2014-05-22, 21:08
Medlem
Här kan man få reda på Sanningen om meningen med livet:

https://www.facebook.com/events/700306010007280/
Citera
2014-05-22, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nr225
Meningen med livet enligt mig är att utforska jorden och universum.

Vad spelar det för roll om du jobbar på Mc Donalds? Vad spelar det för roll om du har roligt? Vad spelar det för roll om du har pengar? vad spelar det för roll om du har bra betyg? Vad spelar det för roll om du har dåliga betyg? Vad spelar det för roll om du köper en ny Adrian Hammond jacka? Vad spelar det för roll om du kan ha sex med 100 personer? Vad spelar det för roll om vi klipper vårt gräs? Jo det spelar INGEN roll i grund och botten. Och därför anser jag att meningen med livet är att utforska världen och rymden.

tack för mig
Fast att utforska spelar ju inte heller någon roll i grund och botten. I slutändan är det lika meningsfullt att klippa gräsmattan som att utforska hela universum.
Citera
2014-05-22, 21:33
Medlem
Hej!
Hade tänkt att skriva en essä där jag ställer mig frågan "vad är livet?" och ska spåna och ha mig. Några tips på böcker angående ämnet? Inte alltför långa, kanske en fyra hundra sidor?
Citera
2014-05-22, 21:34
Medlem
LocDoggs avatar
Allting behöver inte ha en mening
Citera
2014-05-26, 14:50
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocDogg
Allting behöver inte ha en mening

Men om det inte finns en mening, vad är då meningen??
Jag förstår liksom inte vitsen om det inte finns en mening. Ska vi bara existera ...... utan mening?
Citera
2014-05-26, 18:20
Medlem
De som verkligen är intresserade kan få reda på meningen med livet här:
http://www.eu.kabbalah.info/sv/?utm_source=sv_SE-local-facebook-ad&utm_medium=cpc&utm_campaign=sv_SE-ec-summer-2014
eller:
http://www.eu.kabbalah.info/sv/
Senast redigerad av avigal 2014-05-26 kl. 18:32.
Citera
2014-05-27, 10:41
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
De som verkligen är intresserade kan få reda på meningen med livet här:
http://www.eu.kabbalah.info/sv/?utm_source=sv_SE-local-facebook-ad&utm_medium=cpc&utm_campaign=sv_SE-ec-summer-2014
eller:
http://www.eu.kabbalah.info/sv/

ska pröva och se!!! spännande!!! hur har det ändrat ditt sett att se världen?
Citera
2014-05-27, 11:01
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxia
Men om det inte finns en mening, vad är då meningen??
Jag förstår liksom inte vitsen om det inte finns en mening. Ska vi bara existera ...... utan mening?

The horror.

Fragan ar val den som betalar filosofers lon (enligt HHGTTG)

Om man far vara snappet seriosare: titta pa allt liv. Uppstatt i en pol av bakterier. Utvecklas genom miljontals ar. Utvecklats spretigt att alla hall, och formats da livsnodvandiga egenskaper uppstatt per chans. Sa mycket slump, och sa lite mening mer an att det inte funnits nagot om det inte vore for just slumpen.

...ar det da omojligt att det inte finns nagon direkt mening med -allting-? Slump och chans.

Open-ended. Naval:

Istallet ar det val mer givande att fraga sig vad meningen med just ditt liv ar, vad vill du dit liv ska vara? Hellre an meningen med att en dros organiska sackar slumpvis vaxt upp fran en pol.
Och sant kan bara du svara pa sjalv.
Citera
2014-05-27, 11:42
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsJP
The horror.

Fragan ar val den som betalar filosofers lon (enligt HHGTTG)

Om man far vara snappet seriosare: titta pa allt liv. Uppstatt i en pol av bakterier. Utvecklas genom miljontals ar. Utvecklats spretigt att alla hall, och formats da livsnodvandiga egenskaper uppstatt per chans. Sa mycket slump, och sa lite mening mer an att det inte funnits nagot om det inte vore for just slumpen.

...ar det da omojligt att det inte finns nagon direkt mening med -allting-? Slump och chans.

Open-ended. Naval:

Istallet ar det val mer givande att fraga sig vad meningen med just ditt liv ar, vad vill du dit liv ska vara? Hellre an meningen med att en dros organiska sackar slumpvis vaxt upp fran en pol.
Och sant kan bara du svara pa sjalv.

Jag lever det liv jag vill leva..... har ett jättebra liv , jämfört med många!!!
MEN vad spelar igentligen någonting för roll , om vi ändå ska dö och aldrig mera existera. Allt är ju bara helt onödigt i sånt fall. Eftersom livet inte bara är rosa fluffiga moln, utan öven ganska jobbiga perioder, då man måste " lära sig och växa" som människa. Så ska man behöva gå igenom tuffa tider, vissa mer än andra, vissa lider ju i hela sina liv. För vadå? för ingenting? förstår du hur jag filosoferar?

Citera
2014-05-27, 21:06
Medlem
Citat:
ska pröva och se!!! spännande!!! hur har det ändrat ditt sett att se världen?
Det har ändrat mitt sätt att se världen enormt. Kunskapen det handlar om har hemlighållits i mer än 2000 år och den har blivit tillgängligt för allmänheten sedan bara 10-15 år. Det handlar verkligen om kunskapen och inget flum. Jag har gått många kurser, inte bara en, eftersom jag tycker det är mycket viktigt och intressant.
Senast redigerad av avigal 2014-05-27 kl. 21:13.
Citera
2014-05-27, 22:31
Medlem
Citat:
Jag lever det liv jag vill leva..... har ett jättebra liv , jämfört med många!!!
MEN vad spelar igentligen någonting för roll , om vi ändå ska dö och aldrig mera existera. Allt är ju bara helt onödigt i sånt fall. Eftersom livet inte bara är rosa fluffiga moln, utan öven ganska jobbiga perioder, då man måste " lära sig och växa" som människa. Så ska man behöva gå igenom tuffa tider, vissa mer än andra, vissa lider ju i hela sina liv. För vadå? för ingenting? förstår du hur jag filosoferar?

Skulle livet få mer mening om det var oändligt?
Citera
2014-05-27, 22:35
Bannlyst
Nuet är det enda som finns och som spelar någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in