2014-05-30, 12:29
Medlem
Har alltid hävdat att FI och SD är ungefär likadana man byter bara ut svenskar mot kvinnor och män mot invandrare. Det har båda en poäng i att det finns stora problem med immigrationspolitiken och jämställdheten, men sen låter de sina extremister komma med sina läskiga åsikter och göra partierna till något riktigt otrevligt. Det roliga är ju att det är ungefär exakt samma retorik som används i debatter, offline som online.

Personligen så tror jag att det beror på dålig ekonomi och borgerligt styre de senaste åren, ju sämre folk får det desto mer hatiska blir de...

Det tråkiga är väl att inget av partierna bidrar med något. Försöker man prata invandring blir man kallad rasist, försöker man prata jämställdhet och har inte samma åsikt som Schyman så är man kvinnohatare, vitkränktman eller en stackars hjärntvättad liten tjej.

Sveriges politik är bara en sandlåda där folk sitter och skriker åt varandra som ifall de vore 5-åringar.
Citera
2014-05-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hur är det inte "rättvist" med vilken lön som gäller på ett arbete?

Vem bestämmer vilken lön som skall gälla om det inte är marknaden?

Om någon annan än marknaden skall bestämma lön, hur ska man då finansiera det?

Ta den här grejen att mansdominerade yrken inom offentlig sektor är bättre betalda än arbeten som är kvinnodominerande. Då snackar jag om ingångslön och tar med aspekten hur lång tid man har utbildat sig.
Citera
2014-05-30, 14:13
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Ta den här grejen att mansdominerade yrken inom offentlig sektor är bättre betalda än arbeten som är kvinnodominerande. Då snackar jag om ingångslön och tar med aspekten hur lång tid man har utbildat sig.
Ja, fast det besvarar ju ingenting.

Ett yrke har låga löner om det finns ett överskott på arbetare, inte på grund av arbetarens kön.
Citera
2014-05-30, 14:23
Bannlyst
Citat:
I partiprogrammet (här) står saker som

Fi ska verka för att ett program skapas för att finansiera för att analysera och omskola män så att de ändrar sitt konsumtions- och transportmönster för att gagna klimat och en hållbar utveckling.

Var i partiprogrammet hittade du det?
Jag vägrar att läsa igenom hela deras program.

Mvh.
wic0
Citera
2014-05-30, 15:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wic0
Var i partiprogrammet hittade du det?
Jag vägrar att läsa igenom hela deras program.
Jag länkade skräpet åt dig. Om du vägrar läsa igenom hela, vilket förvisso är fullt förståeligt, så funkar ctrl-F.

Varför skall JAG göra det åt dig?
Citera
2014-05-30, 16:16
Bannlyst
Citat:
Jag länkade skräpet åt dig. Om du vägrar läsa igenom hela, vilket förvisso är fullt förståeligt, så funkar ctrl-F.

Varför skall JAG göra det åt dig?

Jag bad inte dig söka, bara berätta var i partiprogrammet du hittade det.

Av någon okänd anledning så hade jag ingen tanke på ctrl-F, vilket givetvis var en perfekt lösning.

Jag mår illa.
Citera
2014-05-30, 19:04
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han tilläts inte diktera villkor - eftersom de i centern som inte tyckte som han framförde sina egna åsikter istället...

Att vara liberal innebär att man tror människors frihet att själv formulera sina åsikter osv... Inte att man försöker leka diktator likt Bard...

Han framförde sina liberala åsikter ja, men centern föredrog sina förtryckaråsikter istället, och då blev han irriterad. Men han tvingade inte sina åsikter på någon alls.

Verkar mest vara dina egna hjärnspöken som florerar.. Eller så har du ingen aning om vad en diktator är egentligen, andra får väl avgöra vilket som stämmer.
Citera
2014-05-30, 19:31
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
De tjejerna brukar stämplas som diverse olika grejer.
Har jag aldrig varit med om, snarare är det "you go girl" attityden som dominerar. Tjejer ska vara normbrytande, inte konformera efter gamla föreställningar om vad kvinnor bör göra.

Citat:
Klart det inte hade varit rättvist om en kvinna spenderar 20 år på jobbet, men en man 25 eftersom han inte varit föräldraledig i samma utsträckning. Det är ju en självklarhet att han får en bättre löneutveckling. Men "kvinnliga" arbeten betalas sämre än mäns. Det är väl inte så rättvist? Debatten angående föräldraledighet tänker jag dock inte gå in i eftersom jag anser att det är upp till varje familj att bestämma sånt.
Som sagt, jag är helt med på att höja lönerna för exempelvis sjuksköterskor. Men till viss mån får man faktiskt acceptera att yrken inom offentlig sektor är sämre betalda än privat sektor.

Citat:
Det jag menade var att om du går in i ett klassrum på ett universitet där lärarstudenter finns ser uppsättningen killar/tjejer olika ut beroende på vilken åldersgrupp de utbildar sig till.
Och problemet är?
Citera
2014-05-30, 20:56
Medlem
Jag hoppas verkligen M! är seriösa. Jag hade lätt röstat på parti som stod för något tvärtemot FI. För att undkomma FI:s sexistiska och kommunistiska förslag måste man rösta på något parti som ej är vänster.

Miljöpartiet, vänsterpartiet och socialdemokraterna vill alla samarbeta med det sexistiska partiet feministiskt initiativ.
Citera
2014-05-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Jag hoppas verkligen M! är seriösa. Jag hade lätt röstat på parti som stod för något tvärtemot FI. För att undkomma FI:s sexistiska och kommunistiska förslag måste man rösta på något parti som ej är vänster.

Miljöpartiet och socialdemokraterna vill båda samarbeta med sexistiska feministiskt initiativ.

Fast tvärtemot F! vad betyder det?

Det ska bli mycket intressant att se partiprogrammet. Det finns många funderingar kring vad de står för. Hoppas det kommer något snart.
Citera
2014-05-30, 21:02
Medlem
Kate80s avatar
Gammal tråd seprarerad från denna//Mod
Citera
2014-05-30, 21:09
Medlem
Om man använder samma logik som F! så bör ju följande argument vara logiskt för M!
"Jag anser att män bör ha möjlighet till att bli serverad en större portion, utan att betala mer, än den vanliga på restauranter med anledning av att den genomsnittliga mannen äter mer än kvinnor och för att få det jämställt så ska det inte finnas grupper i samhället som ska behöva betala mer för sin mat"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in