2014-05-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Fin tanke men tyvärr lovas det kors och tvärs utan tanke på att uppfylla löften, så man undrar om det verkligen kan kallas demokrati. Demobedrägeri är nog ett bättre namn på det som bedrivs.
3 av 4 löften hålls i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Hahahaha ... ja verkligen, för det är då Alliansen får ta emot det största beviset på människors missnöje mot de borgerligas ansvarslösa politik.

När Sverige ger en straffspark i röven på Reinfeldt, då har vi fått svaret. Helt rätt.
Nja, beror väl på vilka partier som går framåt. F!, S, MP och V är väl knappast för en mer restriktiv asylpolitik.
Citera
2014-05-24, 22:59
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Nja, beror väl på vilka partier som går framåt. F!, S, MP och V är väl knappast för en mer restriktiv asylpolitik.

S verkar väl dock vara intresserad av att skapa en linje 2 likt de gjorde med kärnkraften - något slags lagom mellanting mellan de sex övrigas fria invandring och SDs mer restriktiva hållning.
Citera
2014-05-24, 22:59
Medlem
Vikingablod76s avatar
Svar nej. Inte i det långa loppet i alla fall. Hade Sverige satsat ännu mer på föräldrastödet och barnbidraget mm så att den hårt arbetande svensken kunde vara hemma utan att förlora villan och bilen mm så hade vi fött fler barn. Invandrarna själva börjar föda färre barn när dom kommer till Sverige. Världens näst högsta skattetryck (ca70-75% av din inkomst försvinner i olika typer av skatter) gör också att vi måste jobba mycket mer och har varken tid eller råd med barn.

Så reglera asylinvandringen och speciellt anhöriginvandringen med minst 80% så har vi ca 100 miljarder över varje år som vi kan stimulera barnafödandet med.
Citera
2014-05-24, 23:09
Medlem
Citat:

Hahahaha ... ja verkligen, för det är då Alliansen får ta emot det största beviset på människors missnöje mot de borgerligas ansvarslösa politik

Citat:

När jag talar om de borgerligas ansvarslösa politik börjar du prata om asylpolitik. Nej du min vän. Så här är det. Alliansen har gjort bort sig på så många punkter att den här tråden inte räcker till.

Reinfeldt hade all chans i världen att reformera ett land i struktuell kris. Men som en blind dåre lyckades han inte ta tag i den möjligheten. Alliansen har förstört för borgerligheten decennier framåt.

Fredrik "Nuon" Reinfeldt kommer att bli ihågkommen som mannen med röven mellan öronen.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-24 kl. 23:12.
Citera
2014-05-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
En ökning av invånarantalet kostar. Det kostar i bostäder, poliser, brandkår, skolor, vårdcentraler, sjukhus, daghem, vägar, vatten, avlopp, etc. Om de som flyttar in inte omedelbart blir närande och nettobidragare till det offentliga så kostar befolkningsökning. Det går antagligen att räkna ut vilken lön de måste ha. Minst 35K i månaden kanske?

1. Det där är högst variabla kostnader. Tittar man på tex. Stockholm så är stora delar av staden redan planerad för en avsevärt mer utbyggd infrastruktur. Det innebär tex. att det finns massvis med villaområden som redan har vägar, vatten och avlopps kapacitet för stora 10 våningshus en massé, det är bara det att de planerade husen aldrig byggdes pga. världskrigen.

2. När det gäller saker som poliser, vårdcentraler, sjukhus och daghem så är det däremot som så att fler invånare innebär ett större behov. Däremot torde sådana behov (i dagens mening) kunna mötas även vid 50% arbetslöshet hos de tillkommande. Att bygga ut sådan verksamhet kan däremot bli väldigt kostsamt för skattebetalarna dvs. ifall man tex. säger 2 anställda per 6 barn istället för 2 anställda per 10 barn. Däremot är det ju som så att det inte blir riktigt dyrt förrän man slår i kapacitetstaket för existerande infrastruktur, i vårdsammanhang mängden besök som tex. KI eller sankt göran kan hantera totalt eller när häktet är så fullt att fler inte kan stoppas in. Polisstationer och vårdcentraler finns det dock gott om möjligheter till att bygga nytt så vad som sätter taket är egentligen enbart sjukvården och dess kostnader, åtminstone i Stockholmsregionen.
Citera
2014-05-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
S verkar väl dock vara intresserad av att skapa en linje 2 likt de gjorde med kärnkraften - något slags lagom mellanting mellan de sex övrigas fria invandring och SDs mer restriktiva hållning.
Ok. Det är mer än vad jag känner till. Hur det ska gå till utan egen majoritet förstår jag dock inte.

