Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
Kritiken kommer från rätt yrkesgrupp. Är det några som kör som idioter är det fan ni lastbilschaufförer. Hur ofta möter man inte en lastbil där chauffören sitter med benen på instrumentbrädan, eller kollar på laptopen, eller ligger och slickar baken på andras bilar, eller skiter i väjningsplikt/stopplikt för att dom inte ska behöva stanna sitt fordon? Kasta inte sten i glashus min lilla truckdriver.
Klart att man kan mötas två stycken där, men om nu någon blir sjuk å tappar medvetandet, hur går det då tror du på denna smala väg utan möjligheter att väja? Vet du vad som hänt i denna olucka? Nej du spyr ändå galla över alla andra.
Idiot

, personer med sådana problem med impulskontrollen ska inte köra på våra vägar och absolut inte i en lastbil.
Med detta vill jag inte ha sagt att det finns element som beter sig som du beskriver, men dra inte alla över en kam och framför allt inte i denna tråd när du inte vet vad som hänt.
säger bara det jag SER och UPPLEVER dagligen, ingen jävla hitte på historia det här...
och vet man att man är sjuk ska man inte köra , jävligt enkelt, har du hjärtfel ? skit i att köra bil. eftersom du uppenbarligen kan bli en missil rätt va det är, lyssna på doktorns ordination istället för att tänk "det går nog bra", läs på medicinen, "olämpligt att framföra tunga maskiner" kan ju översättas till bil med
jadu jag har INGEN medkänsla alls längre för olyckor i trafiken för folk beter sig så förbannat dumt hela tiden, det är att det inte omkommer fler som förvånar mig mest.
och ja nu råkar JAG köra lastbil, o visst fan är det så att de sitter skolflickor och annat pack bakom ratten i lastbilar med, folk som aldrig borde få framföra ett fordon. har ju heller inte påstått att de inte ställer till med nåt, de va liksom inräknade. men ja kan ju lista taxichaufförer/traktorer/kranförare/motorcyklister så har vi täckt alla som hittar på konstiga lösningar i hopp om att knipa nästa darwin award
tror du att det är den enda allvarliga händelsen på hela e18 denna dag, jag kan GARANTERA att det varit minst 4-5ggr till under dagen som det varit nära att samma sak skulle hända, jag behöver sätta mig och åka till örebro på e18 från enköping för att se minst 2 "näradöden" händelser, så jävla illa är det i trafiken idag
och till följd av det är man så förbannat trött, ja kan ju fan inte jobba ett normal pass utan att nån försöker torpedera mig. om det kom nån till ditt skrivbord varje dag o försökte döda dig skulle du bli lite upprörd med, om nån bara knallade in sköt 2 skott på måfå åt ditt håll. tänk nu att det skulle hända varje dag resten av din karriär, hur nervös skulle du va att du skulle bli träffad rätt va det är även fast du gör ditt bästa med att ducka