2014-05-29, 19:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Har jag skrivit att det var konstigt?
Ja fick du det inte att framstå så? Att det vore spciellt för han var "Nato officer" och besökt maidan?
2014-05-29, 19:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Amerikanska och Brittiska trupper kommer att delta i en NATO manöver i Ukraina — en del av NATO's Rapid Trident manövrer.

Detta är vad jag förutspådde att USA's stöd till upproret handlade om, inte brydde de sig om vem som kom till makten bara det militärstrategiskt är ett avancemang mot Ryssland.

http://rt.com/news/us-uk-ukraine-crimea-069/

Baser i Ukraina diskuteras redan:

http://www.theguardian.com/politics/2014/may/27/commons-defence-committee-rory-stewart-west-army-bases-putin-russia

Snicksnack, de håller en sådan övning varje år och även denna var sedan länge planerad, och den skulle ha ägt rum som tidigare även i Ryssland som skulle varit med i övningen.

The status of two annual U.S. Army Europe military exercises that were scheduled for July — one in Russia, one in western Ukraine — is being affected differently by the situation in Ukraine, which has been described as the worst crisis since the end of the Cold War. The fact that the U.S. and its allies chose to go ahead with an exercise in Ukraine while canceling the one in Russia demonstrates Western support for Kiev in its confrontation with Moscow.

Så hur kan det vara ett avancemang mot Ryssland när de sedan länge planerats varit med i övningarna?

Här från 2013:
http://www.eur.army.mil/news/2013/20130719_RapidTrident_closes.html

Soldiers from host nation Ukraine, along with forces from Armenia, Azerbaijan, Bulgaria, Canada, Denmark, Georgia, Germany, Great Britain, Moldova, Norway, Poland, Romania, Serbia, Sweden, Turkey and the U.S., participated in this year’s exercise.

Det finns även en annan med Ryssarna:

Atlas Vision
Atlas Vision is a bi-lateral U.S-Russian Ground Forces exercise. The exercise will consist of a battalion-level command post exercise/Computer Assisted exercise and a platoon-level field training exercise.
Senast redigerad av Xelious 2014-05-29 kl. 19:34.
2014-05-29, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du kanske skulle kunna beskriva verkligheten?

Man ser in alles fyra döda, och det är inte alls klarlagt att det rör sig om civila. Hur kan du vara säker på det, en av de döda har något som liknar uniform, och en är nästan naken?
Vad krävs för att det ska kallas civila då, döda barn och gamlingar? Civila bilar och människor som verkar ha stått i en bilkö där dom flesta sen har tagit sig ifrån helvetet. Det ligger nog fler döda i skogen bredvid vägen dit en del verkat flytt.
2014-05-29, 19:34
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Bombar "civila"? Det man gör är att bomba upprorsmän och utländska illegala kombatanter, det har man sin fulla rätt att göra.
Kiev har ingen orsak att bomba en grupp som representerar folket och vill förhandla om autonomi.

Man kan ju jämföra med västs attityd mot Serbien gällande Kosovo. Fick Serbien förhindra en autonomi med militära medel. Nej, sa man!
2014-05-29, 19:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad krävs för att det ska kallas civila då, döda barn och gamlingar? Civila bilar och människor som verkar ha stått i en bilkö där dom flesta sen har tagit sig ifrån helvetet. Det ligger nog fler döda i skogen bredvid vägen dit en del verkat flytt.

Mer troligt regissören, koreografen och producenten. Och denne borde få sparken som lagt dom mitt i vägen, har de gått mitt i vägen eller vad försöker de påstå? Pinsamt dåligt. Kolla på den första helt oskadade bilen, var den för dyr att skada?
Senast redigerad av Xelious 2014-05-29 kl. 19:40.
2014-05-29, 19:37
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Snicksnack, de håller en sådan övning varje år och även denna var sedan länge planerad, och den skulle ha ägt rum som tidigare även i Ryssland som skulle varit med i övningen.

The status of two annual U.S. Army Europe military exercises that were scheduled for July — one in Russia, one in western Ukraine — is being affected differently by the situation in Ukraine, which has been described as the worst crisis since the end of the Cold War. The fact that the U.S. and its allies chose to go ahead with an exercise in Ukraine while canceling the one in Russia demonstrates Western support for Kiev in its confrontation with Moscow.

