2014-05-27, 22:59
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Får bli premiären av kontot här!

Inom evolutionen(livet) så ska man fortplanta sig och hoppas på en positiv mutation. Men människan har för hög iq för att bara fokusera på det. Face it, de flesta planerar inte barn det bara händer.

Om man tänker individuellt på sig själv: Gör det du tycker om att göra. Gillar du att resa ska du resa. Gillar du att spela dataspel ska du göra det. Gör det du vill göra och strunta i andra. Kill the deciders!
Senast redigerad av PeanutButterJelly 2014-05-27 kl. 23:03.
Citera
2014-05-28, 03:59
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxia
Så ska man behöva gå igenom tuffa tider, vissa mer än andra, vissa lider ju i hela sina liv. För vadå? för ingenting? förstår du hur jag filosoferar?

Jovisst. Nihilism. The human condition. Sant ar val intressant.

Men att folk, liv generellt, kanner lidande har IMHO inte relation till nagon mening med livet.
(Vissa djurliv fran var bakterie-pol ar inte ens kapabla att kanna lidande).

IMHO, att hamna i fragesitsen "vad ar meningen med lidande existens?" gor man enklast med att anta att det finns en mening till att borja med.

Sa ga garna tillbaks ett par steg och beratta mer om vad som far dig att vara saker pa att det finns en mening.

...eller (mer sjalviskt av mig) prova att borja med att anta att det inte finns nagon grandios mening.
Citera
2014-05-28, 09:31
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Skulle livet få mer mening om det var oändligt?

svar ja, iallafall om vi är här av en orsak. Att lidande tex finns för att vi ska kunna utvecklas och bli bättre människor. För att sen komma till NIRVANA. (att vi återfödds i flera liv) Om vi bara lever nu och sen dör, vafan då kan man ju skita i allt. Inget spelar ju någon roll.
Citera
2014-05-28, 09:36
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsJP
Jovisst. Nihilism. The human condition. Sant ar val intressant.

Men att folk, liv generellt, kanner lidande har IMHO inte relation till nagon mening med livet.
(Vissa djurliv fran var bakterie-pol ar inte ens kapabla att kanna lidande).

IMHO, att hamna i fragesitsen "vad ar meningen med lidande existens?" gor man enklast med att anta att det finns en mening till att borja med.

Sa ga garna tillbaks ett par steg och beratta mer om vad som far dig att vara saker pa att det finns en mening.

...eller (mer sjalviskt av mig) prova att borja med att anta att det inte finns nagon grandios mening.

Först måste jag fråga vart du bor utomlands? Jag bor också utomlands .....

Jag är inte säker på att det finns en mening, men jag är på jakt efter svaren. Har läst alla böcker Dhali Lama, Paulo Cohelo, mm mm, böckerna är intresanta, men jag får inget bevis. Har även gått på healing, meditation och visst det fungerar. Men 100%bevis på att livet har en mening har jag inte fått. Kanske är det meningen med resan att vi inte ska förstå.??
Vill bara veta om det finns en mening eller inte. Annars tycker jag det känns meningslöst liksom. Kanske dör imorgon ingen kommer minnas mig om 100 år, allt blir svart och jag finns aldrig mera, läskig tanke.
Citera
2014-05-28, 09:38
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutButterJelly
Får bli premiären av kontot här!

Inom evolutionen(livet) så ska man fortplanta sig och hoppas på en positiv mutation. Men människan har för hög iq för att bara fokusera på det. Face it, de flesta planerar inte barn det bara händer.

Om man tänker individuellt på sig själv: Gör det du tycker om att göra. Gillar du att resa ska du resa. Gillar du att spela dataspel ska du göra det. Gör det du vill göra och strunta i andra. Kill the deciders!

true!!!! känner nästan att det är likabra och köra sitt race och skita i andra för det kvittar iallafall om 100 år...
Citera
2014-05-28, 12:21
Bannlyst
Citat:
svar ja, iallafall om vi är här av en orsak. Att lidande tex finns för att vi ska kunna utvecklas och bli bättre människor. För att sen komma till NIRVANA. (att vi återfödds i flera liv) Om vi bara lever nu och sen dör, vafan då kan man ju skita i allt. Inget spelar ju någon roll.
Ja, tycker man inte livet i sig är värt att leva, då finns det ingen anledning att leva det.
Citera
2014-05-28, 12:31
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Ja, tycker man inte livet i sig är värt att leva, då finns det ingen anledning att leva det.

Nej!!! exakt!!
Citera
2014-05-28, 17:35
Medlem
Galaxias avatar
Vad tror ni om denna?? En död man som talar genom en människa, är det ett hittepå???

https://www.youtube.com/watch?v=AklnNhSW9OQ
Citera
2014-05-28, 17:59
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Vad tror ni om denna?? En död man som talar genom en människa, är det ett hittepå???

https://www.youtube.com/watch?v=AklnNhSW9OQ

Hittepå
Citera
2014-05-28, 18:25
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Hittepå

varför tror du det?
Citera
2014-05-28, 18:39