2014-05-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag såg dom sista 5 minuterna av det programmet och Ted Åström ser numera ut som en vandrande vålnad. Det var riktigt obehagligt att se hur Ted rasat ihop.
Ähh,,,djävla trams..han är fortfarande regent...
Citera
2014-05-29, 21:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Mäktig dokumentär. Lars Koverberg förtjänar egen skvallertråd. Nu ska han dessutom sprida askan från "JR" i Skellefteå
Mycket underhållande dokumentär. Håller med om att bedragaren förtjänar en egen tråd. Och Åström var lika gemytlig som alltid trots alla gråa hår.

Är dokumentären fejk?
Citera
2014-05-29, 22:17
Medlem
Nej, det är sant. Och Koverberg, vilken lirare. Minns den här nyheten från sommaren 1987. Stor grej, en riktig snackis. Kul story!
Citera
2014-05-30, 15:13
Medlem
Calapis avatar
En anektod:
Jag och pappa var på Örjans Vall för att se HBK-Bajen. Detta var ungefär 15 år sedan. Vi hade våra vanliga sittplatser längst upp på läktaren. När matchen var till att börja stod Ted Åström bakom oss.
Han var iklädd en svart skinnjacka. Kul tyckte vi och kom såklart att tänka på Sällskapsresan. Men det absolut bästa hände i 2:a halvlek när speakern annonserade: Ted Åström ombeds komma till speakerhytten! Otroligt men sant och jag och farsan kunde ju inte hålla oss för skratt.
Citera
2014-05-31, 11:51
Medlem
warpmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calapi
En anektod:
Jag och pappa var på Örjans Vall för att se HBK-Bajen. Detta var ungefär 15 år sedan. Vi hade våra vanliga sittplatser längst upp på läktaren. När matchen var till att börja stod Ted Åström bakom oss.
Han var iklädd en svart skinnjacka. Kul tyckte vi och kom såklart att tänka på Sällskapsresan. Men det absolut bästa hände i 2:a halvlek när speakern annonserade: Ted Åström ombeds komma till speakerhytten! Otroligt men sant och jag och farsan kunde ju inte hålla oss för skratt.

Och exakt var finns poängen?? Vari låg det otroliga och roliga (förutom stavningen av anekdot)?
Citera
2014-05-31, 17:00
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag såg dom sista 5 minuterna av det programmet och Ted Åström ser numera ut som en vandrande vålnad. Det var riktigt obehagligt att se hur Ted rasat ihop.

Johnny Cashs vålnad, vad då rasat ihop ?
Citera
2015-09-11, 01:44
Medlem
Kaendiss avatar
Ted Åström med Johnny Lundin band i låten "Shakin' all over" från Vega den 5 september.

Inte så pjåkigt!

Bandet lirar rätt bra och Ted har hyfsat tryck i rösten måste jag säga. (Han är lite i osynk bara på ett par ställen.) Gubben är ändå 70-taggare numera.

https://www.youtube.com/watch?v=WJv4ELpIcwA
Citera
2015-09-11, 11:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ganska bra sångare ja. Han sjöng väl i nåt band på 60-talet?

Har på känn att han är SD-sympatisör...? Han borde skriva lite SD-vänliga sånger och framföra med stor värdighet såhär på ålderns höst. Det skulle vara trevligt, viktigt och bra för landet.
Citera
2015-09-11, 11:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ganska bra sångare ja. Han sjöng väl i nåt band på 60-talet?
Verkar stämma bra det. Även en del andra seriösa grejer inom musik verkar det som.

Enligt Wikipedia:

Åström började sin karriär som musiker i popgruppen Ted & the Caracas (tillsammans med bland annat Janne Schaffer). De fick snabbt skivkontrakt och producenten döpte om dem till Ted and the Top Teens. 1964 blev det ytterligare ett namnbyte, denna gången till The Sleepstones och 1968 Attractions.

Åström har medverkat i musikaler som West Side Story och Jesus Christ Superstar. Han har spelat revy hos Hagge Geigert på Lisebergsteatern i Göteborg, gjort en hyllningsföreställning till Johnny Cash.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_%C3%85str%C3%B6m
Citera
2015-09-11, 12:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Verkar stämma bra det. Även en del andra seriösa grejer inom musik verkar det som.

Enligt Wikipedia:

Åström började sin karriär som musiker i popgruppen Ted & the Caracas (tillsammans med bland annat Janne Schaffer). De fick snabbt skivkontrakt och producenten döpte om dem till Ted and the Top Teens. 1964 blev det ytterligare ett namnbyte, denna gången till The Sleepstones och 1968 Attractions.

Åström har medverkat i musikaler som West Side Story och Jesus Christ Superstar. Han har spelat revy hos Hagge Geigert på Lisebergsteatern i Göteborg, gjort en hyllningsföreställning till Johnny Cash.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_%C3%85str%C3%B6m
Sleepstones och Attractions. Ganska bra:

https://www.youtube.com/watch?v=s6twjbTQi-U
https://www.youtube.com/watch?v=2mqhkwlfBXc
Citera
2015-09-13, 00:30
Medlem
Clive-Hasses avatar
En anektod:
Citat:
Ursprungligen postat av warpman
Och exakt var finns poängen?? Vari låg det otroliga och roliga (förutom stavningen av anekdot)?
Bump!
Senast redigerad av Clive-Hasse 2015-09-13 kl. 00:32.
Citera
2017-04-30, 19:39
Medlem
episcopuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clive-Hasse
En anektod:
Bump!

Tror du behöver kolla på Sällskapsresan för att uppskatta den historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in