2014-05-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Rysk UAV nedskjuten i Ukraina.

Vad gör en rysk UAV på ukrainskt territorium?

Nej nej... det är lokala självförsvarsstyrkan som har byggt den

Vad är det för fel på att Ryssland bevakar vad som sker i sitt grannland som är av stor strategisk vikt och där det är känt att folk från CIA, FBI, NATO och folk från USAs neokonservativa kretsar har svärmat omkring?

Varför är det ena okej men inte det andra i dina ögon? Du har inte vad jag sett kritiserat USAs inblandning i det hela.
2014-05-28, 22:33
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Jag kollade länken och det råder ingen tvekan om att man skjuter en hel del raketer från su-25:an, min fråga handlar om varför du menar att dom inte gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Vill du att jag skall erkänna att raketer inte sköts? Du är en lustig prick.
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Han har faktiskt rätt, flygplanet avfyrar en last med raketer för att därefter avfyra lite såkallade flares.
2. Alltså han ljuger inte alls, åtminstone inte i det avseendet.

Jag kollade noggrant och det gjorde man visserligen i början! Där har du rätt. Jag beklagar mig. Gick för snabbt för mig
Men det ljusa som man ser är dock inga raketer, utan s.k. flares som används för vilseledande.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-05-28 kl. 22:41.
2014-05-28, 22:35
Bannlyst
Citat:
I sanna ryska krigstraditioner så förekommer det en hel del övervåld och skändning.

Proryssarna/ryssarna/tjetjenierna/separatisterna... ja, kalla de vad ni vill.. har mördat och skurit av örat och hjärtat på en ukrainare.

http://kavkazcenter.com/eng/content/2014/05/25/19221.shtml

Varning, starka bilder.

Din källa är en islamistisk sida...
Tar du dem på allvar?
2014-05-28, 22:37
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Din källa är en islamistisk sida...
Tar du dem på allvar?

Kan muslimer inte ha rätt?

Avvisar du Al Jazeera också?
2014-05-28, 22:44
Avstängd
Sida upp och sida ner nu igen med att det ska vara ryska trupper i Östra Ukrina sända av Putin. Har USA och EU missat det då och hoppar över sanktioner för att vara snälla med Ryssland? Är det inte förklarat att det är frivilliga från olika delar av Ukraina och Ryssland precis som det är frivilliga i nationalgardet?

Det blir intressant att se om Ryssland får betalt för gasen av Ukraina på fredag. Yatseniuk är lustig, ena stunden är han i krig med Ryssland och i andra vill han köpa rabatterad gas från dom. Gazprom säljer för $380.50* till Europa och ska sälja för $350* till Kina men Ukraina tycker dom ska få köpa till $268.5* (*per tusen kubikmeter). Man undrar hur Ukrainska politiker fungerar i huvudet men det är ju inte konstigt att man kan bli rik med det tankesättet om man har ett korrupt samhälle och en svag motpart (folket).
Priset på $268.50 per tusen kubikmeter för gasen var Yanukovych överenskomelse med Putin 2013 och innehöll diverse motprestationer som nu inte är önskvärda.

Källor:
http://en.interfax.com.ua/news/economic/206744.html
http://thediplomat.com/2014/05/china-and-russia-sign-massive-natural-gas-deal/
http://www.reuters.com/article/2014/05/21/us-china-russia-gas-idUSBREA4K07K20140521
2014-05-28, 22:45
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig så hittar jag inte på och spammar forumet med anklagelser om lögner. I Sloviansk har Kiev-nazisterna skickat projektiler mot både skola och förskola, vilket framgår av rapporter från den fria och informativa ryska pressen som tar sitt arbete på allvar och rapporterar vad som händer.

