2014-05-25, 18:50
Medlem
Detta är mer en objektiv fundering till alla arbetsgivare. Jag har en vän som är dömd för ett "brott"

Han hade en relation när han var 15 men en tjej som var 13.5. De var tillsammans i ca 2 år. De hade givetvis sex under denna period. Några år senare efter de hade gjort slut kom detta fram till en utomstående som inte ansåg att det inte var okej att de haft sex så ungt och anmälde killen. Vilket gjorde att de hamnade i tingsrätten. De erkände givetvis. Killen fick domen "sexuellt utnyttjande av minderårig" i registret i 5 år. Straffet blev villkorlig dom utan samhällstjänst, eller skadestånd då det trotts allt var frivilligt men tjejen var under 15.

Killen idag har väl faktiskt inte haft några direkta problem att få jobb. Jobbat mkt inom butik, jobbar idag högre upp i en kedja och även deltid inom rättssäkerhet de senaste åren. Bra referenser. Har även stadig flickvän. Han har dock alltid i varje intervju erkänt vad har har i sitt register och visar även tingsrättens domslut. Generellt säger säger väl inte folk så mkt förutom de kan anse det var ungt när de började vilket även han inser idag samt att det är dumt.

Så frågorna är: Hur ser ni på denna individ? Skulle ni neka honom att jobba hos er?

Bara så alla vet så försvarar jag inte folk som är vuxna i högre ålder och ligger med minderåriga, pedofiler och annat trams. Utan endast att de var båda unga och dumma.
Senast redigerad av zebsun 2014-05-25 kl. 19:24.
Citera
2014-05-25, 18:56
Medlem
kinesarsles avatar
Det beror på vad du menar med frågan:

Skulle jag anställa honom om jag visste om att det här var de faktiska omständigheterna?
Ja, utan tvekan.

Skulle jag anställa honom om han berättar att det var så det var?
Mer tveksamt.
Citera
2014-05-25, 19:00
Medlem
Han har alltid kunnat bevisa att det var så. Han har alltid haft domstolens papper med sig där det kort och enkelt står att de båda hade en relation under 2 års tid. Men att de inte är lagligt med sex med någon under 15 år och han ska därför dömas.
Citera
2014-05-25, 19:08
Medlem
Jag hade anställt. Hade inte brytt mig ett piss faktiskt.
Citera
2014-05-25, 19:08
Medlem
Ingen normalt funtad människa ser det som ett brott båda var minderåriga oavsett vad som hände.
Citera
2014-05-25, 19:13
Medlem
Jag hoppas att han förstår att han är inte så oskyldig som han försöker få det att verka. skitsamma om hon var med på det, hon var 13år. tjejer i deras 20års ålder är så omogna va fan tror han att en tjej på 13år är Mogen nog att fatta ett sånt beslut, förlora oskulden om och om igen från 13års åldern, Så nej jag hade inte anställt honom, för att han utnyttjar små barn.
Citera
2014-05-25, 19:26
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Jag hoppas att han förstår att han är inte så oskyldig som han försöker få det att verka. skitsamma om hon var med på det, hon var 13år. tjejer i deras 20års ålder är så omogna va fan tror han att en tjej på 13år är Mogen nog att fatta ett sånt beslut, förlora oskulden om och om igen från 13års åldern, Så nej jag hade inte anställt honom, för att han utnyttjar små barn.
Så du säger att tjejer som är 20 är för omogna för att fatta ett sådant beslut, och det ska han förstå när han är 15?
Citera
2014-05-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Så du säger att tjejer som är 20 är för omogna för att fatta ett sådant beslut, och det ska han förstå när han är 15?

Nej, jag sa att tjejer I 20års åldern är omogna (oftast) och 13åringarna är dem som inte kan fatta dem besluten. Ja han borde ha fattat det eftersom han var 15 inte 12. en 15årig tjej hade knappast legat med en 13årig kille.
Citera
2014-05-25, 19:36
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Nej, jag sa att tjejer I 20års åldern är omogna (oftast) och 13åringarna är dem som inte kan fatta dem besluten. Ja han borde ha fattat det eftersom han var 15 inte 12. en 15årig tjej hade knappast legat med en 13årig kille.
Vilken planet är du född på?
Citera
2014-05-25, 19:40
Medlem
Citat:

Citat:
Vad vi kan ta hem från ditt inlägg är alltså:
• Tjejer kan fatta beslut kring vilka dem vill ha sex med först vid 20-årsåldern
• Tjejer kan fatta beslut kring vilka dem vill ha sex med först vid 15-årsåldern

Genialiskt!
Citera
2014-05-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Vad vi kan ta hem från ditt inlägg är alltså:
• Tjejer kan fatta beslut kring vilka dem vill ha sex med först vid 20-årsåldern
• Tjejer kan fatta beslut kring vilka dem vill ha sex med först vid 15-årsåldern

Genialiskt!

ehh du fattar noll. vem som helst över 13år kan förstå att en 13årig tjej är för omogen för att förstå det hära med att förlora oskulden vid sån tidig ålder, skiter man i det då har man uttnytjat den här 13åringen. om du tycker att det är okej att uttnytja en 13årig tjej så hoppas jag att ingen uttnytjar någon 13årig tjej från din närhet.

om du fortfarande inte fattar så gå släng dig i din toa stol du med.
Citera
2014-05-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Håller med? Det är ingen åsikt. Du har fel helt enkelt.

Jag har inte fel. vilken planet är du född i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in