Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Då är hans fall mer avvikande. Att det tar någon dag är normalt. (Folk som är bekanta med Flashback ser förstås till att stänga ner allt så fort de bara kan!)
Det är märkligare att mannens Facebook inte stängdes av, än att kvinnans gjorde det.
Mannen är "advocat" och en riktigt hal djävul som antagligen räknar med att klara sig ur denna knipa och låta frun ta hela smällen, i svensk jämlikhets namn där man gärna ser att "kvinnor kan".
Det handlar om en svår klient som vet bäst och menar att han inget har att dölja och att det är synd om honom som var gift med en våldsam och galen kvinna. Han är aktiv och dominant i sitt försvar.
Det bästa vore om åklagaren köpte detta och släppte honom på fri fot så vi slapp honom och bekymmer med hans övriga släkt, därför att Migrationsverket har noll koll på vem de släpper in i landet och vad som enligt gängse definitionen är en flykting!
Denne flykting kommer "fly" till ett annat land där man ser på kvinnor och barn som förbrukningsvaror. Så var det med asylskälen. Billigt pris för att slippa få in resten av klanen till Sverige.
Vi fyller våra fängelser med grova kriminella som begår bestialiska brott. Det är enligt min mening en infantil diskussion om asyl för folk som självförvållat hamnat i situationer där de måste söka skydd i annat land. Och senare föraktar ett samhälle som inte ställer krav på att de ska ha respekt för det statsskicket de sökte sig till.
Det handlar alltid om, för karlar som "advocaten" om att få respekt, utan någon ömsesidighet i det tomma pratet om respekt. Jag tror inte det är så enkelt att det var kvinnan som är gärningsman eller medgärningsman. Hon är ett offer där hennes öde beseglades genom att bli gift med denne man.
Jag är fullt på det klara med att min uppfattning kan avvika från den gängse i tråden. Men kan då någon förklara för mig varför någon ska ha asyl i Sverige om han reser fritt mellan olika länder, och även studerar på olika platser under lång tid?
Att det är bättre i Sverige än i många andra länder, är inte asylskäl!
Det är ett misstag att inte sända Yaras kropp tillbaka till Gaza. Min uppfattning att en död kropp kommer in till Gaza på samma väg som denne man kom ut levande från Gaza! Genom Ben Gurion flygplatsen och fordon till och från flygplatsen från Gaza. Det är svenska beskickningens jobb att fixa detta, och se till att vi slipper mer strul med dessa människor.