Citat:
Ursprungligen postat av
Velicki
Man är bra dum om man som förälder tar med sig barnen på en avsmakningsmeny. Dels ger det inte barnet något, dels får man inte njuta av maten ordentligt. Det är då man lämpar av barn hos en barnvakt och passar på att umgås på tu man hand.
Jag är inte förälder, så jag vet inte om man är "dum i huvudet" eller om det är något annat som försiggår i huvudet på föräldrar som sitter med sina skrikande barn. Det är mest det jag är intresserad av i den här tråden, hur man tänker i den givna situationen. För även om det inte är långa avsmakningssittningar, så är jag flera gånger i veckan med om föräldrar som tar med småbarn på långfika. Där sitter föräldrarna och läser en tidning och dricker kaffe, medan de gungar en barnvagn med ett gallskrikande barn i. Av att bara titta på dem, ser jag:
"Här sitter jag och avnjuter mitt kaffe. Det är min fulla rätt, så ni som tittar snett på mig nu kan dra åt helvete. Barn skriker, det får ni leva med!"
Men i huvudet på personen kanske det är ett helt annat resonemang, och jag kanske bara missuppfattar deras inställning.