Resultat: .
0%
röster
2014-05-30, 20:52
Medlem
qhz.s avatar
Cirkusen kring Benatia fortsätter och det är rykten överallt. Samtidigt som marockanen förmodligen njuter av att stå i centrum så finns det andra, mer legendariska människor, som säger vad dom tycker.

Giacomo Losi berättar tydligt vad han tycker om situationen:

“The point is that you shouldn’t be making certain comments. He has been childish. Maybe he wants to ride on the momentum in order to get a better contract, but he needs to avoid such things.”

och...

“Players should shut up a bit! Often, with their quotes they ruin the trust the fans place in them."

Jag håller givetvis med den gamle Losi. Detta gäller många spelare i dagens fotboll. Förhandla gärna kontrakt, men bete er för helvete i någon mån gentlemannamässigt. Det ska snackas överallt hela jävla tiden. Glappkäftar hela högen.

*

Å andra sidan bör inte Benatia stå i fokus idag utan två andra saker...

... Som att Garcia har förlängt sitt kontrakt till 2018. Kontinuitet är viktigt inför framtiden och nu är det bara att börja bygga vidare på det här "projektet" eller vad man nu vill kalla det. Hur som helst är det väldigt positiva nyheter.

... Det andra och kanske viktigaste är att det är på dagen 20 år sedan som Agostino Di Bartolomei tog livet av sig idag och detta har givetvis uppmärksammats i vanlig ordning i Italien. Där hyllar man gamla hjältar på ett värdigt sätt, precis som sig bör.

Ute på Trigoria idag hade man en minnesmatch i Agostinos ära och minne. Ett ganska välbesökt event och det är alltid roligt att se sådant.

https://pbs.twimg.com/media/Bo5yY--CIAALqER.jpg:large

Det är viktigt att inte glömma dom gamla hjältarna.
2014-05-30, 21:14
Medlem
snillet_1s avatar
Wilbacher lämnar TV4, verkar gå till Emir Osmanbegovics team på SBS Discovery.

Citat:
Samtidigt som Ghirardi lämnar il Calcio så gör jag det på ETT sätt. Jag kommer inte jobba vidare på TV4 i höst. Nya utmaningar.

https://twitter.com/Wilbacher/status/472376514714300416

Citat:
Jag är så oerhört stolt över att en så kompetent, dedikerad och skön person som Thomas @Wilbacher valt att ansluta till vårt fotbollsteam.

https://twitter.com/Osmanbegovic/status/472390698306904064

Går med andra ord in i Kanal 5-sfären om jag förstår det hela rätt. Någon form av italiensk fotboll att vänta där då? TV4 tycks faktiskt avveckla hela Serie A-verksamheten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/SBS_Discovery_Media
2014-05-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Wilbacher lämnar TV4, verkar gå till Emir Osmanbegovics team på SBS Discovery.

https://twitter.com/Wilbacher/status/472376514714300416

https://twitter.com/Osmanbegovic/status/472390698306904064

Går med andra ord in i Kanal 5-sfären om jag förstår det hela rätt. Någon form av italiensk fotboll att vänta där då? TV4 tycks faktiskt avveckla hela Serie A-verksamheten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/SBS_Discovery_Media
Det är väl bäst så, TV4 är ju fruktansvärt dåliga på att hålla löften. Trafikpolisen säger jag bara...

Frågan kvarstår ju dock, vad fan är SBS discovery media?
2014-05-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Projektet med den nya arenan. Det ständiga...

Cellino har stångat sin panna blodig, och gett upp. Valt att spendera sina pengar i utlandet istället.

Men projektet angående en ny arena kvarstår. Frågan är var man spelar under tiden. Sant'elia eller Is Arenas? Enligt reglerna måste ett Serie A-lag ha en arena som uppfyller vissa krav, bland annat en minimikapacitet på 20.000 åskådare. Och det måste vara uppfyllt senast 30:e juni.

Som det ser ut nu kan det mycket väl bli ännu ett år i förvisning till fastlandet. Katastrof.

Räddningen kan vara de nya ägarna. Ny start utan Cellinos personlighet och historik. Samtidigt kvarstår de andra intressenterna. Och någon tidning har tom ifrågasatt de nya ägarna. Man tror att det kanske är en front, men att Cellino fortfarande står bakom... Eller att de är rena bluffmakare. Har hänt tidigare i Serie A.

