknullad att hela din bak är knallröd!

Ryssland måste slå tillbaka och om det blir den sista dagen i ditt (och mitt) liv så är jag glad över att se att förtrycket från världens största förtryckar och imperialistiska makt USA äntligen tar slut på den här planeten.
2014-06-02, 23:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Glöm det. Det kommer inte att hända. Jag skulle bli MYCKET förvånad om sanningen skildras med hjälp av bilder som dessa i "svensk" media.

Vilket genom ruttet samhälle vi lever i!

Undrar hur Carl Bildt skulle förklarat det inträffade:

-Hon sprängde sönder sina ben i frustration över att kaffeautomaten inte fungerade!

-Samtidigt var det givetvis ett subversivt propagandistiskt psykops,

helt enkelt ett fördolt försök att svärta ner den fina demokratin i Urinkaina och indirekt därigenom ordningen i EU och USA....
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-02 kl. 23:21.
2014-06-02, 23:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Att hindra terror mot civilbefolkning är i enlighet med FN-stadgan. Om sådant flygförbud införs - vilket jag skulle hylla Kamrat Putin för - är det helt i linje med den humanitära linje som Ryssland i denna konflikt har drivit ända sedan dag ett.

Någon måste ta ansvar för civilbefolkningen då det nazistiska överfallet fortsätter med förstärkt kraft efter presidentvalet. Om denna någon är Putin, så skall jag sända honom röda rosor.

Vad din kamrat Putin anser sig ha för skäl kommer inte omvärlden att acceptera.

"Det nazistiska överfallet"...
ryska propagandahögkvarterets ordval vet inga gränser..
2014-06-02, 23:10
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Sätt på dig glasögon Lucas! ,Oj, Oj, Oj nu blev det fel igen!

Inlägget handlar i första hand om massakern, massmordet i Odessa!

Du får en chans till att läsa innehållet:

Denna video kritiserar den lögnaktiga rapporteringen i västmedia som påstår att offren skulle tänt eld på sig själva efter de:

våldtagit,
misshandlat,
knivhuggit,
garotterat,
slagit in huvudena på sig själva,
gasat sig själva med kloroform
och
skjutit sig själva i ansiktet med flera kulor.

Vidare visas mördarna i sällskap med ukrainska myndighetspersoner, som instruerar dessa mördare, innan massakern tar sin början....

En härlig demokrati, som har hämtat sin inspiration från Eu och USA!

Denna slag handlingskraftiga demokrati, kommer att kvalificera sig till fullt EU- och NATO-medlemskap, på rekord tid!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in