2014-05-24, 22:23
  #78493
Medlem
yoloitss avatar
Ett större fel i fup är ju det s kom fram om spaningen. Att MS skrivit fel på datumen i protokollet och det borde vara högre röster om det, än vad det är om man ser på de småfel ni radar upp och låtsas analysera ner i atomer. Det felet gjorde att Stort sett hela kjs alibi försvann. Det är ett märkligt fel då MS var spaningsledare. Hur är det möjligt i och med att allt är datoriserat bu för tiden. Den tanken gnager lite faktiskt.
Citera
2014-05-24, 22:38
  #78494
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spelar du okunnig eller är du det på riktigt?

De föremål som har varit i kontakt med VB döda kropp kan ha varit besudlade med likdoft, och om ett eller flera sådana föremål har varit i kontakt med bagageutrymmet så kan det vara en förklaring till att likdoft markerades av Uno i KJ bil, vad är det du inte förstår?

Uno har INTE markerat att det har legat ett lik i bilen, enbart att likdoft finns i bilen.

EDIT;VB lik kan ha legat i KJ bil, fullt möjligt. Om fler lik har legat i bilen vet vi inte, men det är också fullt möjligt.
Läs, tänk efter, se helheten utifrån det lilla jag skrivit, försök banka in vad jag menar, vad vi menar är ju samma sak. Men det ska inte behövas långa avhandlingar för en sån grej. Så nu får ni köra drevet m nån annan. Jag hoppar av. Orka inte dravvla om små skitsaker!
Citera
2014-05-24, 22:43
  #78495
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja det säger väl sig själv Blod från lik doftar lik. Lik är samma som dött kött och blod. Orka!
Nej, lik och blod är inte detsamma. Om det har legat ett lik i trunken så faller sannolikt planteringsteorin, men om det är blod så finns den kvar.
Citera
2014-05-24, 22:46
  #78496
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Läs, tänk efter, se helheten utifrån det lilla jag skrivit, försök banka in vad jag menar, vad vi menar är ju samma sak. Men det ska inte behövas långa avhandlingar för en sån grej. Så nu får ni köra drevet m nån annan. Jag hoppar av. Orka inte dravvla om små skitsaker!


Det är viktigt att vara tydlig med vad man menar, och det är inte en liten skitsak att påstå att Uno markerade att ett lik har legat i KJ bil, det är ett falskt påstående och förtjänar att förtydligas.
Citera
2014-05-24, 22:54
  #78497
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är viktigt att vara tydlig med vad man menar, och det är inte en liten skitsak att påstå att Uno markerade att ett lik har legat i KJ bil, det är ett falskt påstående och förtjänar att förtydligas.

Uno har markerat att VB:s döda kropp/delar av har legat i KJ:s bagageutrymme
Citera
2014-05-24, 22:59
  #78498
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Uno har markerat att VB:s döda kropp/delar av har legat i KJ:s bagageutrymme

Nej, Uno är inte en ID-sökhund. Han vet inte vilket lik som har legat i bilen, kan inte ens avgöra om ett lik har legat i bilen. Uno markerar doft av död människa, ingenting mer än det.
Citera
2014-05-24, 23:01
  #78499
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, Uno är inte en ID-sökhund. Han vet inte vilket lik som har legat i bilen, kan inte ens avgöra om ett lik har legat i bilen. Uno markerar doft av död människa, ingenting mer än det.

Uno har markerat att VB:s döda kropp/delar av har legat i KJ:s bagageutrymme...och det vet du
Citera
2014-05-24, 23:17
  #78500
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ett större fel i fup är ju det s kom fram om spaningen. Att MS skrivit fel på datumen i protokollet och det borde vara högre röster om det, än vad det är om man ser på de småfel ni radar upp och låtsas analysera ner i atomer. Det felet gjorde att Stort sett hela kjs alibi försvann. Det är ett märkligt fel då MS var spaningsledare. Hur är det möjligt i och med att allt är datoriserat bu för tiden. Den tanken gnager lite faktiskt.

Ja enklast hade nog varit om polisen bara fäste någon typ av spårningssändare på fam Johanssons bilar så hade dom vetat på ett ungefär vart hela familjen befunnit sig vid aktuell tid.
Vem vet, det kanske dom gjorde också...
Är det lagligt att göra det under spaning?
Citera
2014-05-24, 23:19
  #78501
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är viktigt att vara tydlig med vad man menar, och det är inte en liten skitsak att påstå att Uno markerade att ett lik har legat i KJ bil, det är ett falskt påstående och förtjänar att förtydligas.
Lustigt. HR och TR har godtagit det som bevis men inte ni.
Citera
2014-05-24, 23:21
  #78502
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Lustigt. HR och TR har godtagit det som bevis men inte ni.

Vi kanske är mer insatta i fallet än TR och HR
Citera
2014-05-24, 23:26
  #78503
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Lustigt. HR och TR har godtagit det som bevis men inte ni.

Frågan handlar inte om det. Påståendet om att Uno har markerat att ett lik har legat i bilen är direkt felaktigt, den slutsatsen kan inte dras utav markeringen.
Citera
2014-05-24, 23:28
  #78504
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan handlar inte om det. Påståendet om att Uno har markerat att ett lik har legat i bilen är direkt felaktigt, den slutsatsen kan inte dras utav markeringen.

Joho du, det kan det visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in