2013-12-31, 13:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Så särskilt mycket högre kvalité (Hur definierar man förresten kvalité i det här fallet? Öl kan vara av jävligt hög kvalité rent tekniskt, men smaklösa och urtråkiga) vet jag inte om det är på Kronenbourg, det är en vanlig ljus majslager utan utstickande smak som så många andra.

Kvalité kanske var fel ord, men jag tycker att den är god, lättdrucken och även ganska billig. Men mycket godare veteöl finns helt klart.
Citera
2013-12-31, 14:50
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tycker man att 14.50 är dyrt måste man vara bra snål. Dessutom är det kvalité och mycket godare än Sofiero, Mariestad och Falcon.

Jag sa inte att det var dyrt. Det var du som sa att det var billigt. Och det är det inte.
Citera
2013-12-31, 15:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kvalité kanske var fel ord, men jag tycker att den är god, lättdrucken och även ganska billig. Men mycket godare veteöl finns helt klart.
Jag menade den vanliga lagern, men veteölen är också okej tycker jag. Det finns dock, som du sa, bättre veteöl än Kronenbourg

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Jag sa inte att det var dyrt. Det var du som sa att det var billigt. Och det är det inte.
Kanske ska ta det där med "billigt" och "prisvärt" igen? 14,50 för en 33 cl öl är inte dyrt om man ser till summan pengar, men är en billig öl alltid prisvärd? Jag tycker att t.ex. en Sofiero Original 33cl för 8,40 är billigt, men definitivt inte värt ens den summan. Mohawk American Barle Wine kostar däremot 29,90 för en 33 cl och det tycker jag är riktigt prisvärt
Citera
2013-12-31, 23:42
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kanske ska ta det där med "billigt" och "prisvärt" igen? 14,50 för en 33 cl öl är inte dyrt om man ser till summan pengar, men är en billig öl alltid prisvärd? Jag tycker att t.ex. en Sofiero Original 33cl för 8,40 är billigt, men definitivt inte värt ens den summan. Mohawk American Barle Wine kostar däremot 29,90 för en 33 cl och det tycker jag är riktigt prisvärt

Du citerar och argumenterar mot fel person zepofan.
Citera
2014-01-01, 10:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Du citerar och argumenterar mot fel person zepofan.
Det var inte menat som en argumentation med dig. Mitt syfte var att försöka reda ut begreppen "billigt" och "prisvärt" och spann helt enkelt vidare på din argumentation med Punkliv.
Citera
2014-01-01, 22:34
Medlem
Bertil85s avatar
Ja TS; Kronenbourg är en god öl.
Citera
2014-01-01, 23:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Jag tycker att det är billigt och framför allt prisvärt. 14.50 är en liten summa.
Citera
2014-01-02, 14:43
Medlem
Gullegubbens avatar
Seize är lite bättre än vanliga Kro, men det är inte mycket sagt med det.
Citera
2014-01-15, 20:07
Medlem
EVGA-580s avatar
Det är min favorit öl! Mild och härlig smak!
Citera
2014-05-23, 18:43
Medlem
Jannebigplays avatar
MIn favoritöl. Drack den för första gången för någon månad sen. Är ingen stor öldrickare men nu när man har slutat med socker och sötslisk så har jag försökt att bli en ölmänniska. Denna öl är på god väg att ta mig dit!
Citera
2014-05-25, 12:41
Medlem
Vireks avatar
Nej den är vidrig, smakar som en blandning av veteöl och lager
Citera
2014-05-28, 23:48
Medlem
Autoziones avatar
Drack den på fat i en mysig kvarterskrog i gamla stan i Genève. Smakade mycket gott, kanske hade en del med stämningen att göra men en rekommendation måste ändå ges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in