2014-05-27, 18:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Det finns tjocka gröna presenningar som är gjort av nåt slags grovt tyg ihop med plast. Vad är det för typ av tyg i en presenning? Kan fibern vara därifrån?

Du menar armeringen i en plastpresenning? Ja, möjligt. Jag har sådana och kan kolla upp. Har sett att fåglar har varit på den och dragit fram trådarna.
Citera
2014-05-27, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt var äktenskapet i fara när VB var försvunnen? Misstänkte AN att han var fortsatt otrogen med VB?

När tror du att frun fick veta att MB varit otrogen med VB? Ganska omgående den 8/5 vill jag påstå. Att då ge sig ut och leta efter älskarinnan som eventuellt gått bort sig i skogen är ingen bra idé för någon som vill rädda sitt äktenskap sedan otrohetsaffären kommit fram.
Citera
2014-05-27, 19:00
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du menar armeringen i en plastpresenning? Ja, möjligt. Jag har sådana och kan kolla upp. Har sett att fåglar har varit på den och dragit fram trådarna.
Ja, precis
Citera
2014-05-27, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusmanta
När tror du att frun fick veta att MB varit otrogen med VB? Ganska omgående den 8/5 vill jag påstå. Att då ge sig ut och leta efter älskarinnan som eventuellt gått bort sig i skogen är ingen bra idé för någon som vill rädda sitt äktenskap sedan otrohetsaffären kommit fram.
Hon fick veta det 2012. Vad får dig att vilja påstå att det var omgående efter 8/5? Det är väl inget fel av en tränare att gå ut och leta efter en adept.
Citera
2014-05-27, 19:37
Bannlyst
Citat:
Hon fick veta det 2012. Vad får dig att vilja påstå att det var omgående efter 8/5? Det är väl inget fel av en tränare att gå ut och leta efter en adept.

Frun fick veta sanningen om otroheten av sin make den 9/5. Innan dess visste hon inte hur sanningen såg ut. Tror du hon hade blivit glad om maken i det läget gett sig ut i skogen för att leta efter älskarinnan? Jag förstår varför han avstod. Han ville rädda sitt äktenskap och inte göra allting ännu värre.
Citera
2014-05-27, 19:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frun fick veta sanningen om otroheten av sin make den 9/5. Innan dess visste hon inte hur sanningen såg ut. Tror du hon hade blivit glad om maken i det läget gett sig ut i skogen för att leta efter älskarinnan? Jag förstår varför han avstod. Han ville rädda sitt äktenskap och inte göra allting ännu värre.
Varifrån fick du 9/5? Fortfarande är detta fel:
Citat:
Det är vad du tror antar jag? Har du funderat på varför KJ inte sökte sin saknade vän?
KJ sökte sin vän.
Citera
2014-05-27, 19:53
Bannlyst
Citat:
Varifrån fick du 9/5? Fortfarande är detta fel:

KJ sökte sin vän.

Det står i fuppen som du hänvisade till. Personen jag diskuterade med angående varför KJ inte sökte VB på mobilen förstod vad jag menade så nej, det var inte något fel. Häng med vetja.
Citera
2014-05-27, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det står i fuppen som du hänvisade till. Personen jag diskuterade med angående varför KJ inte sökte VB på mobilen förstod vad jag menade så nej, det var inte något fel. Häng med vetja.
Det står 2012 i FUP:en, och det står att KJ sökte sin vän i samma FUP. Läs gärna FUP.
Citera
2014-05-27, 20:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det står 2012 i FUP:en, och det står att KJ sökte sin vän i samma FUP. Läs gärna FUP.

Upprepar min fråga sen tidigare i veckan, fast förkortar den. Du har sagt att du tror Kj är skyldig till mordet. Men även att blodet är planterat. Kan du utveckla det?
Citera
2014-05-27, 20:23
Bannlyst
Citat:

Jag föreslår att du läser lite noggrannare överallt. Den 9/5 upplyste MB sin frun om att han haft sex med VB. Det gjorde han strax efter att förhörsledaren ringt till AN och avtalade om förhörstid. Innan dess visste inte frun sanningen om otrohetsaffären.

Varför sökte inte KJ sin försvunna vän på mobilen? (blev det tillräckligt klart?)
Citera
2014-05-27, 20:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag föreslår att du läser lite noggrannare överallt. Den 9/5 upplyste MB sin frun om att han haft sex med VB. Det gjorde han strax efter att förhörsledaren ringt till AN och avtalade om förhörstid. Innan dess visste inte frun sanningen om otrohetsaffären.

Varför sökte inte KJ sin försvunna vän på mobilen? (blev det tillräckligt klart?)
Citat:
[AN] har inte veta om eller förstått att [MB] haft ett förhållande med Vatchareeya
förrän de blev kallad till polisförhör den 9/5 2013.
AN ljuger, hon fick veta det 2012 av AF, men MB nekade. Om äktenskapet höll efter det håller det för allt, även att MB sökte VB.

Det framgår tydligt i TR-förhören med KJ varför han inte ringde VB. Alla andra gjorde det, utgick han ifrån.
Citera
2014-05-27, 20:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Han har medgivit lögnen, men han ljög inte för utredningen.

Citat:
F: Men när du fick reda på att hon var borta?
H: Då…kollade jag tidningarna och det och enligt dem så sa de att mobilen var ju avslagen.
F: Men ringde du inte då?
H: Jo, jag provade ringa, tror jag.
F: Det gjorde jag?
H: Jag tror jag provade ringa.
F: Du tror det?
H: Ja.

Försåvitt du inte menar dig ha bevis för att Kristoffer är oskyldig till mordet så får du väl åtminstone medge att är han skyldig i verkligheten likväl som i rättsprocessen så är detta lögn från början till slut.

Jag gjorde för övrigt en sökning i tidningarna från dessa dagar innan de stängde sina arkiv och jag kunde åtminstone inte då hitta någon uppgift i dem om att mobilen skulle ha varit avslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in