2014-05-23, 17:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Hur är man då vuxen. Du säger återigen vad manlighet inte är. Manlighet är inte att skriva att man är vuxen på ett papper. Vad ÄR då manlighet?
Frågan var inte vad "manlighet" är .. på frågan om hur män skall vara har jag redan gett ett svar ..
Du gillar inte det svaret - ditt problem, inte mitt.
Citera
2014-05-23, 17:50
Medlem
CindyXs avatar
Jag tror inte att feminism är en rörelse som beskriver eller har krav på hur män ska vara alls. Det handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter som män.
Hur du sen själv väljer att utnyttja dina rättigheter eller hur du som kvinna väljer att leva efter dom är såklart helt upp till individen.
Om man som kvinna väljer att leva i ett parförhållande där man tar all disk och tar hand om barnen av helt fri vilja så är det exakt lika mycket feminism som kvinnan som väljer bort att passa barn och satsar på karriären istället.

Feminism är inte där för att säga hur folk ska leva sina liv utan för att ge kvinnor möjligheten att kunna få välja vilket liv det är som dom faktiskt vill leva.
Citera
2014-05-23, 18:08
Medlem
hansl77s avatar
Kvinnor kommer aldrig ge ett ärligt svar på vilken slags man de önskar.

Feminismen är en dödskult. Vill du lära dig ragga kvinnor är mitt råd till dig att inte försöka göra dem till lags.
Citera
2014-05-23, 18:17
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Feminister - hur ska en man vara?

Lydig, undergiven och självuppoffrande som en väldresserad hund.
Citera
2014-05-23, 18:22
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hahahaha .. nej verkligen inte. Det där har du missförstått.

Om du hatar ungar så föreslår jag att du ger tusan i att skaffa några ...

De skall vara tillräckligt vuxna för att avhålla sig från barnsliga trådstarter som din egen...

Men grundtanken är ju att vi är överlägsna och påstås förtrycka kvinnan. Det är lite samma fenomen som när muslimer spelar offer när de i själva verket är förövare. Feminister ör mig fundersam om de har nån sorts konstig defekt i hjärnan där konsekvenstänkandet har satts ur spel roligaste är feministerna som tycker att män engagerar sig för lite. Tro fan det när de sitter och säger att svenska män är talibaner.

Feminism är helt enkelt ett jävla missfoster.

Feminister vill att du ska vara en slav.
Citera
2014-05-23, 18:28
Medlem
Torpedullas avatar
Vad sägs om kåt, glad och tacksam? Eller vad vill din fru ha? Har du frågat henne? Du verkar vilja se problem där inga problem finns. Förstår ni varann är väl allt bra? Delar ni på det meningslösa hushållsarbetet eller börjar hon tröttna på dina grottfasoner?
Citera
2014-05-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
vad vill din fru ha? Har du frågat henne?

Vad gör man om en kvinna säger att hon vill att man bestämmer över henne, och kontrollerar vad hon gör? Blir ju lite som om att ett barn skulle be sin förälder om bestraffning.
Citera
2014-05-23, 19:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Vad gör man om en kvinna säger att hon vill att man bestämmer över henne, och kontrollerar vad hon gör? Blir ju lite som om att ett barn skulle be sin förälder om bestraffning.
Så för att du skall kunna vara bekväm i att kontrollera din kvinna och bestämma över henne så måste det ske mot hennes vilja?
Citera
2014-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så för att du skall kunna vara bekväm i att kontrollera din kvinna och bestämma över henne så måste det ske mot hennes vilja?

Nä, men det kommer att komma tider då det faktiskt är mot en kvinnas vilja. En dag när jag säger "nu ska vi äta sushi" så kan det faktiskt råka vara så att hon råkar vara sugen på pizza. Vad gör man då, iomed att hon vill att man bestämmer? Personen jag citerade var vriden mot att vara en kvinna till lags. Om en kvinna önskar att man bestämmer över henne, vad gör man då när det man vill är både till lags och inte till lags?

Inte helt säker på var jag ville komma med det. Det var något som slog mig, som jag tänkte kunde putta diskussionen i någon riktning.
Citera
2014-05-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Feminism är inte där för att säga hur folk ska leva sina liv utan för att ge kvinnor möjligheten att kunna få välja vilket liv det är som dom faktiskt vill leva.
Feminismen har utvecklats sedan 30-talet. Nu är det kvotering, indoktrinering och att radera "könsnormer" som gäller. Oftast när någon skriver feminism på Flashback syftas det på den radikala grenen av ideologin, det du beskriver är något varje rationella människa kan känna igen sig i på 2000-talet utan att behöva kalla sig feminist.
Citera
2014-05-23, 21:44
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Feminismen har utvecklats sedan 30-talet. Nu är det kvotering, indoktrinering och att radera "könsnormer" som gäller. Oftast när någon skriver feminism på Flashback syftas det på den radikala grenen av ideologin, det du beskriver är något varje rationella människa kan känna igen sig i på 2000-talet utan att behöva kalla sig feminist.

Om detta skulle vara fallet, varför ägnar man då så mycket tid åt att propagera och förändra människors beteende?
Citera
2014-05-23, 23:40
Medlem
CindyXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc

Även om de flesta kan känna igen sig i det så är det fortfarande den rätta benämningen av feminism och jag tror att dom allra flesta som kallar sig feminister inte är mer radikala än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in