2014-05-31, 22:11
Medlem
motvalls avatar
FC Bayern ser ut att värva Ezequiel Garay från Benfica. Prislappen det ryktas om är kring €15M.

Att Bayern behöver förstärka på mittbacksplatserna är inget att orda om, men är lite osäker hur denne lätt ålderstigna argentinare skulle fungera i det Guardiolska spelet. (Det var jag å andra sidan verkligen också för van Buyten och han gjorde en av sina bästa säsonger på senare tid det förra spelåret.)
2014-05-31, 23:04
Medlem
zizacons avatar
Nu skriver BBC ( och ett koppel engelska tidningar) om att Fabregas kan komma att lämna ändå. Hade det varit någon annan än BBC så hade man inte ägnat det en tanke. Men om han finns att tillgå känns det nästan helt säkert att Wenger kommer försöka plocka in honom - i synnerhet med klausulen Arsenal har, vilket var anledningen till att man stoppade in en sådan klausul från början.

http://www.bbc.com/sport/0/football/27650824
2014-05-31, 23:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nu skriver BBC ( och ett koppel engelska tidningar) om att Fabregas kan komma att lämna ändå. Hade det varit någon annan än BBC så hade man inte ägnat det en tanke. Men om han finns att tillgå känns det nästan helt säkert att Wenger kommer försöka plocka in honom - i synnerhet med klausulen Arsenal har, vilket var anledningen till att man stoppade in en sådan klausul från början.

Fabregas får ersätta Arteta då. Då blir den sistnämnde ganska överflödig. Fabregas får lära sig en mer speluppbyggande roll.

Ramsey Fabregas

Walcott Özil Cazorla

Giroud

Flamini Wilshere

Oxlade Rosicky Podolski

Remy

Oh la la.
2014-05-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Astori har väl annars ryktats om en återkomst till Milan i varje transferfönster?
Astori hade nog gärna gått till Milan om han fick välja, men de har redan Mexès, Rami, Zapata, Bonera och Zaccardo på den positionen. Om det ska värvas en ny mittback lär det vara någon som höjer kvaliteten, snarare än någon som breddar ytterligare.

Lazio vore ett bättre steg; Astori kommer garanterat få speltid då det är brist på försvarare, dessutom är det en lagom stor klubb för honom.
2014-05-31, 23:11
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:

Tycker det är rätt att plocka in Cesc igen ifall det blir en öppning för det. Dels för att jag tycker Arteta gjort sitt samt att jag inte klarar av att se honom i ett annat PL lag än Arsenal.
2014-05-31, 23:36
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Tycker det är rätt att plocka in Cesc igen ifall det blir en öppning för det. Dels för att jag tycker Arteta gjort sitt samt att jag inte klarar av att se honom i ett annat PL lag än Arsenal.

Ja, det måste man göra - särskilt utifrån förutsättningarna där Arsenal för kompispris, så är det inget att snacka om överhuvudtaget. Det enda man kan oroa sig över är om han visar sig vara ett riktigt praktsvin och tänker skaffa sig monsterlön i City eller Chelsea - det skulle jag också ha svårt att smälta ärligt talat. I synnerhet då Fabregas påstår sig känna så mycket för klubben förfarande och regelbundet twittrar bilder på sig själv tittandes på Arsenals matcher o.s.v.

Vi får väl se helt enkelt, men det vore verkligen fantastiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fabregas får ersätta Arteta då. Då blir den sistnämnde ganska överflödig. Fabregas får lära sig en mer speluppbyggande roll.

Arteta har bara ett år kvar på kontraktet, och börjar bli gammal så det är ganska naturligt att börja ersätta honom i vilket fall som helst.
2014-05-31, 23:37
Medlem
4522s avatar
Immobile sa ikväll att han går till Dortmund, enbart underskriften som saknas.
2014-05-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Ramsey Fabregas

Walcott Özil Cazorla

Giroud

Flamini Wilshere

Oxlade Rosicky Podolski

Remy

Oh la la.

Hmm, tänkte mig något liknande jag med men hur hade det egentligen funkat defensivt? Arteta, även om du inte gillar honom spelade som sittande under sina ungdomsår och allt han gör kommer naturligt i den rollen. Han har disciplinen som Fabregas alltid har saknat.

