2014-05-26, 11:32
Medlem
tcfmogs avatar
Mikko Lehtonen åter i Skellefteå.

http://skellefteaaik.se/artikel/55488/
2014-05-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Mikko Lehtonen åter i Skellefteå.

http://skellefteaaik.se/artikel/55488/
Stort av er att värva en spelare som inte ens kan åka skridskor
2014-05-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Stort av er att värva en spelare som inte ens kan åka skridskor
Fel Mikko
https://www.youtube.com/watch?v=sgdiwVaPglc
2014-05-26, 12:13
Medlem
Man kan även fråga sig varför Jimmie ryktas till KHL i vissa media. Han har ju inte ens en KHL-klausul i kontraktet. Det är Möller och Alm vi med största sannolikhet tappar och Jocke och Bellemare det är frågetecken över.
2014-05-26, 12:29
Medlem
m4tt145s avatar
Det var som fan. Det måste väl dock betyda att det inte finns mycket hopp om Möller. Lindström tror jag inte ni behöver oroa er för, typisk spelare som inte passar på liten is.
2014-05-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det var som fan. Det måste väl dock betyda att det inte finns mycket hopp om Möller. Lindström tror jag inte ni behöver oroa er för, typisk spelare som inte passar på liten is.
Jo han är mest troligt förlorad men vi "ersätter" ju först och främst Holloway.

Angående Lindström har både han och Bellemare fått flertalet kontraktsförslag från NHL, dock inga envägs. Än.
2014-05-26, 13:51
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Jo han är mest troligt förlorad men vi "ersätter" ju först och främst Holloway.

Angående Lindström har både han och Bellemare fått flertalet kontraktsförslag från NHL, dock inga envägs. Än.
Att lindström inte får envägs kan jag förstå, men Bellemare borde ju verkligen kunna få envägs. Skulle ju kunna passa som tredjecenter i många NHL lag.
2014-05-26, 14:11
Medlem
m4tt145s avatar
Tror knappast något lag erbjuder envägs till Lindström om inte väldigt billigt.
2014-05-26, 15:22
Medlem
Helt ärligt förstår jag inte hur Bellemare skulle klara sig i NHL, Killen har talang, inget att snacka om.
Men alla som tittar på SHL och matcher med Skellefteå har väl märkt vid det här laget att Bellemare tittar alldeles för mycket på puck/ner i isen, Väldigt dålig på att kolla upp, En stor anledning till att han åker på dessa skador.

Men ja, han kanske hinner vänja av sig...

Att Lehtonen kommer tillbaka tycker jag är kul, Det hade jag inte väntat mig. Stannar Jocke så ska det bli kul att se om de hittar kemin igen, såg riktigt bra ut när de spelade samman sist!

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tror knappast något lag erbjuder envägs till Lindström om inte väldigt billigt.

I år skulle ju vara året det skulle kunna hända, då lönetaket kan höjas med upp till 7 miljoner $.

Men med alla stora UFA's, så tror jag chansen är liten.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Man kan även fråga sig varför Jimmie ryktas till KHL i vissa media. Han har ju inte ens en KHL-klausul i kontraktet. Det är Möller och Alm vi med största sannolikhet tappar och Jocke och Bellemare det är frågetecken över.

Jag har inte heller förstått detta, drar han någonstans så skulle jag ju tror att det är Detroit (Om han skulle bli erbjuden ett 1-vägs) för att få spela med brorsan, men KHL? Och speciellt inte till nästa säsong, för jag har hört som dig, att han inte har någon KHL-klausul.
Senast redigerad av Kyozoku 2014-05-26 kl. 15:37.
2014-05-26, 15:28
Medlem
Embas avatar
Allvarligt..

Nu är det förvisso flera toppnamn som förmodligen ryker.

Men, försök sätta ihop fyra kedjor (SAIK) utan att få ångest. Vilka får stå åt sidan?!
2014-05-26, 16:55
Medlem
Kommer Skellefteå värva Fredrik Warg också ifall Lindström stannar och återförena den kedjan?
2014-05-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Kommer Skellefteå värva Fredrik Warg också ifall Lindström stannar och återförena den kedjan?

känns inte så troligt, men man ska aldrig säga aldrig. får man han billigt så kanske, men har han fortfarande sjukt höga lönekrav så kommer han nog inte få kontrakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in