2014-05-28, 07:49
Medlem
Idunas avatar
Kvinnorna har ju grupperat sig för att skaffa sig fördelar/privilegier i samhället.

Det är naturligtvis dags för oss män att göra samma sak, för annars kommer vi att bli än mer diskriminerade i lagstiftningen än vi redan är och kommer att förlora än mer möjligheter när det gäller tillgång till samhälleliga institutioner (betänk bara att dessa "bidrag" och"stipendier" som endast kan sökas av kvinnor).

Att under ett helt liv krypa för kvinnor för att få knulla är inte människovärdigt. Ändå är det många män som faktiskt lever så, det har man ju märkt. Kuvade, rädda att säga sin mening.
Citera
2014-05-28, 07:50
Medlem
gringo1s avatar
Perfekt grupp lika korkar som FI jag gillar detta skarpt , finns Pablo Robertis comen`s om FI bandat nånstanns ?

Sen är det väl så att FI anhängarna har " lite problem " med sig själva här och var samt vänstervridna samt ofta tarvar en obskyr sexuell läggning vilken inte är i consensus med vad som betraktas som mer normalt.
Senast redigerad av gringo1 2014-05-28 kl. 07:54.
Citera
2014-05-28, 07:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Du "tror" inte det alltså? Har du läst partiprogrammet?

Jag måste ha missat delen. Kan du länka?
Citera
2014-05-28, 07:51
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Detta är väl inte ens åsikter, utan snarare sunt förnuft. F! är ett extremt parti, vilkas åsikter man ska ta med en nypa salt.

Fi har över 10% i både 08 och 031. Partiet kommer att växa. Man kan definitivt INTE ta dem med en nypa salt. Reagerar du inte nu kommer du att bli förslavad.
Citera
2014-05-28, 07:56
Medlem
AlfaQhards avatar
Finns det någon chans att MI kommer in i riksdagen till hösten?
Citera
2014-05-28, 07:59
Medlem
helveteskyrkas avatar
Jag tycker det vore synd om SD om ett sånt här parti skapas.

Man kan inte ställa feminism mot invandring och tro att en typisk konservativ sverigedemokrat skulle kunna välja. Då väljer de nog det sämre alternativet SvP
Citera
2014-05-28, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard

Skulle det ske - eller om något liknande parti skulle göra det - skulle jag faktiskt överväga att lägga min röst på de i ren protest mot dagens feminiserade sverige.
Citera
2014-05-28, 08:10
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastoremix55
Såg precis en ny grupp på Facebook - "Maskulint initiativ".
Den har redan fått över 8000 likes.
Syftet är att verka mot alla extremfeminister och för jämställdhet, tex "lika lön för lika insats, inte samma arbete".

Vad tror ni om denna grupp?
Kan den bli lika stor som "Feministiskt initiativ"?
Kan denna grupp bidra till ökat eller minskat stöd för F!?
Kan det tillslut bli ett politiskt parti som kanske till och med bli större än F!?

Hoppas jag placerat tråden rätt...

Nej det tror jag inte, det är mainstream media som kontrollera vad folk tycker och åt vilken riktning politiken går åt på långsikt. Sådana här rörelser får bara en större inverkan om mainstream media tillåter det. Men det är väl bättre än inget, även om jag tror att det kommer dö ut då de inte får något gehör hos media.
Citera
2014-05-28, 08:12
Medlem
Har dom sagt något om invandring ännu? Troligtvis är dom lika vänster som alla andra partier fast inte lika feministiska.
Citera
2014-05-28, 08:12
Medlem
doughies avatar
1. M! kommer ej komma in i riksdagen.
2. M!s jämställdhetspolitik är exakt samma som SDs enligt vad jag kan utläsa. En sund sådan.
Citera
2014-05-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard

"28 feb Anmälan om registrering av partibeteckning ska ha kommit in till Valmyndigheten om registreringen ska gälla för valen 2014.*2 kap. 1 paragraf"
Enligt valmyndighetens hemsida.

Så NEJ! Eftersom maskulint initiativ startades typ i söndags. Men inför riksdagsvalet 2018 kan de registrera sig.
Senast redigerad av kennyfart 2014-05-28 kl. 08:31.
Citera
2014-05-28, 08:29
Medlem
Det märks tydligt att det är många här inne som aldrig någonsin pratat eller ens rört en kvinna (förutom mamma då lanske). Att inte vara feminist är lika äckligt som att vara rasist. Vet inte varför så många småpojkar idag är rädda för feminism. Om ni måste förtrycka halva befolkningen för att själva ha en chans är ni bara patetiska förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in