2014-05-27, 08:59
Medlem
kan de inte göra en sådan här sak för alla som "gillar olika" osvosv
Citera
2014-05-27, 09:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det för "vänner" som inte accepterar att man har en avvikande politisk åsikt? Är det verkligen "vänner" man vill ha? Vidrigt är det. Ännu har ingen vän sagt upp bekantskapen med mig trots att jag röstar på SD. Vad är det för "folk" ni umgås med?

Det är nog den frågan man får ställa sig faktiskt. Är det verkligen _vänner_ om den vänskapen står och faller på om huruvida du delar deras politiska sympatier eller inte?

Innan valet 2010 förlorade jag faktiskt en "vän" på det här sättet, men var det någon egentlig förlust? Jag skulle inte vilja påstå det.

Personligen småler jag för övrigt lite när jag ser folk på Facebook som stoltserar med 2000+ vänner eftersom det för det mesta handlar om en devalvering av begreppet "vän" snarare än ett bevis på sociala färdigheter.
Citera
2014-05-27, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Här är samma sak fast för F!.

Däremot tycker jag inte att man ska ta bort vänner pga deras åsikter, det känns väldigt intolerant om något. Dessutom vet jag att det finns personer som följer vissa sidor som de inte alls delar åsikt med (tvärtom), för att ta del av sidans nyhetsutskick och inlägg. Lite know your enemy.

Haha fräckt. Jag har inte ens fb så skulle bara göra mig lite lustig för nog är det intolerant alltid och kanske bara är jag som är märklig men vill man disktuera politik och få lite nya infallsvinklar är det ju faktiskt människor som inte håller med en som faktiskt gör att man kanske kommer någonstans i diskussionen och därmed även utvecklas själv. Det nya debattklimatet i Sverige där tydligen alla bara vill vara vän och prata med ryggdunkare är en aning lustigt.
Citera
2014-05-27, 09:23
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha fräckt. Jag har inte ens fb så skulle bara göra mig lite lustig för nog är det intolerant alltid och kanske bara är jag som är märklig men vill man disktuera politik och få lite nya infallsvinklar är det ju faktiskt människor som inte håller med en som faktiskt gör att man kanske kommer någonstans i diskussionen och därmed även utvecklas själv. Det nya debattklimatet i Sverige där tydligen alla bara vill vara vän och prata med ryggdunkare är en aning lustigt.

Jag gör mig osams med precis alla på Facebook, har till och med hätska diskussioner med föräldrar/syskon där. Diskutera politik är skitroligt, folk är så lättprovocerade angående precis allt. Att folk kliver in i diskussionen och sedan får sig själva att framstå som idioter är ganska roande.

Nackdelen är väl att man blir kallad både nazist, en person med vidrig människosyn, fascist osv.

Kärt barn har många namn sägs det, men det skiter jag i för jag har alltid rätt.
Citera
2014-05-27, 09:32
Medlem
Man kan inte kalla det förföljelse men att ta bort en "vän" om det nu är en riktig vän för att de gillar SD är ju bara löjligt. Hade en på Facebook som började med det. Hon insåg snabbt sitt misstag och ändrade sig. Det kan vara bra att veta var folk står. Har man problem med SD är det väl bättre att diskutera saken med den personen? Tar man bort någon från FB visar man sig bara intolerant och det är väl just problemet man har med SD-anhängare gissar jag. Lite som tabloidpressens "vi gillar olika (bara man tycker lika)". Inte så begåvat och genomtänkt precis. Är det respekt och tolerans man står för får man visa det också.

Nu har jag inga vänner på FB som utrycker sig nedsättande om invandrare men om någon skulle göra det är FB ett utmärkt forum att svara på just sådant. Inskränkta vänner kan man diskutera med. Om jag kan se saken från deras sida kanske de till slut kan se saken från min sida.
Citera
2014-05-27, 10:51
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det för "vänner" som inte accepterar att man har en avvikande politisk åsikt?
Vad är det för "människor" som stödjer en rasfördelande politik?

Att svenskar givit så mycket makt åt en politik som gynnar sin egen målgrupp på invandrarnas bekostning är ju självklart provecerande för invandrarna. Detta uttrycker sig i framtida våldsbruk och vi hamnar i en ond cirkel.

SD:are är antigen bittra, kortsiktiga eller dumma; förmodligen en kombination av all tre.
Citera
2014-05-27, 10:57
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest

Att svenskar givit så mycket makt åt en politik som gynnar sin egen målgrupp på invandrarnas bekostning är ju självklart provecerande för invandrarna. Detta uttrycker sig i framtida våldsbruk och vi hamnar i en ond cirkel.

SD:are är antigen bittra, kortsiktiga eller dumma; förmodligen en kombination av all tre.

Hur får du minska invandringen till "rasfördelande politik"? Är du dum?
Citera
2014-05-27, 11:01
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest

Du har ingen aning om vad du babblar om, dessutom har problem med stavningen.
Citera
2014-05-27, 11:14
Medlem
HasseBanans avatar
Kan man inte skilja på åsikt och person kan man inte klassas som en vuxen människa utan borde omyndigförklaras.
Citera
2014-05-27, 11:23
Medlem
Out-of-Steps avatar
Här har ni l lite flera som ni kan roa er med...
"Vi gillar olika" - Länk
"Vänsterpartiet" - Länk
"SSU" - Länk
Citera
2014-05-27, 11:27
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Här har ni l lite flera som ni kan roa er med...
"Vi gillar olika" - Länk
"Vänsterpartiet" - Länk
"SSU" - Länk

Hade inga ifrån V eller SU i alla fall, alltid något. Massa idioter i "Vi gillar olika".

Deprimerande med liknande länkar, man är verkligen omgiven av idioter.
Citera
2014-05-27, 11:39
Medlem
Anton171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tracemeifyoucan
Hur får du minska invandringen till "rasfördelande politik"? Är du dum?

Han är väl ännu en som inte har en aning om vad SD faktiskt står för. Det skulle vara roligt att se statistik på alla dessa SD-hatare om de faktiskt förstår vad SD:s politik innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in