2014-05-29, 02:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Nej, det enda jag skrev var att det var felaktigt att påstå att känslan efter en orgasm öht inte skulle vara könsbundet - med tanke på att kvinnors och mäns orgasmer är annorlunda från varandra.
De är inte så annorlunda. Och känslan - hur lik eller olik den är - lär du inte kunna uttala dig om..

Mitt ifrågasättande rörde dock trötthet .. även om du trots klartext inte kunde förstå det...

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka kvinnor blir inte trötta efter en orgasm?
Trams som vanligt där man tillskriver män egenskaper och frånskriver kvinnor egenskaper .. helt ovetenskapligt.
Citera
2014-05-29, 02:07
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
De är inte så annorlunda. Och känslan - hur lik eller olik den är - lär du inte kunna uttala dig om..
Men du kan det eller? Märker du att du säger emot dig själv?

Citat:
Mitt ifrågasättande rörde dock trötthet .. även om du trots klartext inte kunde förstå det...
Jag har förstått precis, du verkar däremot inte vara läskunnig eftersom du inte kunde ta till dig mitt första inlägg.
Citera
2014-05-29, 02:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men du kan det eller? Märker du att du säger emot dig själv?
Nej, jag säger inte emot mig själv och nej, dina små tankar tar jag inte till mig av...

Citat:
Jag har förstått precis, du verkar däremot inte vara läskunnig eftersom du inte kunde ta till dig mitt första inlägg.
Nej, du har inte förstått - vare sig det du länkas till eller något annat. Det enda du kände var att du var tvungen att säga att män och kvinnor var olika..

Fast kåthet och orgasm faktiskt inte alls är så olika när man talar om kroppen hos män och kvinnor..

Svammel om känslan är rätt ovidkommande. Hur människor känner är knappast könsbundet och hur något upplevs helt individuellt...
Citera
2014-05-29, 02:15
Medlem
Holisistics avatar
För övrigt så finns det viss merit i påståendet att män blir tröttare efter att ha fått orgasm än kvinnor.

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/9418493/Sex-really-does-make-men-fall-asleep.html
Citat:
Researchers from the French government took scans of men's brains during and after sex to monitor changes in their mental activity.

They found that the cerebral cortex, which governs conscious thought, switched off during orgasm.

Two other areas, the cingulate cortex and the amygdala, then sent a message to the rest of the brain telling it to remove all sexual desire, via the release of sleep-inducing chemicals including serotonin and opioids.

Serge Stoléru, one of the scientists who conducted the research, told the Sunday Times: "These experiments give us the first hints as to what happens in the brain during orgasm."

The findings may provide men with a helpful excuse to turn off the light and go to sleep, but they are unlikely to be welcomed by their partners who do not experience the same effect.

Dr Stoléru explained: “After men have an orgasm they usually experience a refractory period when they cannot be aroused.

"For women it seems to be different. They don't seem to have such a strong refractory period and may be asking for more when their partners just want a rest."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2177158/Sorry-darling-I-just-help-How-scientists-real-reason-men-fall-asleep-sex.html
Citat:
survey showed the majority of men did feel more relaxed straight after sex.

80 percent of men said they felt able to drift off without any problems after making love, compared with just 46 percent of women.
Citera
2014-05-29, 02:19
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Nej, jag säger inte emot mig själv och nej, dina små tankar tar jag inte till mig av...

Nej, du har inte förstått - vare sig det du länkas till eller något annat. Det enda du kände var att du var tvungen att säga att män och kvinnor var olika..

Fast kåthet och orgasm faktiskt inte alls är så olika när man talar om kroppen hos män och kvinnor..

Svammel om känslan är rätt ovidkommande. Hur människor känner är knappast könsbundet och hur något upplevs helt individuellt...
Känslor efter sex beror till stor del av hormoner, och som jag redan belagt skiljer det sig hormonutsöndringen vid orgasm för kvinnor och män.
Citera
2014-05-29, 02:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För övrigt så finns det viss merit i påståendet att män blir tröttare efter att ha fått orgasm än kvinnor.

