Citat:
Ja, om man definierar bisexuell som att verkligen ha sex med bägge könen är det ju inte många. Jag föredrar i och för sig den definitionen, men just där använde jag den mer gängse definitionen dragen till sin spets: om du några (2-5?) gånger under ditt liv fantiserat om sex med ett annat kön än du brukar så är du åtminstone lite bisexuell.Din tro att alla är mer eller mindre bisexuella saknar vetenskapliga bevis. Studier har visat att (beroende på definition) är max 10% (som har sex med båda könen) eller mer (har fantasier om båda könen).
Men enligt ditt resonemang är homosexuella alltså bisexuella som har fobi mot personer av motsatt kön och heterosexuella är bisexuella personer som har fobi mot samma kön.
Alltså har alla människor en fobi? Urvattnar det inte fobibegreppet rätt rejält? Och hur förhåller det sig till den egentliga definitionen av fobi.
Jag fattar ändå inte hur bögen fobi mot kvinnor är sjuk medans straighta killens fobi mot män är frisk?
Du skriver att straighta killen har lättare att hitta sexpartners och därför inte har ohälsa.
Så om man är straight kille i ett område med få kvinnor, oljeplattform, Norrland, har man då en psykisk sjukdom eftersom fobin mot män hindrar en att ha sex med de tillgängliga männen?
Låter som en hemsnickrad idé om vad som är sjukdom och ohälsa.
Men enligt ditt resonemang är homosexuella alltså bisexuella som har fobi mot personer av motsatt kön och heterosexuella är bisexuella personer som har fobi mot samma kön.
Alltså har alla människor en fobi? Urvattnar det inte fobibegreppet rätt rejält? Och hur förhåller det sig till den egentliga definitionen av fobi.
Jag fattar ändå inte hur bögen fobi mot kvinnor är sjuk medans straighta killens fobi mot män är frisk?
Du skriver att straighta killen har lättare att hitta sexpartners och därför inte har ohälsa.
Så om man är straight kille i ett område med få kvinnor, oljeplattform, Norrland, har man då en psykisk sjukdom eftersom fobin mot män hindrar en att ha sex med de tillgängliga männen?
Låter som en hemsnickrad idé om vad som är sjukdom och ohälsa.
Men det beror på definitioner. Du definierade inte begreppet, så då tog jag mig friheter.
Jo, det skulle urvattna fobibegreppet, det var därför jag sa "en sorts". Naturligtvis skulle jag kunnat uttrycka mig annorlunda, men jag förväntade mig att du skulle åtminstone försöka förstå vad jag menade.
Den straighta killen har inte nödvändigtvis lättare att hitta sexuella partners. Däremot förhindrar hans motvilja mot att ha sex med andra män inte honom från att ha sex, eftersom kvinnor ofta finns att tillgå. Naturligtvis har homosexuella män ibland svårare att hitta sexuella partners eftersom det finns färre homosexuella män än det finns heterosexuella kvinnor. Mitt i Stockholm är detta kanske inget problem, men alla bor inte i HBQZTF-vänliga storstäder. Även detta förväntade jag mig att du skulle förstå självmant.
Jag ber om ursäkt för att jag överskattade din förmåga. Jag ska tänka på det i fortsättningen.
Hur som helst finns även homosexuella att tillgå för den homosexuelle. Så min egentliga poäng (vilken jag återigen trodde du skulle förstå) var att avsaknad av glädjeaspekten i sex (på grund av utebliven sex då) egentligen inte är ohälsa orsakad av tillståndet, utan snarare är avsaknaden orsakad av att man är helt normalt ful, osocial, osv. Det var alltså ett sidospår avsett att poängtera att ohälsan var en avsaknad (eller minskning) av fortplantande av de egna generna.
Nej, ditt exempel med en oljeplattform är helt irrelevant.