2014-05-28, 19:13
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sult
Nej, man behöver inte sälja spelare. Men man kommer att sälja spelare om utköpsklausulerna aktiveras och spelarna vill flytta.
Du är fullt medveten om att de har 170 miljoner euro i skatteskulder va?
2014-05-28, 20:03
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag tror att Uniteds bonusvärvning Frans Hoek kan bli en av säsongens viktigaste; De Gea kommer att ordna många poäng åt Utd till våren, tack vare detta!

Visst är det positivt att en målvaktstränare med ett så fint CV kommer vara i klubben nästa säsong. Men i ärlighetens namn så är det ju på den positionen United är som allra tryggast i dagsläget. Han har redan räddat otaliga poäng förra säsongen men främst den nyss avslutade. Sen kan han naturligtvis utvecklas vidare för det, men skillnaden i poäng blir nog väldigt marginell
2014-05-28, 21:52
Medlem
SC sXes avatar
Är det nån här som vet hur man söker free agents på transfermarkt efter deras uppdatering?
Deras sökfunktion var ju grym tidigare, men nu har jag fan inte en aning hur jag ska navigera mig
2014-05-28, 23:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Llorente till Barcelona.

Llorente till FCB? Gud vilket onödigt köp då man lag ofantliga summor på att få neymar å sanchez, å dessutom har Messi å pedro.
2014-05-28, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Llorente till FCB? Gud vilket onödigt köp då man lag ofantliga summor på att få neymar å sanchez, å dessutom har Messi å pedro.

Det är för att tillföra en annan dimension i spelet om det skulle låsa sig någon gång.
2014-05-28, 23:37
Medlem
Ferry31s avatar
Kommer bli intressant att se vilka mittfältare Manchester United plockar in under sommaren. Jag har ingen bra koll på United, men har förstått det som att det är mittfältet man främst vill förstärka och det är fullt förståeligt eftersom det saknas kvalitet där. Jämfört med exempelvis anfallet. Problemet är ju som det redan har konstaterats, att det kan vara svårt att locka spelare när laget inte spelar CL. Jag kan fortfarande inte förstå varför man valde att gå för Fellaini förra sommaren när Strootman lämnade PSV samtidigt? Det roliga är att Strootman var mycket billigare än Fellaini, dessutom var han bättre och är även ett par år yngre.

Min uppmärksamhet för Uniteds Silly Season har väckts efter att van Gaal blev vald som ny tränare, då flera Feyenoordspelare ryktades vara kopplad till MU. Var lite nyfiken och kollade ett forum för Unitedfans och där jämförs Clasie med Cleverley. Är det en rimlig jämförelse?
2014-05-28, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kommer bli intressant att se vilka mittfältare Manchester United plockar in under sommaren. Jag har ingen bra koll på United, men har förstått det som att det är mittfältet man främst vill förstärka och det är fullt förståeligt eftersom det saknas kvalitet där. Jämfört med exempelvis anfallet. Problemet är ju som det redan har konstaterats, att det kan vara svårt att locka spelare när laget inte spelar CL. Jag kan fortfarande inte förstå varför man valde att gå för Fellaini förra sommaren när Strootman lämnade PSV samtidigt? Det roliga är att Strootman var mycket billigare än Fellaini, dessutom var han bättre och är även ett par år yngre.

Min uppmärksamhet för Uniteds Silly Season har väckts efter att van Gaal blev vald som ny tränare, då flera Feyenoordspelare ryktades vara kopplad till MU. Var lite nyfiken och kollade ett forum för Unitedfans och där jämförs Clasie med Cleverley. Är det en rimlig jämförelse?

Inte alls. Det är löjeväckande. Clasie har större talang och potential och är bättre idag än vad Cleverley är.
2014-05-29, 00:05
Medlem
Axezzs avatar
Liverpool är beredda att aktivera utköpsklausulen för Emre Can på £10M men affären kan gå i spillror över spelarens lönekrav som ska vara mer en klubben kan vara beredda på att ge.
2014-05-29, 00:09
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inte alls. Det är löjeväckande. Clasie har större talang och potential och är bättre idag än vad Cleverley är.

Jämförelserna har väl huvudsakligen rört spelartypen, snarare än talang och kapacitet. Om man håller med om den jämförelsen är en annan femma, men av dom spelarna som United har på mitten idag är väl Cleverley den som ligger närmast, spelartypen alltså.
2014-05-29, 00:58
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jämförelserna har väl huvudsakligen rört spelartypen, snarare än talang och kapacitet. Om man håller med om den jämförelsen är en annan femma, men av dom spelarna som United har på mitten idag är väl Cleverley den som ligger närmast, spelartypen alltså.

Jo, sett till spelartypen är de ju inte helt olika varandra. Fast det var ofta när de jämfördes som spelare också, som exempelvis: "han är som Cleverley fast med vinnarskalle". Något i den stilen. Det var sällan Clasie beskrevs som sämre än Cleverley, men aldrig som signifikant bättre.

Något stolpskott som hade koll på Holland jämförde honom med Karim El Ahmadi i Aston Villa, men det är ju helt sjukt eftersom de är helt olika spelare och Clasie är naturligtvis bättre också. För att inte tala om att han är ung med potential, kontra El Ahmadi som aldrig kommer bli bättre än vad han är, i stort sett. Det enda de har gemensamt är att de gjorde en fantastisk säsong 2011/2012, men redan då var Clasie viktigare för Feyenoord och betydligt starkare defensivt.
2014-05-29, 06:41
Medlem
TKD_1337s avatar
ABC säger att Khedira och Benzema kommer förlänga till 2018. De har bara ett år kvar på kontraktet nu. Både kommer få en liten löneförhöjning från €3,2m respektive €5m.

http://www.abc.es/realmadrid/noticias/20140528/abci-khedira-benzerma-201405272128.html

Cadena Ser säger att Napoli vill ha Lopez, att vi vill byta Illarra mot Griezmann och att Casillas kommer stanna.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-05-29 kl. 06:44.
2014-05-29, 07:34
Medlem
-Neverenough-s avatar
Som RM fan tycker jag att det låter riktigt bra, jag ser inget behov av några värvningar egentligen. SKulle gärna låna ut Morata, Casemiro och Illaramendi dock och visst drömmer jag om Jesus Navas, men det verkar inte bli av. Något komplement till Benzema nu när Jesé är skadad, men ingen Suarez eller Falcao, de är inte värda summan som begärs i vårt lagbygge, knappast så att vi gör för lite mål.
Skulle kanske önska mig Gundogan eller Rakitic, men är inte så jättesugen på Pogba faktiskt, tycker inte att han övertygar i den mån som det talas om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in