2014-05-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klarar du av det utan att ensilageplasten vidrör underlaget? Presenningens underlag (resårbotten) var blodig, och det fanns inget blod på presenningen.

Hur ser formuleringen ut i aktbilagan? Kan du citera?
Citera
2014-05-30, 15:22
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
"Dragspåren i blod intill blodbesudlingen på resårbotten, tillsammans med Enar
Gustafssons uppgift att polisen trots sökningar med känsliga instrument inte hittat spår
efter att någon försökt städa bort blod tyder på att Marina Johanssons kropp emballerades
i sängkläder, bäddmadrasser och presenning redan i sängen."
Det står INTE att presenningen legat i Marinas nedblodade säng, den har naturligtvis lagts i sängen bredvid.
Q försöker hela tiden lägga ut dimridåer utan substans.
Citera
2014-05-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Gustafssons uppgift att polisen trots sökningar med känsliga instrument inte hittat spår
efter att någon försökt städa bort blod tyder på att Marina Johanssons kropp emballerades
Det står INTE att presenningen legat i Marinas nedblodade säng, den har naturligtvis lagts i sängen bredvid.

Tack, då är jag med och visst är det så, med både det ena och det andra.
Citera
2014-05-30, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är du som lägger ut dimridåer och hittar på. Detta står inte i HD aktbilaga 3. Texten säger inget om det finns blod på presenningen eller inte.

Jag har aldrig sagt att presenningen har legat i Marinas säng. Och hur ryms en presenning på 520x340 cm (andra, liknande mått finns) i en säng på 200x90 cm? Presenningen har givetvis lagts ut på vardagsrumsgolvet, där finns det plats.

Tillägg: Nu har jag hittat varifrån du har tagit texten. Den kommer från HR-domen 2014, ingen HD aktbilaga 3. Håll dig till sanningen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-05-30 kl. 15:38.
Citera
2014-05-30, 15:39
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det är du som lägger ut dimridåer och hittar på. Detta står inte i HD aktbilaga 3. Texten säger inget om det finns blod på presenningen eller inte.

Jag har aldrig sagt att presenningen har legat i Marinas säng. Och hur ryms en presenning på 520x340 cm (andra, liknande mått finns) i en säng på 200x90 cm? Presenningen har givetvis lagts ut på vardagsrumsgolvet, där finns det plats.
Jag har aldrig påstått att det stod i aktbilaga 3. Detta står i domen. Vart vill du komma egentligen? Nyss sa du att presenningen legat i Marinas säng på resårbotten, och fått blod på sig därifrån.
Citera
2014-05-30, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att det stod i aktbilaga 3. Detta står i domen. Vart vill du komma egentligen? Nyss sa du att presenningen legat i Marinas säng på resårbotten, och fått blod på sig därifrån.
Det har du visst sagt. Här svarade du på AristoMaries fråga om vad som stod i aktbilagan.
Citat:
Citat:
Jag har aldrig sagt att presenningen har legat i Marinas säng och fått blod på sig därifrån. När tänker du börja hålla dig till sanningen?
Citera
2014-05-30, 15:46
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det har du visst sagt. Här svarade du på AristoMaries fråga om vad som stod i aktbilagan.

Jag har aldrig sagt att presenningen har legat i Marinas säng och fått blod på sig därifrån. När tänker du börja hålla dig till sanningen?
Det gör du visst, du påstår att presenningens underlag var Marinas nedblodadee resårmadrass!
Citat:
Klarar du av det utan att ensilageplasten vidrör underlaget? Presenningens underlag (resårbotten) var blodig, och det fanns inget blod på presenningen.
Citera
2014-05-30, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det gör du visst, du påstår att presenningens underlag var Marinas nedblodadee resårmadrass!
I fall att kroppen rullades in i sängen hade presenningen fått blod på sig, men det fick den inte. Kroppen måste ha rullats in i vardagsrummet.
Citera
2014-05-30, 17:44
Medlem
Citat:

Tillägg: Nu har jag hittat varifrån du har tagit texten. Den kommer från HR-domen 2014, ingen HD aktbilaga 3. Håll dig till sanningen.

Hur tänker du där? En så stor presenning kan inte vara helt utlagd i ett möblerat rum. Och varför skulle presenningen vara helt utlagd för att kunna användas? Mina presenningar kan jag använda utan att breda ut helt.

Hur är formuleringen i HD aktbilaga 3 då?

Citat:
I fall att kroppen rullades in i sängen hade presenningen fått blod på sig, men det fick den inte. Kroppen måste ha rullats in i vardagsrummet.

Utan att städning behövts?
Senast redigerad av AristoMarie 2014-05-30 kl. 17:46.
Citera
2014-05-30, 17:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur tänker du där? En så stor presenning kan inte vara helt utlagd i ett möblerat rum. Och varför skulle presenningen vara helt utlagd för att kunna användas? Mina presenningar kan jag använda utan att breda ut helt.
Det gick inte att rulla in kropp och madrasser i en presenning hopvikt så den fick plats i sängen.
Citat:
Ja.
Citera
2014-05-30, 17:57
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Hur är formuleringen i HD aktbilaga 3 då?

Möbler går flytta fram och tillbaka med
Citera
2014-05-30, 17:59
Medlem
Citat:
Det gick inte att rulla in kropp och madrasser i en presenning hopvikt så den fick plats i sängen.Ja.

Vad var det som hindrade att dra upp en sida på presenningen över andra sänghalvan och ner i kanten av den madrass Marina låg på och låta resten av presenningen gå ner i golvet?

Du har hänvisat text från HD aktbilaga 3, hur är formuleringen där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in