2014-05-24, 18:40
Medlem
Alltså, jag är i ärlighetens namn intresserad av att någon vänsteranhängare förklarar varför det jag skrev i mitt första inlägg (och det som Termosin har skrivit) är fel och varför det är bättre för oss som individer och sverige som nation att sympatisera med vänstern istället för SD i denna fråga.
Citera
2014-05-24, 18:47
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma-2
Som jag förstått det så förespråkar vänstern en ännu öppnare invandringspolitik än dagens. Deras argument är att vi måste visa sympati för fattiga, dela med oss av vår välfärd, alla ska hänga med osv. Men vem ska stå för notan? Hur ska sverige som nation försörja alla dessa flyktingar, tiggare och bidragstagare? Som utvecklingen har gått så kommer sverige vara ett ghetto inom en inte alltför avlägsen framtid där kriminalitet, fattigdom och "tuffa tag" blir en del av de flestas vardag, till slut även för de som idag bor i fina villaområden.

Du har som alla svenskar fått en allvarligt störd fostran. Överväg inte ens att rösta rött.

Citat:
Ett tag var jag intresserad av att jobba i australien och efter att ha läst runt så kunde jag konstatera att de, till skillnad från sverige, är endast intresserade av att ta emot unga och välutbildade människor som kunde bidra till landets välstånd under en lång tid. En mycket kontrollerad invandringspolitik med andra ord där landets bästa står i centrum.

Ovanstående är intressant, ty från vänsterhåll kan det ofta låta att australiensare är fruktansvärda människor eftersom de utrotade urinvånarna på kontinenten för att sedan stjäla deras land bla bla bla. Efter denna kritik brukar vänstermänniskor inte dra sig för att slå ner på dessa ättlingar till britter och irer genom att påpeka att de minsann var degenererade straffångar.

Låt oss undersöka saken närmare:
  • Pga din socioekonomiska status tvingas du begå brott, exempelvis stjäla mat.
  • Borgarsvinen skiljer dig från din familj och tvångsförflyttar dig till andra sidan jorden. Resan är värre än den negerslavarna tvingades uthärda.
  • Du avtjänar ett straff under helvetiska omständigheter.
  • Ditt minne smutsas ner av de som säger sig företräda proletariatet. Du får klä skott för folkmord och landstöld.

Citat:
Så, har jag missförstått något eller är det helt enkelt sverigedemokraterna man ska rösta på?

Vad du än gör, rösta så konservativt du kommer åt.
Citera
2014-05-24, 18:54
Medlem
KjellSorterings avatar
Eftersom jag vill se en svenskare framtid är jag för en öppnare flyktingmottagande. Dock måste hela systemet reformers ordentligt först med stora byggprojekt i centralorterna. Tills dess kan de bo i avbefolkningskommuner.

Skulle gärna se att varje svenska familj blir fadder till en flyktingfamilj också. Spridandet av svenska värden är av yttersta vikt. Något måste finnas kvar om 10.000 år. Stänger vi våra gränser nu är det 100% kört. Denna insikt har gjort mig invandrar positiv.

Nåväl - vänstern tänker inte så långt som jag. De tänker på att hjälpa enskilda individer. Vilket är en god tanke. Vi kan inte hjälpa alla men vi kan hjälpa många. Då är det vår plikt som medmänniskor att göra just detta. Att vi samtidigt utövar kulturimperialism kommer på köpet.
Citera
2014-05-24, 18:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Som jag förstått det så förespråkar vänstern en ännu öppnare invandringspolitik än dagens. Deras argument är att vi måste visa sympati för fattiga, dela med oss av vår välfärd, alla ska hänga med osv. Men vem ska stå för notan? Hur ska sverige som nation försörja alla dessa flyktingar, tiggare och bidragstagare? Som utvecklingen har gått så kommer sverige vara ett ghetto inom en inte alltför avlägsen framtid där kriminalitet, fattigdom och "tuffa tag" blir en del av de flestas vardag, till slut även för de som idag bor i fina villaområden.

Vänstern betraktar svenskarna som en slags trälbefolkning, som ska tvingas stå för notan.

Citat:
Så, har jag missförstått något eller är det helt enkelt sverigedemokraterna man ska rösta på?

