Citat:
Ursprungligen postat av
messier11
gammal post men jag fattar inte varför jag måste skicka till NAV överhuvudtaget för stämplingen i Sverige??
Tror för att det är någon sorts ekonomisk transferering länderna imellan. Dvs. det du betalat in i Trygdeavgift, eller vad det heter, måste skeppas över till Sverige, för att du skall få tillgång till dem där...
Du kan ju inte jobba i Norge eller något annat land och sedan flytta hem och få betalt/bidrag då du inte betalat in något till den svenska skattkassan - för sådana fördela ges bara invällare från resten utav världen, särskilt MENA, hehe...