2014-05-25, 17:09
Medlem
Valvantos avatar
Att det kommer bli så förbaskat svårt för United, att värva bra spelare, som många verkar tro köper jag inte. Man är fortfarande en av världens största klubbar och spelar i den näst bästa ligan i världen (den bästa enligt många). Lägg därtill en ny rutinerad coach som bevisligen vet hur man styr upp lag. Samt så kan man erbjuda en riktigt bra spelarlön. Ett år utan CL tror jag inte gör SÅ mycket som man försöker få det till.

Det lär bli en relativt stor rensning av truppen i sommar. Där spelare som Valencia, Young, Nani, Fellaini, Cleverley, Kagawa och Büttner är kandidater för att säljas.

Vi får väl se i sommar vem som får rätt helt enkelt.
Senast redigerad av Valvanto 2014-05-25 kl. 17:14.
2014-05-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Att det kommer bli så förbaskat svårt för United, att värva bra spelare, som många verkar tro köper jag inte. Man är fortfarande en av världens största klubbar och spelar i den näst bästa ligan i världen (den bästa enligt många). Lägg därtill en ny rutinerad coach som bevisligen vet hur man styr upp lag. Samt så kan man erbjuda en riktigt bra spelarlön. Ett år utan CL tror jag inte gör SÅ mycket som man försöker få det till.

Det lär bli en relativt stor rensning av truppen i sommar. Där spelare som Valencia, Young, Nani, Fellaini, Cleverley, Kagawa och Büttner är kandidater för att säljas.

Klart det kommer gå att köpa, men det blir intressant att se hur stor inverkan uteblivet CL-spel har.
2014-05-25, 19:53
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Klart det kommer gå att köpa, men det blir intressant att se hur stor inverkan uteblivet CL-spel har.

Man U kommer att få samma problem som Liverpool haft de senaste säsongerna med att locka spelare av yppersta klass till sitt lag. CL är en vattendelare utan dess like, de lag som inte spelar i CL göre sig knappast besvär på transfermarknaden om de inte har en enormt stor plånbok så de kan betala överpriser.
2014-05-25, 19:59
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du är dåligt påläst city har noll i banklån...ägaren investerar eget kapital, böter för att investera egna pengar i sitt företag?

Var har jag sagt det? Det handlar om löner och FFP, inga lån. Anledningen till att det verkar som att både Citeh och QPR får samma straff är att de har gjort samma regelbrott. Du känner till tabellen redan, i o m att Du är påläst - tydligen. Varför tjafsar Du om lån och tillskriver det till mig? Ta det lugnt vännen; släpp Dina jävla lån någon gång!
Senast redigerad av Sweeper80 2014-05-25 kl. 20:02.
2014-05-25, 20:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Man U kommer att få samma problem som Liverpool haft de senaste säsongerna med att locka spelare av yppersta klass till sitt lag. CL är en vattendelare utan dess like, de lag som inte spelar i CL göre sig knappast besvär på transfermarknaden om de inte har en enormt stor plånbok så de kan betala överpriser.
Tror faktiskt också att de kommer få problem med tanke på cl, visst United är en av världens största klubbar men efter en katastrof säsong som denna så blir det svårt att attrahera stora spelare, en fotbollsspelare vill vinna titlar, visst United kanske spelar cl nästa år men jag tror få spelare chansar och går till ett lag som kommer från en riktigt dålig säsong. Men de har ju pengar så de kanske kan locka att spelare med att andra storstjärnor också kommer ansluta sig till klubben. Skönt att Psg skiter i ffp, Uefa måste agera! Skribenten som håller på City några inlägg ovanför är ett troll och vill bara få reaktioner.
Hoppas Cavani lämnar psg och går till ett lag där han får komma till sin rätt, vilken klubb det kan vara har jag ingen aning om...
2014-05-25, 20:28
Medlem
Drömmer fortfarande om Zlatan till Real Madrid!
2014-05-25, 20:29
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magsnusarn
Drömmer fortfarande om Zlatan till Real Madrid!

Synd att det aldrig blev något med det förra sommaren, fast speciellt nära var det ju aldrig.
2014-05-25, 21:18
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Varför skulle CL-deltagande påverka övergångssummorns storlek? Eller du kanske syftar på nån sorts premie på lönerna?
2014-05-25, 21:42
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto

Värt att notera är ju också att man inte kommer behöva en lika stor trupp som CL spel skulle kräva. Personligen tror jag att ~3 startspelare (VB, DM och en winegr) skulle göra enorm skillnad. Troligen tillrkälig skillnad för att kunna vara med i top4.
2014-05-25, 23:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Värt att notera är ju också att man inte kommer behöva en lika stor trupp som CL spel skulle kräva. Personligen tror jag att ~3 startspelare (VB, DM och en winegr) skulle göra enorm skillnad. Troligen tillrkälig skillnad för att kunna vara med i top4.

Håller med. Som många andra United-fans tycker jag det är bra att vi slipper EL också. Dels är det under våran standard, dels kan vi fokusera enbart på PL som är betydligt viktigare.
2014-05-25, 23:51
Medlem
Gooodfellas avatar
Nån som vet när AB drar igång sin silly blogg? Står så mkt skit i den men saknar den ändå!
2014-05-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Nån som vet när AB drar igång sin silly blogg? Står så mkt skit i den men saknar den ändå!

Har för mig att den öppnas i veckan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in