2014-06-01, 02:57
Medlem
Svart.Karismas avatar
Herregösses!

Denna tråd summerar ganska bra medel-Svenssons ologiska förnuft. Fri på rationalitet med åsikter endast baserat på det gemensamma mainstreamet av andra personers värderingar. Om några år när normen förändras kring unga tjejer, kommer ni förneka erat förflutna synsätt ni innan hade på frågan, likt ni nu förnekar brottets skonsamhet.

Lillpannorna som vilkorslöst hyser agg mot TS är så in i helvete white trash, oödmjuka och skrattretande trångsynta.

Det brottet TS begått är bland det mildaste man kan begå ur et logiskt moralt perspektiv. Finns inget annat som är mer oskyldigt, som vilken normal människa som helst, någon gång funnit åtrå eller dragning till att begå. Men oavsett hur mycket vi vill manifestera "nyfikenhet", "forskande", "lirare", "oskyldig oentusiastisk tonårskille utan vilja eller benägenhet att systematiskt och strukturerat utöva denna gärning" - så kommer dessa bottenskrap inte påverkas av rationella argument; bara av en annan samhällssyn och norm på fenomenet, vilket kommer kräva ett tag. Dessa personer är invalider, vilka är obenägna till att skapa kontakt med.
Citera
2014-06-01, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Det är precis vad du gör, försvarar TS med ditt ursäktande, 3 olika ursäkter för hans beteende för att vara exakt.

Klart som fan att arbetsgivare ska få kolla upp vad du är dömd för och du borde ALDRIG någonsin få komma i närheten av barn. Förhoppningsvis hittar du ett yrke som inte har något med det att göra och slipper problem.

Okej, jag viker mig. Du har rätt i sak. Givetvis bör inte TS jobba med barn eller ungdomar och på det viset är det bra att det finns information lagrat. Å andra sidan kan däremot Lexbase förstöra för andra eventuella tjänster eller yrken om han har otur. Det är bättre att han har något jobb än inget alls; exempelvis på lager eller dylikt.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-06-01 kl. 06:38.
Citera
2014-06-01, 08:24
Medlem
hålla på och förlita sig på lexbase, och låsa folk ute pga vad dom gjort för 5-10-15 år sen känns rejält kontraproduktivt.

TS: se bara till att AG får ett utdrag ur belastningsregistret och ge dom det, eftersom det är uppdaterat och färre lögner.
Citera
2014-06-01, 09:41
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det tråkiga är att man inte försvinner ur Lexbase efter fem år om jag inte minns fel. Skitsida.

Det gör man visst. Vart straffad 07 och jag är inte med.
Citera
2014-06-01, 10:08
Medlem
Jag är också straffad åtskilliga gånger och är inte heller med på lexbase, vilket är lite konstigt.

Sen TS så kan du ju byta namn, för då får ju inte arbetsgivare fram nåt om han inte söker på personnr.

Sen lite OT så undrar jag hur polisen skulle agerat om jag flyttat till spanien och gift mig med en 13åring (sex för tjejer lagligt från 13 där). Vi åkte sedan ett år senare med vår nyfödda bebis till sverige. Skulle snuten satt dit mig för våldtäkt då? Fast det var fullt lagligt i landet jag var?

Eller de skulle bara satt dit mig om jag knulla på min fru på svensk mark? För när det gäller narkotika så sätter de ju inte dit en om man gjort det i ett land där de e lagligt även om du har det i kroppen när du kommer till sverige.
Citera
2014-06-01, 10:40
Medlem
anyonetheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Du kan gräva dig en grop och sen bosätta dig i den så vi andra kan gå och spotta, pissa mm
Bortförklaring pga av alkohol gör dig ej till mindre pedofil.

Varför? Tror du han har valt att dras till vad han gör eller?
Citera
2014-06-01, 10:47
Medlem
Var ärlig med arbetsgivaren kanske den har förståelse sånt här kommer alltid fram och då är det bättre att vara ärlig. Bra att Lexbase finns det kanske får folk att tänka till om konsekvenserna av det som de gör.
Citera
2014-06-01, 11:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anyonethere
Varför? Tror du han har valt att dras till vad han gör eller?
Pedofiler väljer inte sin läggning, men det betyder inte att vi ska acceptera det.
Citera
2014-06-01, 11:29
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Om man vill jobba på ett fritids eller en skola måste man visa upp utdrag ur brottsregistret så ts kan inte jobba med barn hur han än gör. Om han vill knega på något lager eller sitta på ett kontor, vad gör det för skada? Bättre det än att han går på soc och kostar pengar för samhället.
Bra skrivet. Fattar inte hur folk vill att dömda bara ska sitta hemma och leva på bidrag om de faktiskt vill jobba. Det är bättre att de jobbar för då har de inte (lika mycket) tid att begå brott. Arbetar de inte alls kan de ju begå brott hela dagarna. Är det bättre? Nej!

Sluta kalla TS för pedofil. Han är hebefil om något. Tänk på att det enligt svensk lag är tillåtet att knulla med 15-åringar så att jämföra dem med outvecklade barn är felaktigt. Sen kan man fråga sig varför de har lagt upp bilder på sig så att vem som helst kan titta. Lite ansvar tycker man även att föräldrarna borde ta. Vakta era ungar så slipper ni hojta och stå i!

OBS jag står inte på TS sida men jag blir förbannat trött på såna som skriker "pedofil" per automatik.
Citera
2014-06-01, 11:46
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Det gör man visst. Vart straffad 07 och jag är inte med.

Fast jag tror att lexbase kommer fortsätta ha kvar gamla grejer. Du klarade dej eftersom ditt var mer än 5 år gammal.
Citera
2014-06-01, 11:47
Medlem
Vad arbetade du med innan du åkte dit?
Citera
2014-06-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vad arbetade du med innan du åkte dit?

Taxichaufför
Citera