2014-06-02, 08:05
Medlem
Nihennas avatar
(Hade för mig att det fanns en officiell tråd för Android-program, men hittar den inte trots att jag söker, så skapar denna så länge.).

Jag laddade ner Sleeping Cycle Bot igår kväll.
Det är ett program som ska mäta hur man sover, rörelser etc. och sedan ska väcka en när man är i så lätt sömn som möjligt, max 30 minuter före utsatt tid på klockan.

Jag ställde in tid och satte på "intelligent alarm" och la sedan mobilen på mitt nattduksbord, 5 centimeter från mitt huvud.

Inte bara med att den väckte mig 07.25 som mitt vanliga alarm gör, "kurvan" som ska visa hur man har rört sig under natten är lika rak som en döings hjärtrytm.

Något har jag uppenbart gjort fel, men vad exakt?
Någon som har använt sig av detta program tidigare?
Citera
2014-06-02, 08:32
Medlem
Naxiors avatar
Aldrig använt programmet själv. Men hur hade du tänkt dig att appen ska läsa av hur du rör dig om den ligger på ett bord? Borde inte telefonen förslagsvis ligga i sängen?
Citera
2014-06-02, 08:51
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxior
Aldrig använt programmet själv. Men hur hade du tänkt dig att appen ska läsa av hur du rör dig om den ligger på ett bord? Borde inte telefonen förslagsvis ligga i sängen?

Har Samsung S4 rörelsesensorer?

Jag tänkte att det skulle funka som Sleep Talk Recorder, ett program jag använt tidigare som spelar in när man pratar i sömnen.
Den ställer man helt enkelt in ljudkänsligheten på, så spelar den in när den hör ett ljud.
Tänkte att det skulle fungera på samma sätt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in