Luca Silvestrone kommer att presentera de nya finansiärerna inom kort.

Rykten säger att de betalar lite mer än 80 miljoner euro för klubben, och är redo att investera minst lika mycket i den nya arenan. Mer än vad amerikanarna betalade för Roma. ?!

Idag har Silvestrone och Zedda (Cagliaris borgmästare) ett möte. Det är fjärde gången de träffas, där även Dan Meis varit med. Men detta möte kan vara avgörande.

Silvestrone och hans ännu okända finansiärer har nämligen inte skrivit under köpkontraktet. Det beror på om man får klartecken för den nya arenan på lång sikt, och en kortsiktig lösning för nästa säsong. Det är förmodligen villkoren för att satsa en massa dollar...

Stora summor, hemliga finansiärer, fulspel och furbo. Fantastisk framtid eller fullständig katastrof. Frågetecken och utropstecken. Allt är med andra ord som vanligt på den vackra ön.

Mötet är idag kl 15:00.

Vaffanculo.

Mötet lär vara över, och Zedda ska ha garanterat 16.000 på Sant’Elia till nästa säsong. Det borde vara tillräckligt, med tanke på de nya ägarnas planer. Fortfarande är det inte officiellt vem de nya finansiärerna är. Men det ryktas att bl a Bain är inblandad.

Bain är skickliga. Riktigt skickliga. Jag arbetar i en bransch där uppköp är relativt vanligt. Så jag har arbetat med deras konsulter, både från det uppköpta företagets sida och då vi köpt andra företag.

De letar upp slumrande företag med dolda värden. För mer eller mindre belånade medel investerar man och styr upp företaget, för att sedan kunna sälja för dyra pengar. Inte lika självklart att det efterlämnade företaget mår superbra, men ägarna kommer att tjäna pengar. Oftast så sammanfaller alla intressen.

För Cagliari kan det vara rätt. Men priset på över 80 miljoner euro? Det låter mycket. Jävligt mycket. Ungefär lika mycket som Di Benedetto & grabbarna grus betalade för Roma och som jämförelse så kostade väl Bari ca 4M € för Paparestas gäng. Det finns många som hånfullt skrattar åt de som faktiskt tror på att det verkligen kommer att ske.

Men åter igen. Normalt är det lånade pengar som betalar uppköpet. Man ser en möjlighet att växa. Att öka värdet. Ofta genom kloka investeringar och effektiv skötsel. Kunna betala räntan på lånet, eventuellt ge utdelning samt framförallt öka i värde. Genom att utnyttja möjligheter och hantera företaget på ett bra sätt.

Kollade in Luca Silvestrones Twitter, och hittade denna retweet:

https://twitter.com/Garau97/status/467548707689598977/photo/1

Lysande!

(Cellino jämförde Leeds med en Ferrari och Cagliari med en Fiat500. Något som fick il Capitano att surna till.)
2014-05-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Jag håller givetvis med den gamle Losi. Detta gäller många spelare i dagens fotboll. Förhandla gärna kontrakt, men bete er för helvete i någon mån gentlemannamässigt. Det ska snackas överallt hela jävla tiden. Glappkäftar hela högen.

https://pbs.twimg.com/media/Bo5yY--CIAALqER.jpg:large

Det är viktigt att inte glömma dom gamla hjältarna.

Visdomsord som jag såklart håller med om. Briljant.

Och på tal om Vecchie Glorie så spelar Juventus mot Real Madrid på måndag 2:e juni, i Turin. Nedved, Zidane, Butragueno, Hierro, Davids, Tacconi osv…

Fast jag tycker att det är ännu skönare med alla matcherna på de lite mindre platserna. Utan uppmärksamhet så spelar man för en god sak, eller bara för att hylla Calcio.T ex i Perugia där Curva Nord möter Vecchie Glorie. Och bland de som spelar mot ultras finner man bl a Ze Maria (som ju spelat över 40 matcher för Brasilien) och Tedesco.

Det är egentligen nu som man ser vilken roll Calcio spelar i det italienska samhället. I alla möjliga sammanhang ska man spela fotboll. Som en hyllning.
2014-05-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasevski
Det är väl bäst så, TV4 är ju fruktansvärt dåliga på att hålla löften. Trafikpolisen säger jag bara...

