2014-05-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Som jag skrev förut så är det mycket möjligt att vi behöver invandring. Men då handlar det ju om en europeisk invandring.

Vad är det här för trams? Vad för invandring behöver då de europeiska länderna varifrån folk invandrar till Sverige?
Citera
2014-05-23, 16:31
Bannlyst
En av anledningarna vi inte förökar oss är just p.g.a. invandringen.
Citera
2014-05-23, 16:33
Medlem
vizsofiuss avatar
En resebyrå anser att Danmark har samma problem, jag drog personligen på smilbanden när jag såg denna reklam.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vrO3TfJc9Qw
http://do-it-for-denmark.dk/
Citera
2014-05-23, 16:36
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad är det här för trams? Vad för invandring behöver då de europeiska länderna varifrån folk invandrar till Sverige?

Nu vet jag att du är ett troll men:

Vi européer kan ge och ta av varandra. Tyskland kanske har många inom något yrke och då kanske några av dessa flyttar till Sverige för att slippa konkurrens. I Sverige så kanske några svenskar väljer att flytta till Tyskland för att slippa konkurrens här.

Det är liksom inte så svårt att förstå.
Citera
2014-05-23, 16:38
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
En snigel skall berätta.

Det är alltför stort kvalitativ skillnad i folkvirke mellan nordbor och folk från tredje världen. Folk från tredje världen är inte lika utvecklade som nordbor, lite mer som apor om man säger så. Folk från tredje världen kan inte axla nordbors civilisation, det blir bara pannkaka av det hela.
Senast redigerad av LagomSnigel 2014-05-23 kl. 16:40.
Citera
2014-05-23, 16:42
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
En av anledningarna vi inte förökar oss är just p.g.a. invandringen.

Jupp. Vi har byggt ett så instabilt och osäkert klimat i Sverige så väldigt många drar sig eller är rädda för att skaffa barn. Detta med tillväxt(som politiken kring detta handlar om) är dock inte långsiktig lösning, snarare desto längre det går desto kortare blir det till förfallet.
Citera
2014-05-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nu vet jag att du är ett troll men:

Vi européer kan ge och ta av varandra. Tyskland kanske har många inom något yrke och då kanske några av dessa flyttar till Sverige för att slippa konkurrens. I Sverige så kanske några svenskar väljer att flytta till Tyskland för att slippa konkurrens här.

Det är liksom inte så svårt att förstå.

En meningslös flyttkarusell.

Du vet, vi har en arbetsmarknad. Syftet med den är att få folk till rätt plats med rätt lön. Det behövs ingen invandring.
Citera
2014-05-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomSnigel
En snigel skall berätta.

Det är alltför stort kvalitativ skillnad i folkvirke mellan nordbor och folk från tredje världen. Folk från tredje världen är inte lika utvecklade som nordbor, lite mer som apor om man säger så. Folk från tredje världen kan inte axla nordbors civilisation, det blir bara pannkaka av det hela.

Svarar du på fel inlägg? Jag har ifrågasättar varför det ska vara en kostsam flyttkarusell mellan europeiska länder. Ingenting annat.
Citera
2014-05-23, 16:47
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Svarar du på fel inlägg? Jag har ifrågasättar varför det ska vara en kostsam flyttkarusell mellan europeiska länder. Ingenting annat.
En snigel insåg nu att den missuppfattade ditt inlägg men det snigeln förmedlade är ändå relevant för tråden.
Citera
2014-05-23, 16:53
Medlem
Zloths avatar
Citat:
En meningslös flyttkarusell.

Du vet, vi har en arbetsmarknad. Syftet med den är att få folk till rätt plats med rätt lön. Det behövs ingen invandring.

Ja du har rätt. Jag menade dock att OM vi ska ha någon invandring överhuvudtaget så ska det vara en "flyttkarusell" här i Europa.

Inte någon svartmuskig import.
Citera
2014-05-23, 16:56
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Nej absolut inte, behöver du befolkning i ditt land så stimulerar du barnafödandet, istället för att kasta bidrag på ekonomiska migranter av tveksam karaktär så tar du samma bidrag och stimulerar Svenskar till att skaffa barn.

Det är således en lögn att det behövs invandrare för att dra upp födslotalen.
Bonusar och höjda bidrag skulle lätt stimulera barnafödandet i landet utan att du behövde ta in en enda utlänning. Och med den låga kvalité som vi importerar så visar det ännu tydligare att det rör sig om galningar som låter dessa låg kvalitativa invandrare komma in överhuvudtaget.

Men som sagt det är något lögnare använder som argument för att få in fler av Ali Baba och hans 4 miljarder rövare.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2014-05-23 kl. 16:58.
Citera
2014-05-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Nej absolut inte, behöver du befolkning i ditt land så stimulerar du barnafödandet, istället för att kasta bidrag på ekonomiska migranter av tveksam karaktär så tar du samma bidrag och stimulerar Svenskar till att skaffa barn.

Men vi behöver inte mer befolkning. Tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Det är således en lögn att det behövs invandrare för att dra upp födslotalen.
Bonusar och höjda bidrag skulle lätt stimulera barnafödandet i landet utan att du behövde ta in en enda utlänning. Och med den låga kvalité som vi importerar så visar det ännu tydligare att det rör sig om galningar som låter dessa låg kvalitativa invandrare komma in överhuvudtaget.

Men som sagt det är något lögnare använder som argument för att få in fler av Ali Baba och hans 4 miljarder rövare.

Lögnen får trovärdighet på grund av sådana som du. På grund av att man låtsas att det finns ett behov. Jag fattar inte hur ni tänker. Att stat och kommun ska spara pengar genom att ha fler svindyra dagisplatser? Lär dig skilja på plus och minus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in