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/9418493/Sex-really-does-make-men-fall-asleep.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2177158/Sorry-darling-I-just-help-How-scientists-real-reason-men-fall-asleep-sex.html
Nej, det finns inga sådana belägg. Lika patetiskt som påståendet att kvinnor blir kära och män får mersmak för sex av orgasm...

Vi vet ju att idag är det män som blir som plåster efter sex och gråter ut på Flashback om kvinnors ONS ...
Citera
2014-05-29, 02:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Känslor efter sex beror till stor del av hormoner, och som jag redan belagt skiljer det sig hormonutsöndringen vid orgasm för kvinnor och män.
Nej, du har inte belagt det.

.
Citat:
En orgasm hos både män och kvinnor frigör bland annat oxytocin och endorfin,

http://sv.wikipedia.org/wiki/Orgasm
Citera
2014-05-29, 02:20
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Nej, det finns inga sådana belägg. Lika patetiskt som påståendet att kvinnor blir kära och män får mersmak för sex av orgasm...

Vi vet ju att idag är det män som blir som plåster efter sex och gråter ut på Flashback om kvinnors ONS ...
Om du säger det så
Citera
2014-05-29, 02:23
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Nej, du har inte belagt det.

.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Orgasm
Har du problem med att läsa?

För det första nämner jag fler hormoner än dessa två i mina föregående inlägg. Att oxytocin och endorfin frigörs vid både mäns och kvinnors' orgasmer står inte i motsägelse till något jag skrivit. Sedan är ju mängden relevant.

Att bara peka på att både kvinnor och män utsöndrar oxytocin och endorfin är ignorant.
Citera
2014-05-29, 03:02
Bannlyst
Jag kanske har missat en del men jag skulle gärna se en källa på att kvinnor får orgasm under våldtäkt.

Angående trötthet så är det väl mer eller mindre allmänt känt att killar behöver ca en halvtimme för att ladda om till skillnad från kvinnor. Jag skulle tippa på att det är något liknande angående trötthet.
Citera
2014-05-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jag kanske har missat en del men jag skulle gärna se en källa på att kvinnor får orgasm under våldtäkt.

Angående trötthet så är det väl mer eller mindre allmänt känt att killar behöver ca en halvtimme för att ladda om till skillnad från kvinnor. Jag skulle tippa på att det är något liknande angående trötthet.

Detta är taget från en blogg.

Citat:
Jag tror inte att det var mer än cirka två år sedan jag först hörde talas om det faktum att det finns kvinnor som fått orgasm vid våldtäkt. Varvid jag reagerade med ”Say whaaat?”. Och sedan reagerade jag på min egen reaktion med ”Jamen hallå, vad tror du egentligen, att den kvinnliga kroppen inte kan ge upphov till helt normala fysiska reaktioner vid stimulans även om det inte finns några psykiska lustkänslor inblandade?”. Så mycket för mitt öppna och upplysta sinne, liksom.

Det här är nånting som jag tror att vi skulle behöva snacka en hel del mer om,

Citat:
Det finns vissa myter om mannens kön. Exempelvis att erektion skulle vara ett glasklart och säkert tecken på kåthet. Ejakulation likaså, givetvis. Men så enkelt är det inte. För en man är inte, trots alla utsagor, ett sexgalet djur. En mans hjärna styrs inte, trots alla sexistiska skämt, av hans kuk.

En man kan ha stånd – och ändå inte vilja ha sex. En man kan bibehålla sitt stånd under penetration – och ändå inte samtycka. En man kan få utlösning – och gråta inombords. Likväl som en man kan vara fruktansvärt kåt och ändå inte bibehålla ståndet. Stånd är inte per automatik lika med lust.

Och det måste vi fatta någon himla gång. Det är dessutom likadant för kvinnor. Lubrikation är inte absolut ett tecken på kåthet. Kvinnor som blir våldtagna kan få orgasm under våldtäkten. Det är en fysisk reaktion och har inget med lust eller samtycke att göra.

Kvinnor som är kåta behöver inte för den sakens skull bli våta heller. Psyket och kroppen är i detta fall inte i perfekt symbios.
http://www.onewaycommunication.co/?p=2752
Citera
2014-05-29, 09:11
Medlem
Citat:

Är det patetiskt att säga att män i större utsträckning blir trötta efter en orgasm än vad kvinnor blir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in