2014-05-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Skjut alla som går i pension så är problemet löst.
Citat:
Den här tråden handlar om invandring. Övriga saker får du ta i en annan tråd.
Hur menar du nu? Är det bara invandrare som går i pension som du planerar att likvidera?

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SD lär inte få egen majoritet på länge..
SD kommer aldrig att få egen majoritet. Och det ska vi vara väldigt glada för. I ett land helt styrt av SD kommer inte ens sverigedemokrater vilja bo i.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-25 kl. 00:38.
Citera
2014-05-25, 00:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
["Tycker du att vi ska ha kvar ett generöst välfärdssamhälle"]

Nej. Målet när välfärdsstaten när den sattes upp var att eliminera bestående fattigdom permanent. Resultatet har blivit att den generationsmässiga fattigdomen och den långvariga arbetslösheten har ökat.

Citat:
Vi behöver invandringen för att täppa upp arbetsbrist och uteblivna skatteintäkter som kommer ur vår demografiska förändring.

Jag har inte riktigt hängt med på varför vi behöver invandringen enligt dig?

Är det något av följande:
  1. För att förstärka välfärdssamhället enligt dagens modell på både kort och lång sikt?
  2. För att möjliggöra ett välfärdssamhälle som bygger på fonderade medel?
Eller nåt helt annat?
Citera
2014-05-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag har inte riktigt hängt med på varför vi behöver invandringen enligt dig?

Är det något av följande:
  1. För att förstärka välfärdssamhället enligt dagens modell på både kort och lång sikt?
  2. För att möjliggöra ett välfärdssamhälle som bygger på fonderade medel?
Eller nåt helt annat?

Om vi nu ska ha en dum välfärdsstat som bara fördelar pengar till rika äldre från unga arbetande så är det bättre att den fungerar än att den inte fungerar. Att upplösa välfärdsstaten eller övergå till fonderade medel är en fråga jag gärna driver opinion i men troligtvis utan någon större framgång.

Just nu behövs invandringen för att täppa upp arbetsbrist och uteblivna skatteintäkter som kommer ur en demografisk förändring.

Sen är jag för invandringen för jag ser inte hur det tjänar varken Sverige, svenskar eller mänskligheten i stort att hindra folk som kommer hit för att jobba eller flyr undan någon form av misär, från att komma hit. Och inte bara det, man ska förfölja dem och fysiskt avlägsna dem från landet, enormt överdrivet svar på någonting som på inget vis skadar någon annan. Tycker att om man ska hindra det bör man ha något ganska bra skäl, men jag har aldrig stött på ett, bara en massa fördomar och okunskap (som florerar vilt på dessa forum).
Senast redigerad av Visf 2014-05-25 kl. 01:12.
Citera
2014-05-25, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Hur menar du nu? Är det bara invandrare som går i pension som du planerar att likvidera?
Läs tråden i sin helhet istället för att trolla.
Citera
2014-05-25, 01:33
Medlem
Citat:
Läs tråden i sin helhet istället för att trolla.

Om det är någon som trollar är det du, alternativt är du från vettet:

Citat:
Problemet är att folk lever allt längre. Skjut alla som går i pension så är problemet löst. Då behövs inte invandringen.
Citera
2014-05-25, 01:45
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Sen är jag för invandringen för jag ser inte hur det tjänar varken Sverige, svenskar eller mänskligheten i stort att hindra folk som kommer hit för att jobba eller flyr undan någon form av misär, från att komma hit. Och inte bara det, man ska förfölja dem och fysiskt avlägsna dem från landet, enormt överdrivet svar på någonting som på inget vis skadar någon annan. Tycker att om man ska hindra det bör man ha något ganska bra skäl, men jag har aldrig stött på ett, bara en massa fördomar och okunskap (som florerar vilt på dessa forum).

Känsloargument alltså.

Om du nu ska prutta ur dig en massa känsloargument så kanske du kan fundera på vad som händer med de yngre svenskarna i detta land när allt fokus hamnar på rasfrämlingarna?

Borde inte svenskar ha fler rättigheter än rasfrämlingar med tanke på att det är svenskarnas land?

