2014-05-31, 12:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vilket jävla svar. Så alla engelsmän(som inte fostrats utomlands) räknas som homegrown då. Lambert i LFC är homegrown iaf.

???.

Det finns två kategorier. 4 spelare i 25mannatruppen måste vara fostrade i klubben medan ytterligare 4 behöver vara fostrade i samma land som den berörda klubben.
2014-05-31, 13:25
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Finns det några relevanta rykten kring Arsenal? Som typ en anfallare i världsklass?
Är väl dom det alltid snackas om, Bender, Benzema, Remy, Di Maria.

Hoppas att Arsenal värvar en topanfallare detta fönster Mandzukic, Benzema, Cavani ( ) för att nämna några.

Vi beöver även en vänsterback. Där har det väl snackats om Toulouse yterbacken Serge Aurier, tror det skulle vara en bra värvning med tanke på den fina säsongen han har bakom sig i Frankrika.

En mittback är nog en nödvändig värvning då Vermaelen troligen inte vill nöta bänk mer och sticker.
2014-05-31, 14:40
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson

Hoppas att Arsenal värvar en topanfallare detta fönster Mandzukic, Benzema, Cavani ( ) för att nämna några.

Vi beöver även en vänsterback. Där har det väl snackats om Toulouse yterbacken Serge Aurier, tror det skulle vara en bra värvning med tanke på den fina säsongen han har bakom sig i Frankrika.

En mittback är nog en nödvändig värvning då Vermaelen troligen inte vill nöta bänk mer och sticker.

Högerback menar du? Vänstern är ju ganska så bra täckt med Gibbs och Monreal. Desto mer osäkert med bara Jenkinson till höger.
2014-05-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson

Mandzukic är väl inte den toppanfallare som Arsenal behöver då han påminner om Giroud. Han kan vara nyttig för lag som saknar den spelartypen men Arsenal behöver någon annan.

Sen antar jag att du menar högerback (även om jag egentligen inte skulle säga nej till att ersätta Monreal med någon smartare VB). Intressant att se hur Jenkinson ställer sig till en värvning som Aurier. Visst om det är en etablerad högerback i sina bästa år men Aurier är född samma år som Jenkinson.

Jag hoppas på en ung mittback som inte stirrar sig blind på att behöva sitta bänk för Koscielny och Mertesacker lär gå sönder oftare i och med den hårda matchningen.
2014-05-31, 16:15
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Som Newcastlefan väntat, men ändå deppigt.

Remy har kommit överens med Arsenal.

Mycket bra av Gunners. Många fina genomskärare från Özil att vänta.
2014-05-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Källa på det?

Nvm verkar vara Sky Sports Radio som står bakom.
2014-05-31, 16:22
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey

Trevligt det, kan bli ett bra komplement till Giroud och bör inte vara allt för dyr.
2014-05-31, 16:58
Medlem
Lurigt att avgöra om Real Madrids 450 miljoner kr + Coentrao/Marcelo/Morata är något som Juventus bör acceptera. Hela Juventus spel kretsar kring Vidal och säljs han så kommer de få oerhört svårt att hitta en ersättare. Dessutom har de inget behov av de spelare som erbjuds då de redan har bra ytterbackar. Morata har jag risig koll på.

De enda möjliga (och någorlunda rimliga) ersättarna jag kan komma på är Paulinho, Luiz Gustavo eller Fábregas. Kanske Ramires? Mycket brasilianskt. Annars står det stil i huvudet.
2014-05-31, 17:29
Medlem
Inte en chans att Remy går till Arsenal. För det första så är han för dålig och dessutom så står det ingenting om det på Sky Sports egna twitter.
2014-05-31, 17:58
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Inte en chans att Remy går till Arsenal. För det första så är han för dålig och dessutom så står det ingenting om det på Sky Sports egna twitter.

Jag tror inte du ska underskatta följande faktorer:

+Wenger gillar att komma undan billigt (eller "fynda" som han ser det)
+Fransk spelare
+Meriterad spelare
+PL erfarenhet

Första punkten kan inte understrykas nog. Står det mellan Remy som går att lösa ganska billigt eller att slanta upp 300-400 miljoner för ett namn som Benzema så tror jag vi vet vad Wenger väljer.
2014-05-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tror inte du ska underskatta följande faktorer:

+Wenger gillar att komma undan billigt (eller "fynda" som han ser det)
+Fransk spelare
+Meriterad spelare
+PL erfarenhet

Första punkten kan inte understrykas nog. Står det mellan Remy som går att lösa ganska billigt eller att slanta upp 300-400 miljoner för ett namn som Benzema så tror jag vi vet vad Wenger väljer.

Ja, då väljer han Benzema.

Remy må vara både billig och Fransk men det kvittar. Hade Wenger varit intresserad då hade han köpt honom när han hade chansen under vinterfönstret 2012/2013 eller under sommaren 2013.

Jag är övertygad om att Wenger är beredd på att spendera massvis med pengar om det är på en "speciell" spelare med ett brett register och en välutvecklad fotbollshjärna. Benzema, Suarez och Özil är exempel på vilka spelare han skulle kunna tänka sig att spendera pengar på.

Remy? Självisk, dålig tekniskt (extremt viktigt) och dessutom inte ung nog för att kunna utvecklas till en toppspelare. Han stannar nog i QPR/ alternativt att han sticker till något mittenlag. Det är hans nivå.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-31 kl. 19:22.
2014-05-31, 19:46
Moderator
zanteras avatar
Vi får se. Det hela beror på hur Giroud spelar in i ekvationen. Tänker sig Wenger nästa säsong med Giroud som förstaval eller inte? Hur han (och Frankrike) går i VM kan säga en del. Personligen tror jag att Giroud kommer få vara fortsatt nr1 (även om han borde vara nr2) och då kan vi nog glömma Benzema. OM Giroud blir förstavalet så är Remy inte alls otänkbart som back-up bakom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in