2014-05-28, 05:53
  #8737
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vi älskar chokladkungen ett positivt och häftigt namn

desutom är han välutbildad och belevad jämfört med den kriminelle huliganen Janukovich,
han ser ut att kunna gå en intelektuell match med Lavrov,


jag ser att tonläget bland Putins lakejer här på forumet börjar bli desperat nu, hehe


det är likabra att vänja sig vid nederlaget... om nu inte Putin sätter in reguljära styrkor,

PS

gasavtalet med Kina ser på pappret bra ut men det saknas en liten detalj... gasledningar

det är föga troligt att gasen kommer flöda i detta årtionde.. troligast efter 2020...
Detta är vare sig ett nederlag eller en fotbollsmatch, utan ett bevis på att det var detta som USA/NATO ville åstadkomma med sitt hybridkrig mot Ryssland. Som i andra delar av världen har man använt tvivelaktiga element; Al Qaida eller Högra Sektorn gör det samma för dessa imperialister vare sig det är Syrien, Venezuela, Iraq, Indien eller Turkiet.

Dessutom är jag inte ett dugg överraskad av händelseförloppet. Putin har erbjudit förhandling och kompromiss hela vägen, men väst trycker på och kommer aldrig att inleda dialog med sitt eget folk i öst. Skulle nån annan göra detta skulle västmedia gråta blod över krigsbrott och tyranni.

Jag är inte heller förvånad över Putins passivitet; han ser bara på då ryssar förnedrats och t.o.m. dödats i öst.
2014-05-28, 06:02
  #8738
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det stoppar inte där, hela det skrangliga bygget som föreställer en "folkrepublik" skakas i grundvalarna, och snart börjar man slåss inbördes:
Som om vi inte om och om igen bevisat att Maidan stred inbördes. Vänstern i Maidan protesterna attackerades. Sen gjorde högerflanken en kupp och tillsatte regering. Vad du ser NU är egentligen att Maidan fortfarande rensar ut sina egna.
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Här är några filmer som visar hur de ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=OPtV-sWG1SE
https://www.youtube.com/watch?v=un7Jdtqrfuk

Notera de muslimska hattarna och skäggen på vissa av soldaterna, och namnet "Vostok" står skrivet på stridsfordonen.
Jamen kolla in utrustningen. Detta ser då totalt inte ut som en rysk bataljon! Blandad utrustning från Ukrainska armen man kommit över, utdrygat med civil utrustning.
2014-05-28, 06:08
  #8739
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Detta är vare sig ett nederlag eller en fotbollsmatch, utan ett bevis på att det var detta som USA/NATO ville åstadkomma med sitt hybridkrig mot Ryssland. Som i andra delar av världen har man använt tvivelaktiga element; Al Qaida eller Högra Sektorn gör det samma för dessa imperialister vare sig det är Syrien, Venezuela, Iraq, Indien eller Turkiet.

Vad är Högra sektorn? Var är de? Kan du nämna mig någonting storslaget som dessa Högra sektorn (som du törs att jämföra med Al Qaida) har gjort?

Högra sektorns roll i Ukraina är grovt överromantiserad. I rysk media finns det inget annat än Högra sektorn i Ukraina... Ja, till och med alla Rysslands interna problem är Högra sektorn Dåliga vägar? Högra sektorns fel.... Korruption? Högra sektorn... Alkoholism? Högra sektorn...

Inse nu att Högra sektorns roll i Ukraina är marginell. Vi har inte sett något från Högra sektorn sedan revolutionen i Kiev, men ändå så skrivs det om dem varje dag här. (Och ja, även under revolutionen så var Högra sektorns roll marginell.)

Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Dessutom är jag inte ett dugg överraskad av händelseförloppet. Putin har erbjudit förhandling och kompromiss hela vägen, men väst trycker på och kommer aldrig att inleda dialog med sitt eget folk i öst. Skulle nån annan göra detta skulle västmedia gråta blod över krigsbrott och tyranni.

Men tjena.... Du har missat att Ukraina vänt sig till samtliga internationella organisationer och deras enda krav mot Ryssland har varit "låt oss vara ifred". De har till och med erbjudit dessa kriminella terrorister amnesti! Ukraina har gjort mer än vad som rimligen bör krävas från dem. En fullskalig operation i östra Ukraina är inte bara rättfärdigad och befogad i det här läget, utan rentav önskad och nödvändig!

Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jag är inte heller förvånad över Putins passivitet; han ser bara på då ryssar förnedrats och t.o.m. dödats i öst.

Så du erkänner att det är ryssar i öst?
2014-05-28, 06:10
  #8740
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Vad är Högra sektorn? Var är de? Kan du nämna mig någonting storslaget som dessa Högra sektorn (som du törs att jämföra med Al Qaida) har gjort?
Fotbollshuliganerna i Odessa som dödade ett fyrtiotal.
2014-05-28, 06:13
  #8741
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Men tjena.... Du har missat att Ukraina vänt sig till samtliga internationella organisationer och deras enda krav mot Ryssland har varit "låt oss vara ifred". De har till och med erbjudit dessa kriminella terrorister amnesti! Ukraina har gjort mer än vad som rimligen bör krävas från dem. En fullskalig operation i östra Ukraina är inte bara rättfärdigad och befogad i det här läget, utan rentav önskad och nödvändig!
Men tjena... Du har missat att Janukovits gick med på ALLA krav Maidan hade. Men väst fortsatte att stöda Maidan som nu plötsligt krävde Janukovits avgång. Sen gick Janukovits med på avgång och nyval. Inte det räckte inte heller.

