2014-05-25, 01:01
Medlem
mrmoonlightss avatar
Jag såg en intressant fördelning över mottagningen av asylansökningar på svt. Kodjos kval senaste avsnittet 30.00 minuter in i programmet. Om ni ser den stapel som ser ut som en skyskrapa så är det sverige. Det här talar man inte gärna högt om, det skulle bara sprida panik.

http://www.svt.se/kodjos-kval/
Citera
2014-05-25, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du kallar misshandlade, rånade, våldtagna och dräpta människor för "Svenssons besvär". Du borde skämmas... men du saknar förmodligen någon förmåga till det. De människor, som du offrar, har uppenbarligen inte något värde för dig.

Hur många våldtagna kvinnor anser du, att din invandringspolitik får kosta?

Det är enkel matematik. Om du tar hit en person som annars löper en 20% chans att bli dödad, och det innebär en 0.1 ‰ att han mördar någon här, så har du gjort en nettovinst. Om en person kan räddas från en misär som är 9/10, och det innebär ett besvär som är 2/10 för Svensson, så har du gjort en nettovinst. 'Svenskars' liv är inte mer värda än några andras. Alla är vi människor.
Citera
2014-05-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Det är enkel matematik. Om du tar hit en person som annars löper en 20% chans att bli dödad, och det innebär en 0.1 ‰ att han mördar någon här, så har du gjort en nettovinst. Om en person kan räddas från en misär som är 9/10, och det innebär ett besvär som är 2/10 för Svensson, så har du gjort en nettovinst. 'Svenskars' liv är inte mer värda än några andras. Alla är vi människor.

Om du avstår från dator, ipad och allt vad det heter och istället skänker dessa pengar så räddar du många liv. Gör du det? Alla är vi ju människor

Jag menar inte att du har fel, jag menar bara att du är en inkonsekvent hycklare.
Citera
2014-05-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomSnigel
Du vill ju utplåna alla folk och kulturer på jorden. Förväntar du dig ett tack för detta? Folkmord behöver inte innebära direkt mördande av individer utan det kan innebära ett systematiskt undergrävande av ett folks existens.

Du stirrar dig blind på vad du ser som nackdelar. Lyft blicken och se att fördelarna är större.
Citera
2014-05-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Om du avstår från dator, ipad och allt vad det heter och istället skänker dessa pengar så räddar du många liv. Gör du det? Alla är vi ju människor

Jag menar inte att du har fel, jag menar bara att du är en inkonsekvent hycklare.

Jag förstår att du uppfattar det som att jag predikar. Jag försöker bara besvara TS fråga om hur vi invandringsliberala tänker. Sen ledde det till en diskussion där jag har besvara vad andra har skrivit till mig. Jag erkänner alla gånger att jag är en hycklare. Jag gör mer än ingenting, men jag kunde självklart göra mer. Men jag tycker att det är fel tänkt att man måste göra allt eller inget.
Citera
2014-05-25, 01:20
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Du stirrar dig blind på vad du ser som nackdelar. Lyft blicken och se att fördelarna är större.
Fördelar med folkmord? Talat som en sann kommunist. Möjligtvis finns det fördelar för den internationella bankmaffian som vill söndra och härska när folk är splittrade, identitetslösa och försvarslösa men inte för vanligt folk.
Citera
2014-05-25, 01:26
Medlem
Citat:
Jag förstår att du uppfattar det som att jag predikar. Jag försöker bara besvara TS fråga om hur vi invandringsliberala tänker. Sen ledde det till en diskussion där jag har besvara vad andra har skrivit till mig. Jag erkänner alla gånger att jag är en hycklare. Jag gör mer än ingenting, men jag kunde självklart göra mer. Men jag tycker att det är fel tänkt att man måste göra allt eller inget.

