2014-06-01, 22:03
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nej! Jag tänker inte vara hatisk och nedsättande komma med fula kommentarer, som du gör, utan istället ge dig möjligheten att lyssna på en mycket klok professor som kan upplysa dig om att det som sker i Ukraina ingalunda är något undantags fall.

Tvärt om så undervisar, den goa professorn, i denna video, om att det som sker i ukraina är helt enligt normen och den gällande agendan: "Amerikas långa krig mot mänskligheten" M. Chossudovsky.

Titta, lyssna, begrunda och lär min käre vän!

"America's Long War Against Humanity" M. Chossudovsky"

Videon: http://www.liveleak.com/view?i=2f1_1401480834

Samma Chossudovsky som ligger bakom den konspirationsteoretiska sajten GlobalResearch.ca?

Citat:
Its politico-economic stance is strongly anti-capitalist, anti-imperialist, anti-militarist, "internationalist but anti-globalization." Its view of science, the economy and geopolitics seems to be broadly conspiracist.

It's no surprise then that the site has long become a magnet for radicals, fringe figures and whacko elements from the left in general. And ironically, it has more in common with its writers' enemies and wingnut rivals than they would ever admit.
http://rationalwiki.org/wiki/Globalresearch.ca

Samma Chossudovsky som kämpar mot "new world order"? Samma snubbe som konspirerar om 11 september? Samma snubbe som anser att Free Syrian Army är skapade av NATO?
http://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Chossudovsky

Bra att du en gång för alla visar var du får din information ifrån.

Det underbara med er är att man inte behöver göra så mycket. Det är bara luta sig tillbaka och titta på. Ni diskreditera er själva med varje inlägg och era lögner.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-06-01 kl. 22:06.
2014-06-01, 22:03
Avstängd
Angående Odessa så är det enkelt för alla som sett filmerna och läst ögonvittnens berättelser att inse vad som är sant eller inte. Ett problem med dagens Ukraina är att demokratin inte fungerar eftersom rättsväsendet till delar verkar ha slutat att fungera. Att folk inte åtalas för morden i Odessa eller ens upplopp, vapenbrott eller mordbrand. Inte heller misshandel av presidentkandidater verkar leda till åtal. Det finns också ett mord på en ledare för högra sektorn ouppklarat. En video där folk från Svoboda angriper och misshandlar en chef för ett tvbolag, något som i Sverige gett fängelse direkt då tom. film finns. Det är mer man inte kommer ihåg men det är dystert. Man kan helt enkel se det som ett tyst mandat från makten för onda krafter att hålla befolkningen i schack och hålla käft, en form av terror. Vi får se vad detta leder till då nästa omgång demonstrationer kör igång i Kiev.
2014-06-01, 22:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det kan vi visst göra efter du svarat på mina tidigare ställda frågor om Odessa från a-k. Gärna också om du kan känna empati och samvete i det som hände där?

Jag har redan besvarat det på ren och lättförståelig svenska. Att du postar samma inlägg flera gånger eftersom dina övriga argument för en rysk invasion tryter, ja vad ska man säga om det? Som sagt var så kommer jag inte låta era försök att dölja Putins misslyckade försök att söndra Ukraina döljas av trams och lögner, speciellt inte när det gäller händelserna i Odessa som vi redan diskuterat, detta om pro-ryssar som ger sig in i en lek och hotar fotbollssupportrar med vapen och sen får stryk och brinner inne av sina egna eldfängda cocktails.
2014-06-01, 22:12
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Samma Chossudovsky som ligger bakom den konspirationsteoretiska sajten GlobalResearch.ca?

Samma Chossudovsky som kämpar mot "new world order"? Samma snubbe som konspirerar om 11 september? Samma snubbe som anser att Free Syrian Army är skapade av NATO?

Det underbara med er är att man inte behöver göra så mycket. Det är bara luta sig tillbaka och titta på. Ni diskreditera er själva med varje inlägg och era lögner.

Berätta lite nu om din tid Maidan! Hur länge var du med? Hur påverkades du av händelserna? Vilken lärdom kan du förmedla om denna "demokrati" yttring för framtiden?
2014-06-01, 22:16
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag har redan besvarat det på ren och lättförståelig svenska. Att du postar samma inlägg flera gånger eftersom dina övriga argument för en rysk invasion tryter, ja vad ska man säga om det? Som sagt var så kommer jag inte låta era försök att dölja Putins misslyckade försök att söndra Ukraina döljas av trams och lögner, speciellt inte när det gäller händelserna i Odessa som vi redan diskuterat, detta om pro-ryssar som ger sig in i en lek och hotar fotbollssupportrar med vapen och sen får stryk och brinner inne av sina egna eldfängda cocktails.

Mina allra bästa meddebattör!