Vad som skedde var alltså en statskupp!
2014-05-28, 06:15
  #8742
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Så du erkänner att det är ryssar i öst?
Inte ryska medborgare tönt! Många ukrainare kallar sig själva för både ukrainare och ryssar.
2014-05-28, 07:04
  #8743
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilka terrorister, speciellt muslimska sådana, har fått mycket hjälp av Ryssland anser du? Tjetjenerna?
Vostokbattaljonen var fiender till Kadyrov och finns inte mer, i första tjetjenienkriget slogs de mot Putin sen bytte de sida. Det var under tusen man och de flesta är nog döda vid det här laget. Det var inte ryssarna som hjälpte någon, vostok fick erbjudande om att få gå med på den vinnande sidan och tog den i kampen mot de muslimska separatisterna i Tjetjenien. Civilbefolkningen började sen klaga på dessa legoknektar i Vostok eftersom de betedde sig avskyvärt med mord, våldtäkter och rån så kadyrov såg till att de försvann.

Alla chechenner var inte separatister, efter ett tag under dessas "muslimska" styre, så insåg många att ryssland var moderlandet och man stred igen och vann med rysslands hjälp.
2014-05-28, 07:07
  #8744
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faklak2
Ossetier som fick hjälp av ryssar och den riktiga Vostok bataljonen finns på plats (dom är muslimer) :

https://www.youtube.com/watch?v=MLtSbafU4a4

Dessutom deltog höger sektor eller UNSA-UPA som dom kallas på georgiers sida i konflikten:

http://ic.pics.livejournal.com/other_viewpoint/16582885/8428/8428_320.jpg

Så det är av en hämnd också.

För övrigt så kommer det uppgifter från RIA news att Doneck fick förstärkning nu så strider lär forsätta.
Och rebeller har en del ok utrustning också inte bara gamla ak-47:

https://www.youtube.com/watch?v=MUMaZvU0Uug

Säkert finns många bottnar i detta. Men jag syftade bara på att i den chechenska kulturen så ingår det att hjälpa den som hjälpt så att säga. dom är också mycket stridsvana och lär klara sig bra i eventuella strider. Vad gäller hämnd temat från georgien så lärde man sig där vad dessa nazister var kapabla att göra.
2014-05-28, 07:12
  #8745
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Terrorister sida upp och sida ner. Ukraina kan väl då glömma lättnader i visumkraven till EU dom så gärna vill ha eller kommer terroristerna att kallas annat om några dagar?

Eller hur.
Att dom tror att dom ska få komma in i EU eller NATO är ju mer befängt än när Georgien trode det. Man har ju till och med hyrt in den galne gamle slipsätaren till president från Georgien, som "en del i teamet", stackars Ukraina.
2014-05-28, 08:31
  #8746
Medlem
Pre 1914s avatar
Visst var det en kupp i februari, men med nyvald president och förhoppningsvis snart en stabilare konstitution så är det överspelat. Ryssar finns det gott om i öst, men med ryska specialstyrkor i moskvas sold är det sämre med.

Klart kiev ska agera i nuvarande läge, och eftersom separatisternas oeftergivliga krav troligen är självständighet omeldebart kan kiev inte göra mer eller mindre än att eliminera dem. Oönskade konsekvenser av det får tas sedan.
2014-05-28, 08:39
  #8747
Medlem
BaalZeBubs avatar
"Om EU:s medborgare hade röstat som Ukraina hade man kunnat se fram emot en lysande framtid."
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/timothy-snyder-ukraina-har-svaret-pa-eus-kris/

Hur menar skribenten i DN? Hur var det man röstade i Ukraina som man inte gjorde i EU?
2014-05-28, 08:41
  #8748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Detta är vare sig ett nederlag eller en fotbollsmatch, utan ett bevis på att det var detta som USA/NATO ville åstadkomma med sitt hybridkrig mot Ryssland. Som i andra delar av världen har man använt tvivelaktiga element; Al Qaida eller Högra Sektorn gör det samma för dessa imperialister vare sig det är Syrien, Venezuela, Iraq, Indien eller Turkiet.

Dessutom är jag inte ett dugg överraskad av händelseförloppet. Putin har erbjudit förhandling och kompromiss hela vägen, men väst trycker på och kommer aldrig att inleda dialog med sitt eget folk i öst. Skulle nån annan göra detta skulle västmedia gråta blod över krigsbrott och tyranni.

Jag är inte heller förvånad över Putins passivitet; han ser bara på då ryssar förnedrats och t.o.m. dödats i öst.

1. Alla andra aktörer inom världspolitiken är förstås helt oskyldiga också, eller hur?

2. I övrigt så är det ett spel, just nu väntar alla utanför Ukraina på att det nya EU parlamentet ska insättas även om det nog inte blir någon formell maktskillnad så är det ett nytt parlament.

3. Inom Ukraina så kan man förvänta sig att Poroshenko kommer att konsolidera sin makt i enlighet med vad jag tidigare skrev. Detta innebär essentiellt att försvarsmakten kommer att återupprättas och att de olika miliserna kommer att tvingas svära trohetsed till Poroshenko osv. osv. Essentiellt så innebär det att även högerextrema milis grupper kommer att tvingas svära trohet till Poroshenko, annars kommer de förstås inte få vara milisgrupper längre.

4. Någon skrev något om en pipeline, den är klar om fyra år, enligt avtalet. Det innebär essentiellt att slutsatsen 'ingen förändring' kommer att inträffa men med additionen förändrade försörjningsmönster för olja och gas i Asien.

5. Du kan läsa en Machiavelli, laws of power eller nine cents egna version av det genren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in