2014-05-30, 21:23
Medlem
raunchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Fleet foxes - winter hymnal kanske? El nåt med okkerville river, båda stämmer på rödskäggig/indie iaf.

Tack för svaret! Tyvärr ingen av dem heller. Skulle säga att bandet är mindre kända än så, plus att det ska vara tjejer som spelar med i bandet

Snubben ser ut som William Fitzsimmons (http://37.media.tumblr.com/tumblr_m7pz6cxDGm1rxuwb2o5_500.jpg) men sjunger raspigare och rött skägg som sagt
Senast redigerad av raunchy 2014-05-30 kl. 21:53.
Citera
2014-05-30, 22:48
Medlem
raunchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raunchy
Tack för svaret! Tyvärr ingen av dem heller. Skulle säga att bandet är mindre kända än så, plus att det ska vara tjejer som spelar med i bandet

Snubben ser ut som William Fitzsimmons (http://37.media.tumblr.com/tumblr_m7pz6cxDGm1rxuwb2o5_500.jpg) men sjunger raspigare och rött skägg som sagt

Hittade äntligen låten!
The Eastern - Winter Kill
https://www.youtube.com/watch?v=4bjdZD5RXA4
Citera
2014-05-31, 00:08
Medlem
Lets try this. En låt som sjungs av en feminin röst, misstänker att den är ganska ny max 1 år gammal tror jag. I refrängen(?) sjunger hon något med evolution, låten är fartfylld så att säga. Tips?
Citera
2014-05-31, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Lets try this. En låt som sjungs av en feminin röst, misstänker att den är ganska ny max 1 år gammal tror jag. I refrängen(?) sjunger hon något med evolution, låten är fartfylld så att säga. Tips?

Sorry för dubbel men glömde tillägga att den då o då går på radio
Citera
2014-05-31, 01:37
Medlem
TovesTrolls avatar
Söker en låt där sångaren sjunger någonting i stil med "sorry bloodshot eyes", fast om man skulle skriva ut det så blir det mer "sorry bloodshot e-e-eyes"... Det är typ bandit/emo rock :/

Fast tror inte att han FAKTISTK sjunger just dom orden, eftersom jag inte hittar låten genom att söka på "bloodshot eyes lyrics" på google.

Det är all info jag kan ge tyvärr... Hoppas nån vet vad jag menar!
Citera
2014-05-31, 16:16
Medlem
Woopiis avatar
Söker en låt som jag har hört flertal gånger när man varit ute och festat så jättelätt och komma ihåg hela låten dan efter Men den spelas ganska ofta ute på klubbar och det är verkligen en typiskt dans-klubb låt...

En tjej som sjunger, snabbt tempo och sjunger typ "I wanna "mystiskt ord A" "mystiskt ord A" "mystiskt ord A"" .. Varje gång jag varit ute så brukar alltid folk sjunga med i denna låt och när jag vakna imorse så gissade jag att "mystiskt ord A" var work men efter en google sökning så hade jag fel

Om någon vet så vore det nice
Citera
2014-05-31, 16:24
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
Söker en låt som jag har hört flertal gånger när man varit ute och festat så jättelätt och komma ihåg hela låten dan efter Men den spelas ganska ofta ute på klubbar och det är verkligen en typiskt dans-klubb låt...

En tjej som sjunger, snabbt tempo och sjunger typ "I wanna "mystiskt ord A" "mystiskt ord A" "mystiskt ord A"" .. Varje gång jag varit ute så brukar alltid folk sjunga med i denna låt och när jag vakna imorse så gissade jag att "mystiskt ord A" var work men efter en google sökning så hade jag fel

Om någon vet så vore det nice

Kanske Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'?
Citera
2014-05-31, 16:34
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Kanske Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'?

Bugar och bockar tack så mkt
Citera
2014-05-31, 20:50
Medlem
Hej! Söker efter en nederländsk låt, som har en tecknad eller animerad musikvideo. Det är nog en hiphop/rap låt och i videon handlar det om en tjej och en kille som blir kära, sen får man följa deras liv tills de får barn och sen blir gamla tillsammans. Jag tror låttiteln på svenska är något i stil med "jag älskar dig" eller "jag vill bli gammal med dig" eller liknande. Tror titeln börjar på "ik.."

Tacksam för hjälp !
Citera
2014-05-31, 23:05
Medlem
Gneegers avatar
Letar efter en låt i dubstep stuk, de enda jag igentligen kommer ihåg från den va att dom hade med "AJU" från 300 med den ganska så ofta.
Tack för svar!
Citera
2014-06-01, 14:42
Medlem
WaldemarKas avatar
Ber i förväg om ursäkt för den usla beskrivningen. Den som grejar den här förtjänar ett gäng guldstjärnor.

Det är en techno-låt där det mest signifikanta draget i låten är en kvinnoröst som mumlar något som för mig är obegripligt.
Rösten är i sig ganska ful och skulle nästan kunna uppfattas som irriterande att lyssna på.
Jag har hört låten vid två tillfällen under våren, bland annat under senaste Fotografiska-tillställningen.

Tack på förhand.
Citera
2014-06-01, 21:16
Medlem
Någon som känner igen en låt med liknande sound som denna från 2.15 ? https://www.youtube.com/watch?v=ykCN9Rf3gbY&feature=youtu.be&t=2m15s

Tror det kan vara någon kent låt eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in