• 1
  • 2
2014-05-29, 03:36
Medlem
Låt oss säga att du mår riktigt uselt. Dålig självkänsla, ingen motivation till livet, depression etc etc. Vilken drog skulle passa bäst på att ta sig tillbaka på banan? Om man tänker effekt/skadebildning/beroende/kostnad osv (osv), vilken drog tror du funkar bäst? Någonting man lätt kan sluta med helst.

Jag undrar bara så inga förslag om psykiatri och annat, thank you very much.
Citera
2014-05-29, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Jack-Company
Låt oss säga att du mår riktigt uselt. Dålig självkänsla, ingen motivation till livet, depression etc etc. Vilken drog skulle passa bäst på att ta sig tillbaka på banan? Om man tänker effekt/skadebildning/beroende/kostnad osv (osv), vilken drog tror du funkar bäst? Någonting man lätt kan sluta med helst.

Jag undrar bara så inga förslag om psykiatri och annat, thank you very much.

Eeeeh... Jag själv är ingen oliberal person så att säga ...

MEN va fan... Om du nu redan mår dåligt... Hur fan tror du ska kunna hjälpa dig själv med en drog??? Om man ska testa/hålla på med droger så ska man vara skärpt! Tycka om sitt jag och inte var deppig!

Tycker du snarare ska träffa en psykolog!!!
Citera
2014-05-29, 04:02
Medlem
Droger gör inget med din självkänsla. Det enda som händer är att du flyr en stund, för att sen må sämre.
Jag föreslår att du TAR kontakt med psykiatrin, men om du inte är redo för det än så är det ändå svårt för oss att svara på vilken drog du ska använda för att lura dig själv att du tycker att du duger tills du ÄR redo.
Citera
2014-05-29, 04:14
Medlem
bdbdbdbds avatar
Kortsiktigt finns det en massa olika preparat.

Långsiktigt gör det bara saker värre...

Förutom om man vill gambla rejält med psyket, då är det stark psykedelika som gäller, tror på det själv, kan göra underverk men även motsatsen...
Citera
2014-05-29, 05:25
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Droger gör inget med din självkänsla. Det enda som händer är att du flyr en stund, för att sen må sämre.
Jag föreslår att du TAR kontakt med psykiatrin, men om du inte är redo för det än så är det ändå svårt för oss att svara på vilken drog du ska använda för att lura dig själv att du tycker att du duger tills du ÄR redo.

Droger kan visst hjälpa till med självkänslan. Om man hanterar det på rätt vis , och beroende på vilken substans det är. Dock kan det även sabba och bli värre. Beror på vem du är som individ . Alla reagerar olika på olika substanser.

TS, DMT eller ayahuasca kan nog få dig att vakna upp lite och tänka över ditt liv. LSD / Svamp kanske funkar det med. Inget av dom är särskilt farligt, dock så finns det en ganska minimal chans att du kanske skulle kunna få HPPD av hallucigent bruk. Känner ingen som har det, och det är nog relativt ovanligt. Men dö lr bli permanent skadad lär du inte bli av något av dom 4 hallucigenerna iaf. finns många personer som vänt sitt liv till det bättre när dom tagit ayahuasca, dock har nog dom flesta av personerna haft en "shaman" lr nån duktig "sitter" närvarande. Men vissa droger kan hjälpa iaf.

Ingen av drogerna jag räknade upp är särskilt dyra heller. Svamp går att odla själv för en billig slant. LSD är inte särskilt dyrt, dock får du se till så försäljaren är pålitlig om det är gatuköp, köper du på internet får du i stället kolla på folks omdömen av produkten. Svamplåda får du iaf för 200-300 kr. Är lagligt att ha så länge sporerna inte är aktiva och bildar massa mycel. LSD får du nog tag i för 100-150 kr lappen, kanske tom billigare. DMT går att extrahera själv, dock är det kanske inget bra tips till dig då det kräver olika kemikalier. Annars så kostar något gram DMT 600-1000kr ungefär. Dock så behöver du inte i närheten av ett gram, vill du få en kraftig resa så är det bara att du röker 50-75MG ungefär. Jag tror iaf på att hallucigener kan få dig på bättre tankebanor. Finns flertal studier där hallucigener har vart positiva för folk med allt från depressioner till dödsångest. Har även hjälpt till döende människor med cancer att acceptera döden och inte känna ångest över att gå bort. Så för vissa kan det nog göra mirakel. Se till så du är i en bra miljö bara om du skulle få för dig att trippa, ha inte för mkt folk närvarande. Har du inte tidigare tagit några hallucigener så måste du nog ha en nykter sitter närvarande också. Finns lite videos på youtube om du är intresserad av att kolla närmare på hallucigener iaf, dokumentärer med folk. Det är inga "pundare" iaf utan normalt folk, yngre som äldre. Lycka till iaf
Senast redigerad av Mommejr 2014-05-29 kl. 05:36.
Citera
2014-05-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield

Klart droger kan hjälpa ens självkänsla. Fast det som är risken när man mår dåligt och brukar droger är att risken för missbruk ökar.