Som tex detta: http://www.friatider.se/flyktingbarn-f-r-f-rtur-till-l-genheter-i-stockholms-innerstad
Citera
2014-05-25, 02:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Känsloargument alltså.

Om du nu ska prutta ur dig en massa känsloargument så kanske du kan fundera på vad som händer med de yngre svenskarna i detta land när allt fokus hamnar på rasfrämlingarna?

Borde inte svenskar ha fler rättigheter än rasfrämlingar med tanke på att det är svenskarnas land?

Som tex detta: http://www.friatider.se/flyktingbarn-f-r-f-rtur-till-l-genheter-i-stockholms-innerstad

Jag undrar lite vad dessa PK:ister tycker om svenska ambassader utomlands. Är det inte egentligen rasistiskt att svenska ambassader bara hjälper svenska medborgare. Borde de inte hjälpa alla egentligen? Det är så förbannat korkat tonläge just nu i Sverige så man vet inte riktigt vad man ska göra åt eländet... och ja det är enbart en massa jävla korkade känsloargument hela tiden.
Citera
2014-05-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Hela invandringen bygger på pyramidspelsliknande premisser. Ingen sund människa kan på allvar tro att vi är i skriande behov av befolkningsökning med skenande arbetslöshet. Europeisk arbetsinvandring är möjligtvis det enda som skulle kunna gå jämnt ut. Men dagens invandring kommer skjuta hela välfärdsmodellen i sank. Vart går smärtgränsen för att öka skattetrycket? Jag vill absolut inte betala högre skatt för att bekosta denna vansinniga politik som framför av åtta riksdagspartier.

Har man en tårta som skall räcka åt 12 personer blir det problem om det kommer 30 hungriga "gratulanter".
Citera
2014-05-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Hela invandringen bygger på pyramidspelsliknande premisser. Ingen sund människa kan på allvar tro att vi är i skriande behov av befolkningsökning med skenande arbetslöshet. Europeisk arbetsinvandring är möjligtvis det enda som skulle kunna gå jämnt ut. Men dagens invandring kommer skjuta hela välfärdsmodellen i sank. Vart går smärtgränsen för att öka skattetrycket? Jag vill absolut inte betala högre skatt för att bekosta denna vansinniga politik som framför av åtta riksdagspartier.

Har man en tårta som skall räcka åt 12 personer, blir det problem om det kommer 30 hungriga "gratulanter".
Citera
2014-05-25, 15:42
Bannlyst
Citat:
Om vi nu ska ha en dum välfärdsstat som bara fördelar pengar till rika äldre från unga arbetande så är det bättre att den fungerar än att den inte fungerar. Att upplösa välfärdsstaten eller övergå till fonderade medel är en fråga jag gärna driver opinion i men troligtvis utan någon större framgång.

Just nu behövs invandringen för att täppa upp arbetsbrist och uteblivna skatteintäkter som kommer ur en demografisk förändring.

Malmö kanske kan vara uppvaknandet? Det finns precis det folk du vill ha och samtidigt gör man miljardförluster. Jobbigt med debit och kredit.
Citera
2014-05-25, 16:08
Medlem
Citat:

1. Det vore ju bra om du var mer specifik i det avseendet. Vad är det som du vet som resten av landet inklusive PK missat?

2. Sveriges asyltraditioner har förstås gynnat Sverige väldigt mycket över tiden, detta särskilt med tanke på att maktshiften normalt sker med 30-90 års intervall. Vad gäller arbetskraft så är det ju klart att import av behövd arbetskraft och försvenskning av den aldrig varit något fel.

3. Det där är ju ett högerextremt högerextremistiskt svar på det hela. Inte särskilt smart eller ens välgrundat. I övrigt har de högerextrema rätt i att för koncentrerad och för stor/snabb invandring medför stabilitetsproblem, något som tom. Invandrarna själva och deras politiker håller med om, se Socialdemokraten Reepalu från Malmö tex.
Citera
2014-05-25, 16:49
Medlem
svenskar förökar sig inte lika mycket för att :

- de inte kan få enkla bostäder som invandrare får direkt
-svenskar måste fixa utbildning jobb och karriär först för att kunna köpa br eller hus.

invandrare får direkt bostad med förtur i köer och bidrag direkt så kan börja producera direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in