Citat:
Ursprungligen postat av
maszio
Invandringen i Sverige behövs delvis på att svenskarna inte förökar sig, om man till exempel kollar på hur många invånare Sverige har jämfört med hur många bostäder som finns så kan man se detta. Det finns ungefär 4 miljoner bostäder i Sverige och nästan 10 miljoner invånare, detta visar att det i genomsnitt bor 2,5 personer i ett hushåll och det inte speciellt mycket om man jämför med andra länder. Sen så tycker jag att invandringen behövs för att kulturen ska utvecklas/förändras, hur skulle Sverige egentligen ha sett ut idag om det inte hade kommit invandrare hit för många år sedan? Vi skulle förmodligen fortfarande jobba inom jordbruket och vår välfärd skulle inte ens vara hälften så bra. Glöm heller inte när en fjärdedel av Sveriges befolkning utvandrade till Usa och togs emot utan problem.
Det är märkligt att länder som Island, Finland, Sydkorea, Japan inte har exploderat av alla de problem som en homogen befolknings ställer till med. Hur lyckades t.ex Japan ta in hela den västerländska teknologin och vetenskapen utan att ta in miljontals västerlänningar?
Svenskar kom till USA med löfte om land, att försörja sig själva men samtidigt inga bidrag. En bidragande orsak till utflyttningen var ju en ohejdad befolkningsökning som gjorde det svårt att ärva tillräckligt med odlingsbar mark i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
KonradMorgan
Dessa människor vill att Sverige slutar som japan. En stagnerande ekonomi med en åldrande befolkning som hatar invandrare.
Stagnerad ekonomi? Japans BNP ökar svagt samtidigt som befolkningen minskar = BNP/capita höjs, vilket är det enda måttet på ett lands ekonomiska status. Personligen har jag hittills aldrig träffat en otrevlig japan, men jag förstår och respekterar samtidigt deras vilja att förbli vad de är.