Men tacka gabapentin som botade i princip min sociala fobi och alla andra problem jag led av (genom att utsätta mig inför rädslan under ruset, och fick nytt perspektiv på saker och ting), fick känna lycka för en gångsskull. Se det som terapi, som ett hjälpemedel beroende på vad man lider utav. Depression, ångest, och olika fobier kan botas om det används på rätt sätt, eller slå helt fel s.a.s som föregående skrev.

Hade nog inte levt nu idag om jag inte började med gabapentin av helt andra orsaker.
Senast redigerad av Dicevy 2014-05-29 kl. 13:25.
Citera
2014-05-29, 13:55
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Klart droger kan hjälpa ens självkänsla. Fast det som är risken när man mår dåligt och brukar droger är att risken för missbruk ökar.

Men tacka gabapentin som botade i princip min sociala fobi och alla andra problem jag led av (genom att utsätta mig inför rädslan under ruset, och fick nytt perspektiv på saker och ting), fick känna lycka för en gångsskull. Se det som terapi, som ett hjälpemedel beroende på vad man lider utav. Depression, ångest, och olika fobier kan botas om det används på rätt sätt, eller slå helt fel s.a.s som föregående skrev.

Hade nog inte levt nu idag om jag inte började med gabapentin av helt andra orsaker.

Precis, det kan garanterat hjälpa. Själv röker jag cannabis mot dåligt humör,sömnproblem. Fick lätt utbrott för ingenting förr innan jag började röka. Har släppt med tiden nu.
Citera
2014-05-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Precis, det kan garanterat hjälpa. Själv röker jag cannabis mot dåligt humör,sömnproblem. Fick lätt utbrott för ingenting förr innan jag började röka. Har släppt med tiden nu.

Härligt att du har något som hjälper dig.

Till dig TS så rekommenderar jag gabapentin eller Lyrica, det sistnämnda är ganska lätt att få ut. Dock enbart i låga doser och att du försöker motivera dig själv, sök arbete / skola undertiden. Den jobbigaste biverkningen är viktuppgång men bara man tänker på att äta rätt så borde det inte vara några problem. Dock väldigt beroendeframkallande efter ett tag och i högre doser.

Opiater och benso skulle nog hjälpa dig med, men risken att hamna i ett beroende är väldigt hög där med och det är heller inget att leka med.

Annars skulle någon tripp kunna hjälpa dig med motivationen, men även det kan slå extremt fel. Cannabis kan även det slå väldigt fel och panikångestsyndrom kan komma som ett brev på posten vilket man kan lida av livet ut.

Det jag vill ha sagt, ingen drog är ofarlig eller att leka med. Tillslut brukar det skita sig om man har missbrukarpersonlighet. Tänk igenom först en gång extra innan du prövar något, läs allt och vet allt om drogen du funderar på innan.
Citera
2014-05-30, 16:43
Medlem
UnderwearMans avatar
Adderall (försäljningsnamn för amfetamin) skrivs ju ibland ut mot depression i USA dock tror jag att det skulle vara på tok för riskfyllt att börja exprimentera med amfetamin på egen hand med tanke på beroenderisk, men lite concerta, ritalin eller motsvarande adhd medicin kanske skulle kunna hjälpa dig att få ork att ta tag i saker. Det är dock aldrig en bra idé att självmedicinera utan mycket bättre att du tar kontakt med psykiatrin, det är inte så farligt som det verkar.
Citera
2014-05-30, 17:03
Medlem
Varför måste du ha just narkotika?
Citera
2014-05-30, 18:45
Medlem
Att ingen har nämnt ketamin? Den tror jag kan hjälpa dig. Akta dig för beroenderisken bara.

Annars tycker jag att DMT, LSD, psilocybin eller meskalin är värt att titta upp. Psykedeliska droger är extremt bra för att möta sina inre rädslor och bearbeta dem så länge som det sker under ordnade förhållanden.
Citera
2014-05-30, 18:49
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Att ingen har nämnt ketamin? Den tror jag kan hjälpa dig. Akta dig för beroenderisken bara.

Annars tycker jag att DMT, LSD, psilocybin eller meskalin är värt att titta upp. Psykedeliska droger är extremt bra för att möta sina inre rädslor och bearbeta dem så länge som det sker under ordnade förhållanden.
Nä lyssna inte på detta.
Avsikten var väl att gå på något mer eller mindre dagligen, hela dagar, och ändå fungerar i vardagen? Inte att få ett rus en gång i månaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in