Nej, du har inte missförstått... man är helt väck, om man i dagsläget röstar på något annat än SD.
Citera
2014-05-24, 19:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Eftersom jag vill se en svenskare framtid är jag för en öppnare flyktingmottagande. Dock måste hela systemet reformers ordentligt först med stora byggprojekt i centralorterna. Tills dess kan de bo i avbefolkningskommuner.

Skulle gärna se att varje svenska familj blir fadder till en flyktingfamilj också. Spridandet av svenska värden är av yttersta vikt. Något måste finnas kvar om 10.000 år. Stänger vi våra gränser nu är det 100% kört. Denna insikt har gjort mig invandrar positiv.

Nåväl - vänstern tänker inte så långt som jag. De tänker på att hjälpa enskilda individer. Vilket är en god tanke. Vi kan inte hjälpa alla men vi kan hjälpa många. Då är det vår plikt som medmänniskor att göra just detta. Att vi samtidigt utövar kulturimperialism kommer på köpet.

USCH... vilken orgie i hybris och självgodhet.
Citera
2014-05-24, 19:02
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
USCH... vilken orgie i hybris och självgodhet.

Visst är det självgott, älskar Sverige. Jag har under mina resor kommit till slutsatsen att Sverige är en av världens absolut bästa land. Kanske för att jag växt upp här spelar en viss roll till det också.. Men, framtiden blir bättre om den blir mer svensk. Det är min fasta övertygelse och jag kommer aktivt arbeta för att så ska bli fallet.
Citera
2014-05-24, 19:04
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Är detta verkligen det bästa du kunde komma med? Jag har inga skyhöga förväntingar men jag hade hoppats på en högre nivå än så...

Är det inte så det förhåller sig då? Är det inte på de grunder som SD fått sin sympatier? Är du inte en ung, svensk, outbildad, arg man?

EDIT: Om du är en "man" kanske går att diskutera ...
Citera
2014-05-24, 19:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Visst är det självgott, älskar Sverige. Jag har under mina resor kommit till slutsatsen att Sverige är en av världens absolut bästa land. Kanske för att jag växt upp här spelar en viss roll till det också.. Men, framtiden blir bättre om den blir mer svensk. Det är min fasta övertygelse och jag kommer aktivt arbeta för att så ska bli fallet.

Det är en slags självgodhetens kvintessens att du tror, att din hybris skulle vara beundransvärd.

Du kanske delar miljöpartiets ambition, att förvandla Sverige till "romernas nya hemland"? Det finns i runda slängar 10 miljoner romer (enl. somliga beräkningar upp mot 17 miljoner romer) som kan importeras till Sverige. Varje svensk kan (oberoende av ålder) på så sätt bli fadder till (mnst) 1 rom...
Citera
2014-05-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det inte så det förhåller sig då? Är det inte på de grunder som SD fått sin sympatier? Är du inte en ung, svensk, outbildad, arg man?

EDIT: Om du är en "man" kanske går att diskutera ...
När man inte klarar av att bemöta en sakfråga kan man alltid ta till personangrepp och hoppas på att diskussionen spårar ur. Om du inte kan bidra med något annat så ber jag dig att lämna tråden. Jag har redan gett dig en extra chans att skriva något seriöst.
Senast redigerad av tma-2 2014-05-24 kl. 19:15.
Citera
2014-05-24, 19:20
Medlem
Citat:

Inte så dum tanke, under förutsättning att de som förespråkar en ökad välgörenhetsinvandring ska ta ansvar för den genom att ha en inneboende familj. Det skulle vara en fantastisk integration och omhändertagande.
Citera
2014-05-24, 19:20
Moderator
Carlboms avatar
[quote=knasen79]Är det inte så det förhåller sig då? Är det inte på de grunder som SD fått sin sympatier? Är du inte en ung, svensk, outbildad, arg man?

EDIT: Om du är en
Citera
2014-05-24, 19:22
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Dina sakargument håller ju inte eftersom du far med osanningar som grund för dem. Kan du visa att Australien inte har en generös flyktingpolitik?

Han skrev väl att de hade en annorlunda flyktingpolitik? Den kan ändå vara generös även om man väljer lite bättre vilka som får komma in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in