2014-05-26, 01:02
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Nån som vet när AB drar igång sin silly blogg? Står så mkt skit i den men saknar den ändå!

Exakt, det är charmen med sommaren att man läser ungefär 1072 rykten. Och den enbart om en spelare ungefär
2014-05-26, 09:36
Medlem
boba fetts avatar
Hatar Aftonbladet, och ändå scannar man den där jävla bloggen dagligen under silly.
2014-05-26, 10:41
Medlem
Viking-s avatar
Nu har The Guardian också gått ut och skrivit att Luiz kostade £50m och inte £40m

Di Marzio skriver att Rodriguez värderas av Wolfsburg till 15-20m (kunde inte se valutan, utgår från att han använder euro). Jag vet vem jag väljer mellan Rodriguez för 18m euro och Shaw för £30m.

Chelsea ryktas vara intresserade utav Lavezzi, varför har jag ingen aning om. PSG accepterar tydligen bud på £30m+ (så snällt av de).

Fyfan vad fantastiskt det vore om Chelsea plockar in Pogba som det ryktas om, som att plocka in en Yaya Toure med sina bästa år framför sig och 10-12 år kvar på topp. Då är det värt de £40-50m som han ryktas värderas till (vilken affär av Juve om det skulle ske).
Senast redigerad av Viking- 2014-05-26 kl. 10:44.
2014-05-26, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu har The Guardian också gått ut och skrivit att Luiz kostade £50m och inte £40m

Di Marzio skriver att Rodriguez värderas av Wolfsburg till 15-20m (kunde inte se valutan, utgår från att han använder euro). Jag vet vem jag väljer mellan Rodriguez för 18m euro och Shaw för £30m.

Chelsea ryktas vara intresserade utav Lavezzi, varför har jag ingen aning om. PSG accepterar tydligen bud på £30m+ (så snällt av de).

Fyfan vad fantastiskt det vore om Chelsea plockar in Pogba som det ryktas om, som att plocka in en Yaya Toure med sina bästa år framför sig och 10-12 år kvar på topp. Då är det värt de £40-50m som han ryktas värderas till (vilken affär av Juve om det skulle ske).

Har ju gjort bra matcher mot Chelsea i CL. Roman har väl imponerats.
2014-05-26, 11:26
Medlem
Shuyins avatar
PSG har alltså lyckats sno åt sig både Thiago Silva och nu David Luiz före Barcelona. Undra hur det känns egentligen. Ett uppköp för PSG jämfört med Alex dock. Så de ser redan bättre ut inför nästa säsong.

Intressant att Lampard tycks lämna. Chelsea bygger om.
2014-05-26, 12:15
Medlem
Citat:
Blir intressant att se om Juventus kan lyckas behålla både Pogba och Vidal till nästa säsong. Det rimliga är nog att högst en av de två säljs, då sannolikt Pogba om PSG eller Chelsea kommer med bud upp mot €70M som det ryktades om innan. Svårt att säga nej till sådana summor, särskilt när spelaren i fråga kom gratis mer eller mindre.
2014-05-26, 12:30
Medlem
Ojoj, Mauro Zárate klar för West Ham enligt Sky Sports. Tydligen har han gått och vunnit skytteligan i argentinska ligan.

Så här skrev jag om Zárate när han lämnade Lazio 2013-07-15:
Det var t.o.m så bisarrt att han fick skriva in en assist-klausul när han lånades ut till Inter bara för att de ville att han skulle spela mer osjälviskt. Ranieri sade något i stil med att han ville installera ett chip i Zárate huvud för att han skulle börja passa bollen.

