Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-29, 08:30
Medlem
OukMougars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Dagens uppdatering:

Svenskarnas parti 223
Svenskarnas Parti 139
Svenkarnas parti 50
SVENSKARNAS PARTI 19
Svenskarnas Parti (SVP) 14
Svenskarna parti 13
svenskarnas parti 10
Svenskarnasparti 4
SVP 2
SvP 2

Totalt 476

Plus ett antal unika felstavningar som bara finns med i Excel-dokumentet.

Fantastiskt. Svenkarnas parti går framåt till imponerande 11%, kan vi hoppas på 15 till hösten?
Citera
2014-05-29, 09:32
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför nämna SvP ö.h.t? Vad har SvP med detta dödshot att göra, klart det är medvetet från journalisten, meningen efter "nazistiska svenskarnas parti" så beskrivs dödshotet... klart en lämmel/svensson kopplar samma dom sakerna.

De hade lika gärna kunnat nämna någon av alla andra xxx antal partier som inte förbeställt valsedlar men de skrev just svenskarnas parti, coincidence... I think not.

Personen som lade rösten på "mörda och våldta cecilia malmström..." verkar ju om inte annat hysa vissa sympatier med SvP och delta på deras demonstrationer, så även om inte artikelförfattaren på aftonbladet visste det så finns det ju faktiskt en koppling till SvP
(FB) Jag röstar på SvP i EU-valet, någon mer?
Citera
2014-05-29, 10:30
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Personen som lade rösten på "mörda och våldta cecilia malmström..." verkar ju om inte annat hysa vissa sympatier med SvP och delta på deras demonstrationer, så även om inte artikelförfattaren på aftonbladet visste det så finns det ju faktiskt en koppling till SvP
(FB) Jag röstar på SvP i EU-valet, någon mer?

Vem bryr sig om en sån koppling? Vi som parti kan ju knappast ta ansvar för vad enskilda individer, som kanske inte ens är medlemmar, skrivit på en lapp en gång. Sen kan ju vem som helst ta på sig att ha skrivit det där.
Citera
2014-05-29, 10:48
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Vem bryr sig om en sån koppling? Vi som parti kan ju knappast ta ansvar för vad enskilda individer, som kanske inte ens är medlemmar, skrivit på en lapp en gång. Sen kan ju vem som helst ta på sig att ha skrivit det där.
Möjligtvis om det rör sig om en siare, för så vitt jag vet hade inte rösten registrerats 17/5 när personen gav sig till känna på Flashback.
Citera
2014-05-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP

Ja, det var kanske inte så jätteseriöst, men jag tyckte att det var lite lustigt att det faktiskt fanns en koppling.
Sen om du kollar på när inlägget är skrivet så kanske det framgår lite tydligare att det nog är användaren som faktiskt röstade på det "partiet", dessutom är det i en tråd om SvP i eu-valet han skriver det.
Citera
2014-05-29, 11:52
Medlem
mentusans avatar
Nu är min röst i eu-valet räknad och jag är säker på att jag har skrivit som man ska men den rösten som finns på SvP i min valkrets är skriven med stort P.

Kan man anmäla detta någon stans?
När det bevisligen har valfuskats skall det väl hållas ett omval? Även om de bara kan bevisas med några få röster.
Citera
2014-05-29, 11:59
Medlem
Snake-Blakes avatar
Varför valde ni Svenskarnas parti och inte Svenskarnas Parti?
Citera
2014-05-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentusan
Nu är min röst i eu-valet räknad och jag är säker på att jag har skrivit som man ska men den rösten som finns på SvP i min valkrets är skriven med stort P.

När det bevisligen har valfuskats skall det väl hållas ett omval? Även om de bara kan bevisas med några få röster.

Valmyndigheten är det väl som gäller vid eu-val om jag inte missminner mig.
Nu tror jag de inte kommer ta upp det till valprövningsnämnden efter som de antagligen räknar ihop rösterna på Svenskarnas Parti. Svenskarnas parti och svenskarnas parti.

Men om du är säker på att nån har förvanskat din röst så är det nog polisen du ska vända dig till.
Citera
2014-05-29, 14:21
Medlem
Hur ställer sig SvP till allmäna val?
Eller vill man dra tillbaka det till som det var innan 20-talet att endast män med fullgjortd värnplikt får rösta?
Eller vill man kanske bara låta folk som bevisat sig vara rättskaffens och intelligenta genom att ha tjänat en viss summa pengar rösta?
Citera
2014-05-29, 15:23
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur ställer sig SvP till allmäna val?
Eller vill man dra tillbaka det till som det var innan 20-talet att endast män med fullgjortd värnplikt får rösta?
Eller vill man kanske bara låta folk som bevisat sig vara rättskaffens och intelligenta genom att ha tjänat en viss summa pengar rösta?
Det råder delade meningar om det inom partiet, jag personligen anser att ifall man skall ha värnplikt för män så är det rimligt att endast de män och kvinnor som har fullgjort värnplikten får rösta. Jag skulle absolut kunna tänka mig att det införs krav på att man måste försörja sig skälv för att man skall få lov att rösta, det är inte rimligt att en massa arbetslösa röstar igenom frikostiga bidrag till sig skälva.

Svenskarnas parti har i stadgarna stängt dörren för att genetiska främlingar skall få möjlighet att rösta efterssom endast personer som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet tillåts vara medborgare.
Citera
2014-05-29, 16:35
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentusan

Själv förstår jag inte tjafsandet med stor och liten bokstav som valmyndigheten ägnar sig åt. Menar densamma att tillåta någon att registrera "Svenskarnas Parti" eller "SvENSKARNAS PARTI om vederbörande kände för det?
Självklart skall korrekt stavning vara det enda kravet för att rösten skall godkännas.
Citera
2014-05-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Själv förstår jag inte tjafsandet med stor och liten bokstav som valmyndigheten ägnar sig åt. Menar densamma att tillåta någon att registrera "Svenskarnas Parti" eller "SvENSKARNAS PARTI om vederbörande kände för det?
Självklart skall korrekt stavning vara det enda kravet för att rösten skall godkännas.

Tjafsar de verkligen så mycket om det då?
De registerar väl rösterna som de är skrivna, men sen läggs alla röster på SvEnskarnas Parti ihop med de på Svenskarnas parti när mandaten ska fördelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in