Jag håller dels med. Dock utgår du från falska premisser. Dels finns det fler i nöd än vad Sverige kan hjälpa ens om vi var villiga att sänka vår egen levnadsstandard rejält, alltså är det inte bara en fråga om välvilja utan också om resursstyrning. Dels ljuger de flesta invandringsliberala om invandringen och mörkar just de negativa effekterna samt ljuger om vissa påstådda fördelar såsom påhittade positiva ekonomiska effekter.

Var för invandring men stå för det också. Ljug inte om vad det innebär. Var heller inte dumsnäll. Det är det enda jag bryr mig om.
Citera
2014-05-25, 01:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Allt verkar kretsa kring DIG... har de människor, som du offrar... de som blir misshandlade, rånade, våldtagna och dräpta genom din försorg... har de gjort någon "nettovinst"?

Du svarade inte på: Hur många våldtagna kvinnor anser du, att din invandringspolitik får kosta?
Citera
2014-05-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomSnigel
Fördelar med folkmord? Talat som en sann kommunist. Möjligtvis finns det fördelar för den internationella bankmaffian som vill söndra och härska att folk är splittrade, identitetslösa och försvarslösa men inte för vanligt folk.

Splittrade är ju vad vi är nu. Svenskar, ryssar, ukrainare och allt vad det heter. Varför skulle det du upplever som svensk kultur vara överlägsen? Tror du att det kan ha att göra med att du föddes här som du tycker det? Vilken kultur tror du att du hade tyckt varit bäst om du var uppvuxen i Saudiarabien?
Citera
2014-05-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Jag håller dels med. Dock utgår du från falska premisser. Dels finns det fler i nöd än vad Sverige kan hjälpa ens om vi var villiga att sänka vår egen levnadsstandard rejält, alltså är det inte bara en fråga om välvilja utan också om resursstyrning. Dels ljuger de flesta invandringsliberala om invandringen och mörkar just de negativa effekterna samt ljuger om vissa påstådda fördelar såsom påhittade positiva ekonomiska effekter.

Var för invandring men stå för det också. Ljug inte om vad det innebär. Var heller inte dumsnäll. Det är det enda jag bryr mig om.

Jag har inte ljugit i den här tråden. Skrev i mitt första inlägg att jag personligen förstår att invandringen är negativ för Sveriges ekonomi i varje fall på kort sikt. På lång sikt vet jag inte eftersom jag inte är ekonom.
Citera
2014-05-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Allt verkar kretsa kring DIG... har de människor, som du offrar... de som blir misshandlade, rånade, våldtagna och dräpta genom din försorg... har de gjort någon "nettovinst"?

Du svarade inte på: Hur många våldtagna kvinnor anser du, att din invandringspolitik får kosta?

Om en två färre våldtäkter sker i Syrien och en mer våldtäckt sker här är det färre våldtäkter totalt. Om sju miljoner färre våldtäkter sker i Syrien och sex och en halv miljoner fler våldtäkter sker här är det också färre våldtäkter totalt. Så länge utbytet är gynnsamt ur ett helhetsperspektiv så trycker jag på knappen. Frågan jag ställer till dig är, hur många syriska barns liv är din Thailandsemester värd? 3? 4?
Citera
2014-05-25, 01:53
Medlem
Citat:
Jag har inte ljugit i den här tråden. Skrev i mitt första inlägg att jag personligen förstår att invandringen är negativ för Sveriges ekonomi i varje fall på kort sikt. På lång sikt vet jag inte eftersom jag inte är ekonom.

Jag talade inte om dig specifikt utan mer hur olika åsiktseliter framstället det hela. Mina invändningar kvarstår. En invandrad somalier kostar ca 8miljoner kronor för norska staten. Hur många fattiga kan man hjälpa i tredje världen för 8 miljoner tror du? Eftersom du hänvisade till utilitaristiska motiv som skäl varför invandringen är bra så antar jag att du därmed nu upphör att vara invandringsliberal och istället uppmanar till ökat bistånd. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in