2014-05-13, 23:20
Medlem
c0nfuseds avatar
Gjorde även ett försök med tasmanian purple, det vartroligtvis för kallt när jag sådde dessa, ingen har tagit sig, eller ens visat sig.
Citera
2014-05-16, 16:36
Medlem
Asså S-E-R-I-Ö-S-T!!!! m
Är folk efterblivna???? Tusen personer har redan skrivit att Alla GIGANT sorter funkar inte. Slösa inte energi på det. Det mesta pion sorterna som sälj i Sverige e modifierade. Hallå???? Vad e problemet??

Det som funkar BÄST är alla sorter från Afghanistan och Iran. Innan massa jävla fanatiska muslimer funkade upp Iran hette det Persien. Ett mäktigt land med stabil ekonomi och främst inom medicin, teknik, infrastruktur mm mm. Fortfarande kan huvudstaden jämföras med många västerlänska städer och lite till, ganska mkt till kanske med en historia på över 5000 år och byggnader från antiken som blandas med skyskrapor, sexfiliga motorvägar och mobilmaster.

Hahaha... Ledsen å bumpa tråden, men många jämför Iran med Irak å Afghanistan etc... Men där har man fel! Hur som haver så är det e från detta mäktiga land världens främsta opium kommer ifrån. Även Afghanistan tillverkar bland det bästa. Så köp frön från dessa länder. Det finns en säljare på eBay som köper frön direkt från Iran, Afghanistan, andra länder som har tunga opium kulturer och som tillverkar fett opium är Turkiet, Kina, Burma, Thailand mfl. Hon har frön från alla dessa länder. Persian star, persian white, persian blue, Izmir afghan poppy, afghan Kandahar poppy, och Bush poppy är så potenta så te från en kapsel eller ett par bloss fuckar upp en rejält. Du kalvar genom natten. Va försiktiga. Överdos är dödligt. Ej som med cannabis. Alla dessa är Sen så har vi sån jävla tur att vi bor i Sverige. Hade vi bott längre söder och haft kortare dagar så hade det varit försent å så frön. Men nu så har vi långa dagar in i oktober nästan. Men skynda å sätt. Jag hade inte sått ngt om ca 7-14 dagar. Och då är det på gränsen.

Här e länken till hon med fröna. Dels hennes hemsida som beskriver sorterna närmare, dels hennes eBay shop. På vissa sorter har hon skrivit "STRICTLY ORNAMENTAL!!!" alltså att det endast får användas för trädgårdssyfte, prydnad, man får inte så för å göra opium. Medan på hemsidan så skriver hon om blommans medicinska fördelar. Lycka till.

LÄNK eBay.
http://www.ebay.com/sch/kykeon-plants/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

Hemsida.
kykeonplants.blogspot.se

MG
Citera
2014-05-16, 18:10
Medlem
Yohomies avatar
Har haft gigantsorter som varit riktigt potenta. Så det finns ju.

Har kört på frön från Izmir i många år nu och är riktigt nöjd!

Fått tag i lite turkiska sorter i år, ska bli intressant då jag tycker att kapslarna verkar vara riktigt fräscha!
Citera
2014-05-17, 10:33
Medlem
Om en kompis från UK beställer tazzies och hen & chicks från ebay och skickar dom till mig, hur är det med tullen då tror ni?
För det är väl lagligt att odla vallmo, sålänge man inte förbrukar/tar ut opiaterna, eller har jag fel?
Citera
2014-05-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Om en kompis från UK beställer tazzies och hen & chicks från ebay och skickar dom till mig, hur är det med tullen då tror ni?
För det är väl lagligt att odla vallmo, sålänge man inte förbrukar/tar ut opiaterna, eller har jag fel?
Ja, mycket riktigt. Vallmo är lagligt att odla. Således måste man också få köpa frön.
Citera
2014-05-17, 14:06
Medlem
Kanon!
Citera
2014-05-21, 17:08
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Nästa natt drömde jag återigen...

Så, när du är klar med dina blomsterarrangemang av torkade växter, så kanske du har lite vallmokapslar över?
Ja, du vet 10 vallmokapslar med skaft som piffar till det hela

Släng dem för alldel inte, utan spara ca 10 cm av skaftet också.
1.Börja med att öppna kapslarna och häll ut fröna, spara dem på ett fat.

2.Bryt av skaften och spara dem också. Kolla så att det inte är något mögel inuti någon kapsel. pulverisera kapslarna, helst med en elektrisk kaffekvarn, men idogt handarbete med en mortel borde också gå fint.
Tänk på att ju finare pulver= Desto bättre te.

3.Koka upp 2-3 dl. vatten i en kastrull, tag av det från plattan och häll i ditt puver i vattnet. Låt dra minst 10 min. upp till 30 min.

4.Sila av och SPARA tesilen med silet i, det räcker till en omgång till om du tar hälften av vattenmängden den andra gången.
Man skall vara ekonomisk dessa dagar

5.Nu har du te, och för att plussa på lite "zing" i det hela, så pressa i lite citron i din kopp. Honung är en bra ide, Teét har en bitter / äcklig smak.

6. Njut, börja bara med en liten kopp och känn dig för....

Tack! Har alltid velat testa detta. Men två frågor bara, hur lång tid tar det att torka växterna? Hur många kapslar ska man använda per 250ml om man bara är ute efter ett välmående och inte bli så hög att man flummar (förstår att plantans potens spelar roll, men misstänker att jag inte har en så potent), har aldrig prövat opiater innan och väger knappt 70 pannor. Vet att det står 10 i texten ovan men jag vet inte om det kanske är anpassat efter en viss potens och en viss tolerans.
Citera
2014-05-22, 23:55
Medlem
Tycker redan du fått svar på punkt 6.

Mina är redan ca 3dm på höjden så blomning redan i mitten av juni räknar jag med.
Citera
2014-05-23, 12:30
Medlem
Hur tycker ni att det går att odla på balkongen? tänka skicka några bilder på hur mitt ser ut, behöver gärna tips på vad jag kan göra bättre.

Fick en leverans med

Danska flaggan
Lilac Pompom
Flemish Antique
White cloud

Vet det börjar bli sent att plantera men tänkte göra det å hoppas på det bästa
Citera
2014-05-23, 12:55
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte9
Hur tycker ni att det går att odla på balkongen? tänka skicka några bilder på hur mitt ser ut, behöver gärna tips på vad jag kan göra bättre.
Ja, lägg gärna upp en bild.
Citera
2014-05-24, 18:09
Medlem
vad är felet om när dom är ca 3-6cm höga å vissa "lägger" sig ?

för lite vind?
för mkt sol,värme,vatten?

snabba svar uppskattas!

mvh
Citera
2014-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte9
vad är felet om när dom är ca 3-6cm höga å vissa "lägger" sig ?

för lite vind?
för mkt sol,värme,vatten?

snabba svar uppskattas!

mvh

Det är väldigt vanligt att dom lägger sig och sedan fortsätter växa normalt. Dom har väldigt klen stam när dom är små men den brukar växa ifatt när de är ca 10-15cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in