2014-05-25, 01:30
Medlem
CruZiFexs avatar
Jag har fått en knöl i min högra näsborre, eller jag har rättare sagt haft den där i cirka ett halvår men jag har inte orkat bry mig om det då jag trott att den kommer försvinna (trodde att det var typ som en finne i näsan) men jag har märkt på senare tid att jag har svårare att andas med den näsborren.
Håller jag för högra näsborren så andas jag normalt med vänstra, men när jag håller för vänstra så är det typ som att vara täppt fast det inte finns något snor.

Vad kan det vara? Vad ska jag göra?
Citera
2014-05-25, 01:45
Medlem
-defekt-s avatar
sök vård, troligtvis en inflammerad talgkörtel. Återgärd lokalbedövning litet snitt tar bort skiten, och två stygn.
Citera
2014-05-25, 01:50
Medlem
CruZiFexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
sök vård, troligtvis en inflammerad talgkörtel. Återgärd lokalbedövning litet snitt tar bort skiten, och två stygn.
Usch, har aldrig "opererat" eller sytt innan
Citera
2014-05-25, 02:51
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruZiFex
Jag har fått en knöl i min högra näsborre, eller jag har rättare sagt haft den där i cirka ett halvår men jag har inte orkat bry mig om det då jag trott att den kommer försvinna (trodde att det var typ som en finne i näsan) men jag har märkt på senare tid att jag har svårare att andas med den näsborren.
Håller jag för högra näsborren så andas jag normalt med vänstra, men när jag håller för vänstra så är det typ som att vara täppt fast det inte finns något snor.

Vad kan det vara? Vad ska jag göra?

Kan vara en polyp också, den fryser dom bort.
Citera
2014-05-25, 12:49
Medlem
ShogunAssasins avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-05-25, 17:01
Medlem
CruZiFexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahex
Kan vara en polyp också, den fryser dom bort.
Är en popyl ofarlig? Tänkte eftersom jag inte mått sämre sen första gången jag märkte den, förutom att jag andas sämre med borren och får näsblod ibland..
Citera
2014-05-25, 18:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruZiFex
Är en popyl ofarlig? Tänkte eftersom jag inte mått sämre sen första gången jag märkte den, förutom att jag andas sämre med borren och får näsblod ibland..

Polyp är vanligtvis inga bekymmer att ta hand om. Den kan frysas, eller opereras bort med lokalbedövning. Men jag rekommenderar dig starkt att omedelbart söka till din vårdcentral för påtitt. Obs Gå inte till akuten, detta är inget ärende för sjukhusakuten. Vårdcentralen remitterar dig vidare om det behövs. Men du bör kolla upp detta snarast.
Citera
2014-05-25, 20:59
Medlem
CruZiFexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Polyp är vanligtvis inga bekymmer att ta hand om. Den kan frysas, eller opereras bort med lokalbedövning. Men jag rekommenderar dig starkt att omedelbart söka till din vårdcentral för påtitt. Obs Gå inte till akuten, detta är inget ärende för sjukhusakuten. Vårdcentralen remitterar dig vidare om det behövs. Men du bör kolla upp detta snarast.

Okej, blev lite orolig nu
Men tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in