Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Hejar på? Om man frågar så erbarmligt dumt, barnsligt, som om politik var ett spel eller underhållning, måste man nog själv sitta där hemma och "heja".
Man "hejar" inte om man oroar sig för världsutvecklingen, med naturförstörelse, ekonomisk girighet, själviskhet, konsumism, rotlöshet, respektlöshet, brist på klassisk bildning och etik, dagligt våld, krigshets, ...
Naturligtvis är du högerkonservativ.
1. Givetvis hänvisar personen till diskrepansen i Kiev om huruvida upprorsmännen eller frihetskämparna i Luhansk/Donetsk ska tilldelas statusen belligerents eller statusen insurgents eller möjligtvis ickestatusen av terrorister. Så han berättar alltså bara vad sitt parti officiellt tycker i frågan, inget annat.
2. Däremot kan man rent juridiskt dra slutsatsen att Donetsk/Luhansk soldaterna i första hand inte kan betraktas som terrorister så länge de inte angriper civila mål/civila människor och de som inte bär uniform uppbär tillräckliga tecken som utmärker dem som soldater, dvs. minst armbindel. Partiet har alltså en mycket extrem position i frågan, det är lite "take no prisoners, unless they are needed".