Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Detta är vare sig ett nederlag eller en fotbollsmatch, utan ett bevis på att det var detta som USA/NATO ville åstadkomma med sitt hybridkrig mot Ryssland. Som i andra delar av världen har man använt tvivelaktiga element; Al Qaida eller Högra Sektorn gör det samma för dessa imperialister vare sig det är Syrien, Venezuela, Iraq, Indien eller Turkiet.
Vad är Högra sektorn? Var är de? Kan du nämna mig någonting storslaget som dessa Högra sektorn (som du törs att jämföra med Al Qaida) har gjort?
Högra sektorns roll i Ukraina är grovt överromantiserad. I rysk media finns det inget annat än Högra sektorn i Ukraina... Ja, till och med alla Rysslands interna problem är Högra sektorn

Dåliga vägar? Högra sektorns fel.... Korruption? Högra sektorn... Alkoholism? Högra sektorn...
Inse nu att Högra sektorns roll i Ukraina är marginell. Vi har inte sett något från Högra sektorn sedan revolutionen i Kiev, men ändå så skrivs det om dem varje dag här. (Och ja, även under revolutionen så var Högra sektorns roll marginell.)
Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Dessutom är jag inte ett dugg överraskad av händelseförloppet. Putin har erbjudit förhandling och kompromiss hela vägen, men väst trycker på och kommer aldrig att inleda dialog med sitt eget folk i öst. Skulle nån annan göra detta skulle västmedia gråta blod över krigsbrott och tyranni.
Men tjena.... Du har missat att Ukraina vänt sig till samtliga internationella organisationer och deras enda krav mot Ryssland har varit "låt oss vara ifred". De har till och med erbjudit dessa kriminella terrorister amnesti! Ukraina har gjort mer än vad som rimligen bör krävas från dem. En fullskalig operation i östra Ukraina är inte bara rättfärdigad och befogad i det här läget, utan rentav önskad och nödvändig!
Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Jag är inte heller förvånad över Putins passivitet; han ser bara på då ryssar förnedrats och t.o.m. dödats i öst.
Så du erkänner att det är ryssar i öst?