2014-05-29, 22:59
Medlem
89captain89s avatar
tjenare ta inte bort den här tråden bara för att jag inte e så bra på sånt här
tja har druckit kraftigt hela förra veckan och i söndags när jag tog en återställare så märkte jag att jag fick ont i ryggen och sen efter andra ölen så fick jag ont i högre njure när jag gick upp kändes det konstigt hade bara (drukit öl) och när jag var bakis så hade jag en konstig känsla och det högg i ryggen till och från njurarna och även under revbenen , kan det vara magen som kronglar lr e det njurarna?
Citera
2014-05-29, 23:15
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Det kan vara levern också som krånglar.Levern tar mest stryk vid kraftigt drickande, så tar det lite lugnare nu ett tag, går det inte över så kolla upp detta.
Citera
2014-05-29, 23:18
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Det kan vara levern också som krånglar.Levern tar mest stryk vid kraftigt drickande, så tar det lite lugnare nu ett tag, går det inte över så kolla upp detta.
okej tack ja det ska jag ,jag har varit nere för min hund gick bort för ett tag sen så jag tröstade mig med öl men tack för svaret
Citera
2014-05-29, 23:24
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89captain89
okej tack ja det ska jag ,jag har varit nere för min hund gick bort för ett tag sen så jag tröstade mig med öl men tack för svaret

Beklagar detta med hunden, hoppas att det ordnar sig nu.
Citera
2014-05-29, 23:38
Medlem
Scraps avatar
Ta en vit månad. Drick lite lätt igen, känner du smärtan igen, gå till doktorn. Om inte, sup som vanligt
Citera
2014-05-29, 23:53
Medlem
C-3POs avatar
Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-05-29, 23:59
Medlem
Picasillys avatar
Om det återkommer (t.ex. vid alkoholintag eller vätskedrivande drycker som kaffe osv) så bör du nog uppsöka doktorn. Vill inte skrämma upp dig men det är ju inte en omöjlighet att det är njurarna, låter onekligen som det är i den trakten.

OCH är det inte njurarna i sig så finns det också möjlighet att det handlar om urinvägsträngningar i ledarna. Det är något som kan vara medfött och yttra sig med åldern. Är ledarna för trånga kommer njurarna få arbeta hårt och inte kunna släppa ifrån sig vätskan - man får med andra ord ganska ont vid t.ex. alkoholintag.

Hoppas det löser sig Och beklagar med vovven
Citera
2014-05-30, 00:29
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Beklagar detta med hunden, hoppas att det ordnar sig nu.
tack ja då jag ska låta bli ölen på ett tag nu
Citera
2014-05-30, 00:34
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasilly
Om det återkommer (t.ex. vid alkoholintag eller vätskedrivande drycker som kaffe osv) så bör du nog uppsöka doktorn. Vill inte skrämma upp dig men det är ju inte en omöjlighet att det är njurarna, låter onekligen som det är i den trakten.

OCH är det inte njurarna i sig så finns det också möjlighet att det handlar om urinvägsträngningar i ledarna. Det är något som kan vara medfött och yttra sig med åldern. Är ledarna för trånga kommer njurarna få arbeta hårt och inte kunna släppa ifrån sig vätskan - man får med andra ord ganska ont vid t.ex. alkoholintag.

Hoppas det löser sig Och beklagar med vovven
okej jo men jag glömde ju att skriva att som tur e har jag inte ont längre bara väldigt sällan men inte alls
lika mkt som dom första 3 dagarna och tack för att du beglagar min hund och det gjorde inte ont att dricka vatten och kaffe kan jag inte dricka längre jag spyr bara upp det (magen e paj)
Citera
2014-05-30, 00:34
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
jo men jag e ganska ny på att lägga ut trådar så och det skrev jag i början om du inte såg det
Citera
2014-05-30, 00:36
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Ta en vit månad. Drick lite lätt igen, känner du smärtan igen, gå till doktorn. Om inte, sup som vanligt
jag har faktist haft ont i njurar /lever förr så då tog jag en vit månad och sen testade och tog en öl och allt gick bra igen
Citera
2014-05-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89captain89
vet hur det känns. Men gör som du sa att du låter bli några veckor/nån månad, levern är fantastiskt bra på att återhämta sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in