"A school and a kindergarten have been shelled in Slavyansk as the city becomes increasingly unsafe in the intensified Kiev military campaign. At least 9 civilians were injured in Wednesday’s shelling incidents, including a child."
http://rt.com/news/162008-ukraine-shelling-slavyansk-school/
Men att länka till RT är ju att sprida falsk propaganda. Ingen tar ju den kanalen på allvar numera.
En länk till Kalle Anka hade varit trovärdigare. Men du sjunker med flaggan i topp ,den elogen får jag ge dig. Men hänvisa till rysk press är i dagsläget inte det minsta trovärdigt tyvärr. Kamrat Putin har ju strypt yttrandefriheten rejält. För trovärdighetens skull bör man nog aldrig länka till RT.
2014-05-28, 22:52
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Bara för ordningens skull. (Inte för att det hjälper i ditt fall, men jag är generös.) Att vara muslim är inte samma sak som att vara islamist.

Kamrat Kadyrov är djupt troende muslim, men har bekämpat islamisterna med metoder som en del "humanister" tycker är tveksamma, men samma sk humanister slipper konfrontera dessa islamister så det är enkelt att vara "humanist" då.

Om något kommer från en islamist sida, bör man vara uppmärksam.

Al Jazeera har inget med islamism att göra.

Precis som med ryssar och de ryska terroristerna, med andra ord?
Att vara ryss är inte samma sak som att varar rysk terrorist i Donetsk.

Och om något kommer från en sida som stöttar de ryska terroristerna (ex. RT), så bör man vara uppmärksam.
2014-05-28, 22:57
Bannlyst
Citat:
Kan muslimer inte ha rätt?

Avvisar du Al Jazeera också?
I många fall avvisar jag: Al Jazeera(ett arabiskt tv-bolag finansierad av Qatar), BBC, SVT, CNN, RT och många, många andra ....
Men Kavkaz Center, menar du allvar? Bläddrade du lite på den där tidningsblaska? Om du tror på
Kavkaz Center säger det mycket om dig....
2014-05-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
I många fall avvisar jag: Al Jazeera(ett arabiskt tv-bolag finansierad av Qatar), BBC, SVT, CNN, RT och många, många andra ....
Men Kavkaz Center, menar du allvar? Bläddrade du lite på den där tidningsblaska? Om du tror på
Kavkaz Center säger det mycket om dig....
Ja, Kavkaz Center är inte en muslimsk sajt vilken som helst, inte ens en islamistisk sajt vilken som helst:

Kavkaz Center is the news portal of the Caucasian Emirate, a militant network aiming to establish an Islamic state in the Caucasus.[4] The organisation is banned in Russia, and it is on the United States' List of Most Wanted Terrorist Organizations.[5]

http://en.wikipedia.org/wiki/Kavkaz_Center

Då är väl t.o.m. EuroMaidanPR en bättre referens ...
2014-05-28, 23:10
Medlem
tverskoys avatar
Det är ett folkmord som pågår i östra ukraina. Någon måste ju stoppa galningarna i Kiev
2014-05-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är ett folkmord som pågår i östra ukraina. Någon måste ju stoppa galningarna i Kiev
Hoppet finns ännu:
http://rian.com.ua/incidents/20140528/351104623.html
2014-05-28, 23:26
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men att länka till RT är ju att sprida falsk propaganda. Ingen tar ju den kanalen på allvar numera.
En länk till Kalle Anka hade varit trovärdigare. Men du sjunker med flaggan i topp ,den elogen får jag ge dig. Men hänvisa till rysk press är i dagsläget inte det minsta trovärdigt tyvärr. Kamrat Putin har ju strypt yttrandefriheten rejält. För trovärdighetens skull bör man nog aldrig länka till RT.

Du lever i en ljusblå verklighet. Rt.com rapporterar om sådant som vi inte får läsa om på DN eller i SvD. Varför skulle detta inte vara trovärdigt? Det är minst lika trovärdigt som vilken annan journalistik som helst som har reportrar på plats eller som i övrigt har tillgång till information. Till skillnad från svensk media så är Rysk media faktiskt närvarande över hela den region som nu är föremål för krig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in