Fabregas spelade alltid bredvid en disciplinerad sittande (Gilberto) eller en löpvillig bollvinnare (Flamini) när han spelade som en av två centrala mittfältare.

Ramsey är ju förvisso en av ligans bästa bollvinnare men han spenderar trots allt majoriteten av tiden på sista tredjedelen och bidrar i offensiven. Vilket även Fabregas helst vill göra. Skulle kanske funka om laget började pressa högre upp.

En diamant eller Özil på en kant i nuvarande system känns rent spontant som det bästa. Özil gick ju dock knappast till Arsenal för att spela på en (förvisso fri roll) kant och Wenger har aldrig spelat med en diamant.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-31 kl. 23:43.
2014-05-31, 23:42
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ja, det måste man göra - särskilt utifrån förutsättningarna där Arsenal för kompispris, så är det inget att snacka om överhuvudtaget. Det enda man kan oroa sig över är om han visar sig vara ett riktigt praktsvin och tänker skaffa sig monsterlön i City eller Chelsea - det skulle jag också ha svårt att smälta ärligt talat. I synnerhet då Fabregas påstår sig känna så mycket för klubben förfarande och regelbundet twittrar bilder på sig själv tittandes på Arsenals matcher o.s.v.

Vi får väl se helt enkelt, men det vore verkligen fantastiskt.

Arteta har bara ett år kvar på kontraktet, och börjar bli gammal så det är ganska naturligt att börja ersätta honom i vilket fall som helst.

Nu kanske det låter som att jag känner honom eller nåt men jag ser inte att Cesc skulle pissa på Arsenal för lite mer pengar än vad "vi" skulle erbjuda.
2014-05-31, 23:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hmm, tänkte mig något liknande jag med men hur hade det egentligen funkat defensivt? Arteta, även om du inte gillar honom spelade som sittande under sina ungdomsår och allt han gör kommer naturligt i den rollen. Han har disciplinen som Fabregas alltid har saknat.

Fabregas spelade alltid bredvid en disciplinerad sittande (Gilberto) eller en löpvillig bollvinnare (Flamini) när han spelade som en av två centrala mittfältare.

Ramsey är ju förvisso en av ligans bästa bollvinnare men han spenderar trots allt majoriteten av tiden på sista tredjedelen och bidrar i offensiven. Vilket även Fabregas helst vill göra. Skulle kanske funka om laget började pressa högre upp.

En diamant eller Özil på en kant i nuvarande system känns rent spontant som det bästa. Özil gick ju dock knappast till Arsenal för att spela på en (förvisso fri roll) kant och Wenger har aldrig spelat med en diamant.

Det är upp till Fabregas att lära sig rollen. Han får spela på ett annorlunda sätt helt enkelt.
Vi får köra lite Zeman-style. I tuffare bortamatcher så kan vi slänga in Wilshere/Flamini/defensivt nyförvärv. Men oj vad bra detta kan bli. Vilken jävla trupp.

Högerbacken då. Är det Aurier som det ryktas mest om? Kanske van der Wiel kan vara ett alternativ?
2014-06-01, 00:35
Moderator
zanteras avatar
Det intressanta i Silly-tråden är all optimism inför framtida nyförvärv som finns här i början av sommaren, och sedan den frustration samt panik som uppstår på deadline day när man fortfarande inte landat den där spelaren man hoppas på. Jag syftar dock inte enbart på er Arsenal-supportrar, jag själv hoppas på det bästa men fruktar det värsta vad gäller nyförvärv för Man United. Det kan iaf inte bli värre än en sommar där Fellaini är det enda som ansluter.
2014-06-01, 01:46
Medlem
Viking-s avatar
Nu verkar ju BBC inte nämna att Arsenal är den självklara destinationen för Fabregas. Spelaren är bra nog att intressera alla toppklubbar och jag tror inte det är självklart att han hamnar på Emirates.

Flera kommer säkert nämna klausuler hit och dit, men hur säkra kan vi vara på vilka som finns och exakt hur de fungerar? Fabregas har ju själv ett eget val, och City, Chelsea och United bör alla vara mer lockande om man ignorerar sentimentala känslor.
Så längre intresset finns från de andra klubbarna så skulle jag nog inte vara överdrivet optimistisk riktigt än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in