2014-05-23, 18:53
Bannlyst
Vi tar in invandrare endast av en anledning, för att skapa konkurrens om jobben och kunna sätta lägre löner.

Invandringen gynnar endast ett fåtal.
Citera
2014-05-23, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att de faktiskt säger sig förespråka miljön så deras idioti kring detta är som mest uppenbart.

Nej du är väl liberal då så det är inga problem alls. Kan folk leva här så fine = kom hit. Men då måste man ju först och främst just avveckla välfärdsstaten. Går liksom inte att ha både och där.

Min invändning blir ju eftersom jag är nationalist att jag vill värna det svenska så kommer göra allt för att ingendera av era utopier uppnås

Men nationalism är ju en bruten ideologi som kanske skulle fungera i en grovt diversifierad värld. Dagens likriktning i och med globalisering och pan-europeiska vänsterprojekt innebär i förlängningen enbart total isolation om en nationalistisk inriktning följs. Nationalism i dagens värld är lika med illusionen att vi bestämmer vårt eget öde.

Det finns bara två vägar att gå idag, spela med eller dö.

Tycker du ska ansluta dig till den goda sidan och inse att välfärdsstatens begränsning är det som får landet att blomstra.
Citera
2014-05-23, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Vi tar in invandrare endast av en anledning, för att skapa konkurrens om jobben och kunna sätta lägre löner.

Invandringen gynnar endast ett fåtal.

Gynnar ett fåtal idag, gynnar en hel nation i förlängningen.
Citera
2014-05-23, 18:56
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Men herregud hur kan du använda MP som ett exempel i en seriös debatt? Partiet vill ha fri invandring men dom vill inte avskaffa välfärdsstaten eller ens begränsa den, tvärtom vill dom utöka välfärdsstaten och massrekrytera deltagar i välfärdsprogram.

Jag är helt för fri invandring, men jag stödjer samtidigt inte välfärdsstaten så några problem med massinvandring kommer ni inte ha i mitt framtida Sverige. Men nu är det "ett nödvändigt" ont för att åstadkomma systemskiftet.

Varifrån kommer alla ni revolutionärer och utopister?

Du tror på allvar att bästa sättet att bygga ditt liberala drömsamhälle är krossandet av sossestaten genom att låta miljoner människor från stamkulturer ta del av välfärdssystemen?

Hur tror du stämningarna kommer vara efter "den stora kraschen"?
Citera
2014-05-23, 18:57
Medlem
En komponent i detta kanske lätt glöms bort. Hade inte stora mängder arbetstillfällen tillsats avsiktligt med invandrad arbetskraft hade det varit betydligt lägre ungdomsarbetslöshet. Istället uppfinner galningar en ide om att alla svenska ungdomar (i princip) är lata och arbetsovilliga. Detta blir sedan en ond spiral där arbetstillfällen snart av tradition går till allsjöns invandrat folk istället för de arbetsovilliga svenska ungdomarna.

Det här är mycket sannolikt medvetet påhittat av vissa med en ganska obehaglig agenda (liberala tankesmedjor och liknande). Andra tror det rakt av eftersom de är obegåvade och har brister i sin förmåga till kritiskt tänkande kombinerat med svag empati (unga liberala politiker exempelvis).
Citera
2014-05-23, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Varifrån kommer alla ni revolutionärer och utopister?

Du tror på allvar att bästa sättet att bygga ditt liberala drömsamhälle är krossandet av sossestaten genom att låta miljoner människor från stamkulturer ta del av välfärdssystemen?

Hur tror du stämningarna kommer vara efter "den stora kraschen"?

Har du ett bättre förslag?
Citera
2014-05-23, 19:00
Medlem
Citat:

Har du någon kraftfull källa på det? Helst inte något nationalekonomiskt med ideologiskanstrykning utan något som skulle hålla en verklig granskning eller disputation exempelvis.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Men nationalism är ju en bruten ideologi som kanske skulle fungera i en grovt diversifierad värld. Dagens likriktning i och med globalisering och pan-europeiska vänsterprojekt innebär i förlängningen enbart total isolation om en nationalistisk inriktning följs.

Inte om fler länder blir nationalistiska. Du kanske har missat detta men varje land har ett nationalistiskt parti som konstant blir större och större.

Så om något så är det ju den globaliserade världen som sjunger på sista versen.
Citera
Bannlyst
Citat:
En hel nation muslimer.
Citera
2014-05-23, 19:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Men nationalism är ju en bruten ideologi som kanske skulle fungera i en grovt diversifierad värld. Dagens likriktning i och med globalisering och pan-europeiska vänsterprojekt innebär i förlängningen enbart total isolation om en nationalistisk inriktning följs. Nationalism i dagens värld är lika med illusionen att vi bestämmer vårt eget öde.

Det finns bara två vägar att gå idag, spela med eller dö.

Tycker du ska ansluta dig till den goda sidan och inse att välfärdsstatens begränsning är det som får landet att blomstra.

I den här världen med globalisering som svaret på allt tror jag faktiskt just nationalism är det enda rätta. Kommer liksom inte att hålla annars. Nationalism är det som vi har kvar för att bestämma vårt eget öde, bestämma själva, eller bara bli en del av horden som skyfflas runt under liberalismens flagga.
Citera
2014-05-23, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av precidio
Har du någon kraftfull källa på det? Helst inte något nationalekonomiskt med ideologiskanstrykning utan något som skulle hålla en verklig granskning eller disputation exempelvis.

Kom igen, har du ingen bättre taktik än att dra det gamla "visa mig en källa på det!" argumentet? Gör om gör rätt .
Citera
2014-05-23, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
En hel nation muslimer.

En högre minoritet muslimer ja, men jag vet inte riktigt hur du definierar "en hel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in