Så hur kan det vara ett avancemang mot Ryssland när de sedan länge planerats varit med i övningarna?

Här från 2013:

Soldiers from host nation Ukraine, along with forces from Armenia, Azerbaijan, Bulgaria, Canada, Denmark, Georgia, Germany, Great Britain, Moldova, Norway, Poland, Romania, Serbia, Sweden, Turkey and the U.S., participated in this year’s exercise.

Atlas Vision
Atlas Vision is a bi-lateral U.S-Russian Ground Forces exercise. The exercise will consist of a battalion-level command post exercise/Computer Assisted exercise and a platoon-level field training exercise.
En övning nu med amerikanska och brittiska under begynnande inbördeskrig i Ukraina är faktiskt en betydande förändring av läget. Därtill visade jag hur man i samma veva debatterar en militärbas i Ukraina.

Det är väl klart att du anser all imperialism och maktbruk av väst är befogat och rätt.
2014-05-29, 19:38
Avstängd
Citat:

Här från 2013:

Atlas Vision
Och du tycker inte att det är det minsta provocerande att genomföra övningen i detta läge? Om nu Ryssland får för sig att öva igen då intill gränsen så blir det tandgnissel kan jag tro?
2014-05-29, 19:42
Avstängd
Citat:
Mer troligt regissören, koreografen och producenten. Och denne borde få sparken som lagt dom mitt i vägen, har de gått mitt i vägen eller vad försöker de påstå? Pinsamt dåligt.
Ok, men alla andra filmer, gärna från dig, är riktiga då menar du.
2014-05-29, 19:44
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du kanske skulle kunna beskriva verkligheten?

Man ser in alles fyra döda, och det är inte alls klarlagt att det rör sig om civila. Hur kan du vara säker på det, en av de döda har något som liknar uniform, och en är nästan naken?

Jag räknade inte, jag såg en del livlösa vilka var flera. "Många" är inte ett precist begrepp, ”flera” hade varit ett bättre begrepp. Jag kan inte vara säker på något. Men videon tyder på att det är civila, då inget indikerar militär utrustning, eller militärkläder med mera och det är civila bilar, t o m en ambulans. Ett militärfordon en bit bort. Den halvnakna tycks ha blå byxor.
2014-05-29, 19:45
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Och du tycker inte att det är det minsta provocerande att genomföra övningen i detta läge? Om nu Ryssland får för sig att öva igen då intill gränsen så blir det tandgnissel kan jag tro?

Det är ju det ryssarna påstått hela tiden att de gjort, "övat" vid gränsen, har du glömt den lögnen?

Citat:
Ursprungligen postat av DetvarTypisktJu
Därtill visade jag hur man i samma veva debatterar en militärbas i Ukraina.

Ojoj, man debatterar om Ukraina ska bygga en militärbas?
2014-05-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Amerikanska och Brittiska trupper kommer att delta i en NATO manöver i Ukraina — en del av NATO's Rapid Trident manövrer.

Detta är vad jag förutspådde att USA's stöd till upproret handlade om, inte brydde de sig om vem som kom till makten bara det militärstrategiskt är ett avancemang mot Ryssland.

http://rt.com/news/us-uk-ukraine-crimea-069/

Baser i Ukraina diskuteras redan:

http://www.theguardian.com/politics/2014/may/27/commons-defence-committee-rory-stewart-west-army-bases-putin-russia
Gammal skåpmat, har varit känt sedan länge att Nato och Ukraina skall hålla gemensamma övningar.
Ganska naturligt att ett land samövar.
2014-05-29, 19:47
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag räknade inte, jag såg en del livlösa vilka var flera. "Många" är inte ett precist begrepp, ”flera” hade varit ett bättre begrepp. Jag kan inte vara säker på något. Men videon tyder på att det är civila, då inget indikerar militär utrustning, eller militärkläder med mera och det är civila bilar, t o m en ambulans. Ett militärfordon en bit bort. Den halvnakna tycks ha blå byxor.

När du ser döda kroppar så drar du automatiskt slutsatsen att det är ukrainarna som ligger bakom?

Förvånar mig iof inte, med tanke på att du ovan antydde att du tolkar verkligheten lite som du vill. Du drar de slutsatser som bäst passar din verklighet (oavsett vad föreliggande faktum säger).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in