Var god och snäll uppge källor till dessa påståenden och visa även upp var och när en djuplodande debatt kring detta skett, som inte genast tramsats bort av dig och dina likar!

Skulle uppskatta om källorna hade annan härkomst än de som är part i målet!
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-01 kl. 22:29.
2014-06-01, 22:23
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Berätta lite nu om din tid Maidan! Hur länge var du med? Hur påverkades du av händelserna? Vilken lärdom kan du förmedla om denna "demokrati" yttring för framtiden?

Viktigaste lärdomen är att det finns människor som är beredda att riskera sina liv för europeiska värderingar, för frihet och demokrati. Samtidigt finns det folk som bor i ett demokratiskt land med europeiska värderingar, men sitter och hyllar diktaturer på internetforum. Något svar på frågan varför de inte flyttar till Ryssland om det är så bra där, det får man aldrig.
2014-06-01, 22:26
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Snälla rara Nesse, svara istället för att pladdra bort det hela.

Jag har tagit upp en rad konkreta exempel vad som hänt inne i Union Trade byggnaden i Odessa och sedan konkretiserat dessa till frågor löpande från a, b, c, d, e, f, g, h, i, j och k.

Ingen av dessa har du vågat svara på! Fegt och ovärdigt en seriös debattör!

Svepande pladder och projekteringar på nonsens och trams har du svarat med hela tiden.

Sedan har du mage och påstå att det skulle ha förekommit en seriös debatt i händelsen någon gång i tråden. Hur skulle detta kunna vara möjligt?

Detta är lustlögneri att hävda, min kära Nesse!
2014-06-01, 22:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Viktigaste lärdomen är att det finns människor som är beredda att riskera sina liv för europeiska värderingar, för frihet och demokrati. Samtidigt finns det folk som bor i ett demokratiskt land med europeiska värderingar, men sitter och hyllar diktaturer på internetforum. Något svar på frågan varför de inte flyttar till Ryssland om det är så bra där, det får man aldrig.

Rikskerade du någonsin ditt liv på Maidan?
2014-06-01, 22:31
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Rikskerade du någonsin ditt liv på Maidan?

Inte direkt, nej.
Men när jag var där (februari) låg det i farans riktning att ens besöka platsen.
2014-06-01, 22:32
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Angående Odessa så är det enkelt för alla som sett filmerna och läst ögonvittnens berättelser att inse vad som är sant eller inte. Ett problem med dagens Ukraina är att demokratin inte fungerar eftersom rättsväsendet till delar verkar ha slutat att fungera. Att folk inte åtalas för morden i Odessa eller ens upplopp, vapenbrott eller mordbrand. Inte heller misshandel av presidentkandidater verkar leda till åtal. Det finns också ett mord på en ledare för högra sektorn ouppklarat. En video där folk från Svoboda angriper och misshandlar en chef för ett tvbolag, något som i Sverige gett fängelse direkt då tom. film finns. Det är mer man inte kommer ihåg men det är dystert. Man kan helt enkel se det som ett tyst mandat från makten för onda krafter att hålla befolkningen i schack och hålla käft, en form av terror. Vi får se vad detta leder till då nästa omgång demonstrationer kör igång i Kiev.

Inte så konstigt att rättsväsendet blundar för nazistiska pogromer och andra vidriga människorättsbrott, då det sitter en nazist i ledningen för den Ukrainska åklagarmyndigheten, Oleh Makhnitskyi från Svoboda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oleh_Makhnitsky
2014-06-01, 22:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Ja egentligen skulle inte vi som från början förstått oss på Putins spel om Ukraina behöva debattera mot dessa när desinformationen är så dålig och dess företrädare är allt från högerextrema antisemiter till sovjetnostalgiker som kallar Putin kamrat. Bara att som du sa luta sig tillbaka och se dom förstöra Putins trovärdighet i grunden. USA och EU har som vanligt varit smartare än Putin på den här punkten och inte besvarat lögnerna, bara förklarat för Putin att vi vet vad han håller på med. Redan före krisen i Ukraina så demonstrerade 50000 människor i Moskva mot Putins lögner. Nu är det få som inte tröttnat på tramset. det enda Putin kan göra nu som sagt är att lägga ner operationerna, sopa undan spåren, slicka sina sår och summera hur många tusen miljarder det lilla äventyret kostat honom och det ryska folket.
2014-06-01, 22:48
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Inte direkt, nej.
Men när jag var där (februari) låg det i farans riktning att ens besöka platsen.

Det glädjer mig att du inte deltog i detta. Eftersom krig och krigsliknande situationer leder till svåra själsliga skador som är mycket svåra att bota.

Enligt min erfarenhet så finns det bara en vinnare i krig och det är dom som dör, eftersom dessa inte behöver leva med det dom gjort eller inte gjort.

Tror du att dom som skadats eller mist sina liv och deras familjer i Maidan tycker att dom uppnått målen med Maidan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in