Frågan kvarstår ju dock, vad fan är SBS discovery media?

Är ägare eller driver iallafall Kanal 5, Kanal 9 och TV11. Vore kul om Serie A hade kunnat hamna i deras ägor, kan tänka mig att en hel del matcher hade visats på Kanal 9.
2014-05-31, 01:17
Medlem
zachs avatar
Aah den gudomliga Agostino. Lite för full för att tänka klart och begripa vad du svarade mig brille så flummar på lite istället.

Delvecchio. 9 mål mot lazio av fotbollens svar på långben. Eller på den ständigt utskällde staffan olsson. Gillade honom, han va funktionell, lojal och hade ett grymt hårsvall. Har runnit rätt många kubik i tibern sen han senast spelade. Men han spenderar fortfarande mycket tid på trigoria och under säsongen stod han i curvan.

Varför jag ens nämner honom undrar säkert nån som är nykter.

Jo för att han kan vara en parentes. En medelmåtta som kanske är mest känd för att gjort mål i en em-final som sen ändå förlorades. Han är en av alla spelare som få vet vem är i dessa Zlatantider. Men samtidigt är samma spelare en levande legend. En av många som inte glöms. I den eviga staden.

Som Agostino. Som ghz refererade till. Pratade med hans son Luca en gång. Våra vägar möttes en gång men är väl nu en av dom där vilande kontakter man en gång hade. Pratade om Agostino, Giannini, Pruzzo. Romanisti som aldrig kommer glömmas. Vet inte om vi är unika, men känns ändå som att Roma har fler "Delvecchios" än dom flesta andra. Är det avsaknaden av trofeer som gjort det? Eller är vi verkligen begåvade med ett större hjärta? Inte fan vet jag. Kommer ihåg Luca inte visste heller men han hade nån teori. Som jag glömt. Eller bara inte trodde på. Men kommer ihåg att han hatade årsdagen. 30 maj. En CL-final på hemmaplan gick åt helvete. 10 år senare gick hans liv åt helvete. 20 år senare minns Rom händelsen. Tragiskt men ändå fint. Tragist delvis för att Roma inte mindes honom -94. Fint för att hans curva -14 visar att vi kommer alltid minnas vår gamla kapten.
2014-05-31, 18:33
Medlem
tjenaretjenares avatar
Varför spelar Italien på Craven Cottage igen? En av de mysigaste och mest kompakta arenorna i Europa så arenavalet är det inget fel på, undrar dock varför man valt att spela där.
2014-05-31, 19:10
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Varför spelar Italien på Craven Cottage igen? En av de mysigaste och mest kompakta arenorna i Europa så arenavalet är det inget fel på, undrar dock varför man valt att spela där.
Lagom stor för en match som inte innefattar "hemmalaget" antar jag. Att man spelar i London över huvud taget beror väl helt enkelt på att London är en metropol dit det är lätt att färdas och ordna med logistiken såhär i uppladdningsfasen inför VM, samtidigt som det finns tillräckligt många intresserade för att det ska vara folk på läktarna.
2014-05-31, 21:07
Medlem
Villons avatar
Noterar att Bari klarade att ta sig till playoff på Sienas bekostnad. Vore ju enastående om de kunde gå upp, men oavsett vilket är det ju enormt imponerande.
2014-05-31, 22:09
Medlem
regndroppens avatar
Lägger Di Natale skorna på hyllan nu eller blir det en säsong till för Udinese?
2014-05-31, 23:57
Medlem
Fan i helvete! En av Italiens kanske viktigaste spelare. Montolivo spelar inte i VM.

Ja jag anser att han var viktig. En som kan skapa spelmöjligheter. Skadad i matchen mot Irland. Där han bar kaptensbindeln.

Många som inte inser hans storhet. Men han hade en viktig roll. Nu anser jag det ännu viktigare att få in Verratti i spelet. Det behövs genier. Pirlo, Verratti och Cassano.

Gli Azzurri har en mängd profiler, som måste stiga fram. Jag hade hoppats att Montolivo skulle vara en av dem. Nu måste någon annan ta steget. Jag hoppas på Verratti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in