För alla West Ham-fans hoppas jag att han har mognat. När han är som bäst (och spelar för laget) är det en riktigt bra spelare. Han är 27 år nu och har aldrig haft problem med skador, så det finns fortfarande en del att få ut där.
2014-05-26, 12:39
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Blir intressant att se om Juventus kan lyckas behålla både Pogba och Vidal till nästa säsong. Det rimliga är nog att högst en av de två säljs, då sannolikt Pogba om PSG eller Chelsea kommer med bud upp mot €70M som det ryktades om innan. Svårt att säga nej till sådana summor, särskilt när spelaren i fråga kom gratis mer eller mindre.
Jag undrar vart smärtgränsen för Chelsea ligger. Enligt mina kalkylationer (som är högst spekulativa) så kan Chelsea spendera uppemot £100m. Om vi utgår från att £32+ ~18m går på anfallare + vänsterback så har man drygt £50m kvar att spendera. Nog borde Pogba släppas för den summan? Det vore om PSG kommer in och insisterar på att betala £20m över Juventus värdering som det skulle bli lite svårare.

£50m är trots allt väldigt mycket pengar, spelare som Modric och Martinez har gått för mindre trots att de var högt värderade av sina klubbar.
2014-05-26, 13:02
Medlem
Citat:
Jag undrar vart smärtgränsen för Chelsea ligger. Enligt mina kalkylationer (som är högst spekulativa) så kan Chelsea spendera uppemot £100m. Om vi utgår från att £32+ ~18m går på anfallare + vänsterback så har man drygt £50m kvar att spendera. Nog borde Pogba släppas för den summan? Det vore om PSG kommer in och insisterar på att betala £20m över Juventus värdering som det skulle bli lite svårare.

£50m är trots allt väldigt mycket pengar, spelare som Modric och Martinez har gått för mindre trots att de var högt värderade av sina klubbar.
Rimligtvis borde det vara tillräckligt. Samtidigt har PSG tidigt satt ribban på fönstret då Luiz gick för £50M. Juventus kan nog argumentera för att de borde få betydligt mer för Pogba då, om man använder Luiz och hans försäljningsvärde som referens.

Det som också kanske ökar värdet ytterligare på Pogba i jämförelse med de namn du nämner är att han redan vid 20 års ålder är en av de absolut bästa spelarna i Juventus, som är det överlägset bästa laget, och egentligen hela ligan. Det i kombination med att det är just PSG som budar också kan dra upp priset rejält.
2014-05-26, 13:23
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Rimligtvis borde det vara tillräckligt. Samtidigt har PSG tidigt satt ribban på fönstret då Luiz gick för £50M. Juventus kan nog argumentera för att de borde få betydligt mer för Pogba då, om man använder Luiz och hans försäljningsvärde som referens.

Det som också kanske ökar värdet ytterligare på Pogba i jämförelse med de namn du nämner är att han redan vid 20 års ålder är en av de absolut bästa spelarna i Juventus, som är det överlägset bästa laget, och egentligen hela ligan. Det i kombination med att det är just PSG som budar också kan dra upp priset rejält.
Jag kan nog inte motsätta mig logiken i det. Jag undrar dock om det faktum att Pogba kom gratis kanske kan få Juventus att helt enkelt se på saken annorlunda.

Är det rimligt att PSG budar på Pogba? Visst skulle de flesta lagen vilja ha honom, men samtidigt sitter PSG redan på Motta, Cabaye, Rabiot, Matuidi och Verratti. Dessutom köpte de Luiz för £50m.
Känns som galenskap att lägga £70m på Pogba då.

Ba ryktas vara nära Besiktas.
Senast redigerad av Viking- 2014-05-26 kl. 13:25.
2014-05-26, 13:40
Medlem
Volands avatar
Citat:

Ba ryktas vara nära Besiktas.

Gött det. Hur vill du ställa upp anfallet? Costa/Lukaku/Bamford(Feruz?)
2014-05-26, 13:54
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voland
Gött det. Hur vill du ställa upp anfallet? Costa/Lukaku/Bamford(Feruz?)
Som du skriver. Costa, Lukaku och Bamford vore en stor uppgradering mot vad vi haft i tre säsonger nu. Bamford får dock acceptera att det inte blir så mycket speltid då, såvida han inte går och dundrar in mål efter mål.

Jag tror dock att en utav Ba eller Torres stannar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in