2014-05-27, 16:16
  #8653
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Ser inte ut som nån rysk inblandning där inte, eller hur?


Nä, Vostokbataljonen från Tjetjenien har iiiinget att göra med Ryssland, den slogs absolut inte i Georgienkriget.... Kamma dig!
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2014-05-27 kl. 16:20.
2014-05-27, 16:22
  #8654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Hejar på? Om man frågar så erbarmligt dumt, barnsligt, som om politik var ett spel eller underhållning, måste man nog själv sitta där hemma och "heja".

Man "hejar" inte om man oroar sig för världsutvecklingen, med naturförstörelse, ekonomisk girighet, själviskhet, konsumism, rotlöshet, respektlöshet, brist på klassisk bildning och etik, dagligt våld, krigshets, ...

Naturligtvis är du högerkonservativ.

1. Givetvis hänvisar personen till diskrepansen i Kiev om huruvida upprorsmännen eller frihetskämparna i Luhansk/Donetsk ska tilldelas statusen belligerents eller statusen insurgents eller möjligtvis ickestatusen av terrorister. Så han berättar alltså bara vad sitt parti officiellt tycker i frågan, inget annat.

2. Däremot kan man rent juridiskt dra slutsatsen att Donetsk/Luhansk soldaterna i första hand inte kan betraktas som terrorister så länge de inte angriper civila mål/civila människor och de som inte bär uniform uppbär tillräckliga tecken som utmärker dem som soldater, dvs. minst armbindel. Partiet har alltså en mycket extrem position i frågan, det är lite "take no prisoners, unless they are needed".
2014-05-27, 16:47
  #8655
Medlem
Vet nån hur det går för Donbass Bataljonen?
2014-05-27, 16:58
  #8656
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nä, Vostokbataljonen från Tjetjenien har iiiinget att göra med Ryssland, den slogs absolut inte i Georgienkriget.... Kamma dig!

Vostok har återuppstått som en frivillig sammanslutning i soldaritet med den anti-fascistiska kampen. Svenskar är i Ukraina och slåss på fascistsidan. Har Sverige därmed sänt militär?

Sluta svamla.
2014-05-27, 17:02
  #8657
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nä, Vostokbataljonen från Tjetjenien har iiiinget att göra med Ryssland, den slogs absolut inte i Georgienkriget.... Kamma dig!
Kamma? Du yrar i nattmössan.

Vostok bataljonen upplöstes 2008 ser det ut som!
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Battalions_Vostok_and_Zapad
2014-05-27, 17:02
  #8658
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nä, Vostokbataljonen från Tjetjenien har iiiinget att göra med Ryssland, den slogs absolut inte i Georgienkriget.... Kamma dig!
Är inte vostokbataljonen upplöst efter anklagelser om krigsförbrytelser? Befälhavaren Sulim Yamadayev blev i alla fall mördad 2009 i Dubai. Man kan ju förstå att det är effektivt att använda namnet på tjetjenska banditer.
2014-05-27, 17:03
  #8659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Att kalla Poroschenko för oligark är att ta i. Han är selfmade, hans pengar kommer inte ifrån att han tagit över statliga tillgångar/företag.

Jag har försökt leta litet på internet om hur Porosjenko har byggt upp sin förmögenhet, men det jag lyckas hitta verkar väldigt tunt (Han började handla med kaffebönor och plötsligt var han ägare till skeppsvarv och vapenindustrier, typ)

den här sidan påstås att grunden till hans förmögenhetstillväxt kommer från prostitution och droghandel och från övertagande av statliga tillgångar med hjälp av beväpnade gäng. Sidan verkar dock vara skum och otillförlitlig minst sagt.