Citat:
När jag talar om de borgerligas ansvarslösa politik börjar du prata om asylpolitik. Nej du min vän. Så här är det. Alliansen har gjort bort sig på så många punkter att den här tråden inte räcker till.

Reinfeldt hade all chans i världen att reformera ett land i struktuell kris. Men som en blind dåre lyckades han inte ta tag i den möjligheten. Alliansen har förstört för borgerligheten decennier framåt.

Fredrik "Nuon" Reinfeldt kommer att bli ihågkommen som mannen med röven mellan öronen.
He he. Dina inlägg är så konstiga att det blir underhållande. Den här tråden handlar om invandring. Övriga saker får du ta i en annan tråd.
Senast redigerad av Kaymano 2014-05-24 kl. 23:34.
Citera
2014-05-24, 23:31
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Då måste vi dock ändra hur hela offentliga välfärdssystemet fungerar.

Tycker du att vi ska ha kvar ett generöst välfärdssamhälle där även de svaga får del av ett finmaskigt skyddsnät oavsett hur mycket pengar de har?
Citera
2014-05-24, 23:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Hur det ska gå till utan egen majoritet förstår jag dock inte.

SD lär inte få egen majoritet på länge.. Däremot har de min röst nu och i evighet framåt i demokratiskt syfte, efter att ha hört och sett vänsterpöbeln vid dagens torgmöten.

Varje person som tror på demokrati som system bör stödrösta på SD imorgon!
Citera
2014-05-24, 23:40
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag köpte ett blågult band som jag bär med stolthet:

http://www.arminius.se/rockslagsmarke-blagula-bandet.html

Vi i Sverige har ju nåt som heter familjeplanering men folk från MENA och Somalien m.m vet inte vad det är verkar det som.

Ändrade regler i flerbarnstillägget kanske ändrade på det något men vad vet jag?!
Citera
2014-05-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tycker du att vi ska ha kvar ett generöst välfärdssamhälle där även de svaga får del av ett finmaskigt skyddsnät oavsett hur mycket pengar de har?

Nej. Målet när välfärdsstaten när den sattes upp var att eliminera bestående fattigdom permanent. Resultatet har blivit att den generationsmässiga fattigdomen och den långvariga arbetslösheten har ökat.

Men har vi ett välfärdssamhälle och vill vi att det ska hålla på sikt, bör det byggas på fonderade medel. Man bör spara idag om man vill ha löften för imorgon, inte sadla nästa generation att tvingas betala in i ett system de inte röstat för.
Citera
2014-05-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SD lär inte få egen majoritet på länge.. Däremot har de min röst nu och i evighet framåt i demokratiskt syfte, efter att ha hört och sett vänsterpöbeln vid dagens torgmöten.

Varje person som tror på demokrati som system bör stödrösta på SD imorgon!
Extremvänsterns odemokratiska handlingar tjänar både V och SD på. Ökad polarisering ger dessa partier mer massmedialt utrymme. Folk som ogillar Alliansens asylpolitik kommer sannolikt inte bli mycket gladare när de rödgröna tar över rodret.
Citera
2014-05-25, 00:25
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ok. Det är mer än vad jag känner till. Hur det ska gå till utan egen majoritet förstår jag dock inte.

Om man kollar på Socialdemokraternas partiprogram om Arbetskraftsinvandring och Integration och mångfald är de ju något mer pragmatiska än de andra partierna. MP fria invandring är ju direkt motsatt till både miljö och människovård, V skyller på kapitalet och F! skyller på den vite mannens rasism. Någon lokalpolitiker (?) i Halmstad hade ju som förslag att börja expropriera fritidshus för att husera invandrare - om det fortsatt kommer in 100,000 personer/år utan att bostäder byggs lär politiken för en åtstramning av inflödet av människor stödjas långt mycket mer när expropriationen eventuellt sätter igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in