Finns det någonstans någon tillförlitlig information om hur denne driftige man lyckats arbeta ihop sin mångmiljardförmögenhet på de 20 år som gått sedan kommunismens fall?
__________________
Senast redigerad av loggo 2014-05-27 kl. 17:06.
2014-05-27, 17:09
  #8660
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loggo
Jag har försökt leta litet på internet om hur Porosjenko har byggt upp sin förmögenhet, men det jag lyckas hitta verkar väldigt tunt (Han började handla med kaffebönor och plötsligt var han ägare till skeppsvarv och vapenindustrier, typ)

den här sidan påstås att grunden till hans förmögenhetstillväxt kommer från prostitution och droghandel och från övertagande av statliga tillgångar med hjälp av beväpnade gäng. Sidan verkar dock vara skum och otillförlitlig minst sagt.

Finns det någonstans någon tillförlitlig information om hur denne driftige man lyckats arbeta ihop sin mångmiljardförmögenhet på de 20 år som gått sedan kommunismens fall?
Hurpass tillförlitlig information behövs egentligen. Man blir inte multimiljardär i post-kommunismens Ukraina utan fula grepp.
2014-05-27, 17:12
  #8661
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loggo
Jag har försökt leta litet på internet om hur Porosjenko har byggt upp sin förmögenhet, men det jag lyckas hitta verkar väldigt tunt (Han började handla med kaffebönor och plötsligt var han ägare till skeppsvarv och vapenindustrier, typ)

den här sidan påstås att grunden till hans förmögenhetstillväxt kommer från prostitution och droghandel och prostitution och från övertagande av statliga tillgångar med hjälp av beväpnade gäng. Sidan verkar dock vara skum och otillförlitlig minst sagt.

Finns det någonstans någon tillförlitlig information om hur denne driftige man lyckats arbeta ihop sin mångmiljardförmögenhet på de 20 år som gått sedan kommunismens fall?

Om han hade varit en "oligark" som stulit från folket så hade du hittat information om detta. Alla länder har sina miljardärer av typen H&M etc och hur många av dessa blir miljardärer utan lite tveksamheter? Om du bara hittar en sida som påstår att han sysslat med droger och prostitution är det förmodligen inte sant utan kommer från en avundsjuk rättshaverist.
2014-05-27, 17:14
  #8662
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Är det något som inte stämmer i rapporteringen om vad som händer i Donbass? Poroshenko vill ha direkt militär assistans av USA. Varför behöver han det? Vinner han inte snabbt nog? Det skulle ta blott några timmar; vad händer? Är motståndet starkt? Beväpnar sig tusentals nya? Får man hjälp från utlandet? Kan man slå tillbaks det fascistiska angreppet? Ja, detta är frågor som vi snart kommer att få svar på.

"Ukraine’s Poroshenko says he wants direct U.S. military aid"
http://www.washingtonpost.com/opinions/jackson-diehl-ukrainian-president-elect-wants-direct-us-military-aid/2014/05/27/20c0be88-e567-11e3-afc6-a1dd9407abcf_story.html
2014-05-27, 17:16
  #8663
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Vostok har återuppstått som en frivillig sammanslutning i soldaritet med den anti-fascistiska kampen. Svenskar är i Ukraina och slåss på fascistsidan. Har Sverige därmed sänt militär?

Sluta svamla.

Du hittar på igen, utan länk till fakta, bara fritt ur din fantasi. Vad är soldaritet och varför påstår du att en grupp beväpnade folkmördare skulle vilja bekämpa fascister när de är det själva i så fall?
2014-05-27, 17:38
  #8664
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är inte vostokbataljonen upplöst efter anklagelser om krigsförbrytelser? Befälhavaren Sulim Yamadayev blev i alla fall mördad 2009 i Dubai. Man kan ju förstå att det är effektivt att använda namnet på tjetjenska banditer.

Jag baserar mitt påstående på två saker:

1. Bataljonen har "Vostok" skrivet på sina fordon
2. Separatisterna vrålar "Vostok, Vostok"

Att bataljonens medlemmar dessutom ser ut som tjetjener gör det hela ganska solklart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in